Rekeningnummer en betaalwijze aanpassen

Verandert je rekeningnummer? Of wil je bijvoorbeeld je betaalwijze omzetten naar automatische incasso? Geen probleem! Je betaalwijze en rekeningnummer wijzigen gaat heel eenvoudig.

Image
Vrouw wijzigt rekeningnummer op Aegon.nl via telefoon

Kies je product en bekijk hoe je je betaalwijze en rekeningnummer wijzigt

Hypotheek

In Mijn Aegon kun je je rekeningnummer wijzigen.

Lees hoe het werkt

Schadeverzekering

Als voorbeeld auto-, inboedel-, reis-, aansprakelijkheids-, of huisdierverzekering etc.

Lees hoe het werkt

Pensioenuitkering

Geef je nieuwe rekeningnummer op tijd aan ons door.

Lees hoe het werkt

Levensverzekering

Als voorbeeld beleggingsverzekering, overlijdensrisicoverzekering etc.

Lees hoe het werkt

Aegon Bankrekening

Wijzig het rekeningnummer van je tegenrekening eenvoudig in Mijn Aegon

Lees hoe het werkt

Uitkering van Aegon Garantie Inkomen

Dien hiervoor schriftelijk een verzoek bij ons in.

Lees hoe het werkt

Het wijzigen van je rekeningnummer gaat als volgt:

  • Log in op Mijn Aegon
  • Ga naar Productoverzicht 
  • Selecteer je hypotheek
  • Ga naar het blok "Zelf regelen"
  • Kies voor 'Wijzigen rekeningnummer'.

Of gebruik onderstaand machtigingsformulier en stuur het digitaal op. Nadat wij jouw gegevens hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per post.

Je kunt ook een schriftelijk verzoek aan ons doorgeven. Vermeld bij dit verzoek je naam, adres, polisnummer(s) en/of hypotheeknummer(s), oude en nieuwe rekeningnummer, indien van toepassing gewenste betaalwijze en zet bij het verzoek een geldige handtekening. Je stuurt je verzoek (zonder postzegel) naar:

Aegon Nederland N.V.

FS Financieel Beheer

Antwoordnummer 6500

8900 RA Leeuwarden

Het wijzigen van je rekeningnummer en betaalwijze gaat als volgt:

  • Log in op Mijn Aegon
  • Kies Gegevens.
  • Bij de optie 'Rekeninggegevens' selecteer je je product
  • Kies voor 'Wijzigen'.

Of gebruik onderstaand machtigingsformulier en stuur het digitaal op. Nadat wij jouw gegevens hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per post.

De automatische incasso start de eerstvolgende maand. Heb je nog een acceptgiro liggen? Dan vragen wij je deze eerst te betalen. Zo zijn alle betalingen op tijd verwerkt voordat de automatische incasso ingaat. Als je met acceptgiro betaalt, staat je nieuwe rekeningnummer op de eerstvolgende acceptgiro vermeld.

Je kunt je nieuwe rekeningnummer (geen spaarrekening) aan ons doorgeven via onderstaand formulier

Hierbij is het belangrijk dat je een kopie van een recent bankafschrift meestuurt van het nieuwe rekeningnummer. Nadat je het wijzigingsformulier hebt ingevuld stuur je deze, of een goed leesbare foto daarvan, digitaal op. Je ontvangt een bevestiging per e-mail als wij de wijziging van je rekeningnummer hebben verwerkt.

Is je nieuwe rekening geen IBAN-rekening in een SEPA-land? Dan brengt de bank kosten in rekening. Dat gebeurt elke keer dat we een bedrag overmaken. De bank houdt bankkosten in op je uitkering. Je vindt de kosten op www.aegon.nl/bankkosten-per-land.

Zo downloadt je een bankafschrift bij je bank

Het wijzigen van je rekeningnummer en betaalwijze gaat als volgt:

  • Log in op Mijn Aegon
  • Kies het tabblad Gegevens.
  • Bij de optie 'Rekeninggegevens' selecteer je je product
  • Kies voor 'Wijzigen'.
  • De wijziging is direct zichtbaar.

Of gebruik onderstaand machtigingsformulier en stuur het digitaal op. Nadat wij jouw gegevens hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per post.

De automatische incasso start de eerstvolgende maand. Heb je nog een acceptgiro liggen? Dan vragen wij je deze eerst te betalen. Zo zijn alle betalingen op tijd verwerkt voordat de automatische incasso ingaat.

Als je met acceptgiro betaalt, staat je nieuwe rekeningnummer op de eerstvolgende acceptgiro vermeld.

Het wijzigen van je tegenrekening gaat als volgt:

  • Log in op Mijn Aegon.
  • Selecteer je rekening.
  • In het blok “Direct Regelen” klik je op "Tegenrekening wijzigen".
  • Vul de nieuwe tegenrekening in. De tenaamstelling hebben wij al voor je ingevuld en kun je niet wijzigen.
  • Klik op 'Volgende' en upload het bankafschrift van je tegenrekening.
  • Klik ten slotte op ‘Versturen’.

Je tegenrekening moet een Nederlandse betaalrekening zijn en de tenaamstelling moet gelijk zijn aan die van je Aegon rekening. Je tegenrekening is alleen nog niet direct te gebruiken als deze nog niet bekend is bij Aegon. In dat geval krijg je van ons een verzoek per e-mail om aanvullende documenten toe te sturen.

Heb je meerdere tegenrekeningen?

Dan is het niet mogelijk om je tegenrekening via Mijn Aegon te wijzigen. Je stuurt ons hiervoor een verzoek via www.aegon.nl/reactie/bankzaken.

Wij vragen je hiervoor om een schriftelijk verzoek bij ons in te dienen om misbruik van je rekening te voorkomen. Vermeld bij dit verzoek je naam, adres, polisnummer(s) en/of hypotheeknummer(s), oude en nieuwe rekeningnummer en indien van toepassing de gewenste betaalwijze. Je stuurt je verzoek digitaal naar ons toe of stuur je brief naar:

Aegon Levensverzekering NV Antwoordnummer 6501 8900 RB Leeuwarden

Nadat wij jouw wijziging hebben ontvangen, passen wij je rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan.

Image
Klantenservice hypotheken

Bankafschrift van je bank downloaden

De wijze waarop je een bankafschrift kunt downloaden is per bank verschillend. Lees hoe je een bankafschrift van je bank downloadt en waar de kopie aan moet voldoen.

Zo download je een bankafschrift van je bank