Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Declareren Huisdierenverzekering

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een schade op de huisdierenverzekering?

U betaalt de kosten eerst zelf aan de dierenarts en daarna dient u de nota/nota’s bij ons in
Dien uw declaraties gemakkelijk online in. Vul het online formulier volledig in en upload de nota/nota’s. Als de behandeling en de gemaakte kosten onder de dekking vallen, maken wij het bedrag verminderd met het eigen risico naar u over, tot het maximale verzekerd bedrag.

Stuurt u ook de volledige patiëntenkaart van uw huisdier mee?
Wij hebben deze nodig om uw declaratie zo goed mogelijk te kunnen behandelen. U kunt de patiëntenkaart van uw huisdier opvragen bij uw dierenarts.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat doe ik als mijn huisdier een nieuwe eigenaar heeft?
Geef het aan ons door als uw huisdier een nieuwe eigenaar heeft
Wij beëindigen de verzekering dan per datum van overdracht van het huisdier naar de nieuwe eigenaar. U kunt de verzekering helaas niet overdragen aan de nieuwe eigenaar. U vindt onze contactgegevens op onze klantenservicepagina.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe declareer ik kosten op de Aegon Huisdierenverzekering en heb ik een eigen bijdrage?
Dien uw declaraties in via het declaratieformulier op onze website
U heeft een standaard eigen bijdrage van € 50, - per ingediende declaratie. Dit betekent dat u meerdere behandelingen per formulier mag opgegeven, zodat wij één keer het eigen risico inhouden. Wij rekenen geen eigen risico voor de module crematie. Bekijk ook informatie over op uw huisdierenverzekering declareren.

U vult het declaratieformulier volledig in en upload de originele nota’s samen met de patiëntkaart 
Uw huisarts geeft de nota en patiëntkaart aan u. Deze nota en patiëntkaart mag ook handgeschreven zijn door de dierenarts.

Op de nota en patiëntkaart moeten bepaalde gegevens staan
  • In de nota moet staan: de behandelingsdatum, kosten van alle behandelingen, het identificatienummer, naam, ras en geslacht van behandelde huisdier en adresgegevens van behandelende dierenarts.
  • Op de patiëntkaart moet staan: de datum van het consult, klachten van het huisdier, bevindingen en diagnose door dierenarts en behandeling samen met eventueel voorgeschreven medicijnen.

U kunt tot uiterlijk 12 maanden na de eerste behandeling de nota’s bij ons indienen
Doet u dat niet binnen 12 maanden? Dan is er geen dekking.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar baseert Aegon de premie op de Aegon Huisdierenverzekering op?
Hoe wij de premie vaststellen, verschilt voor hond en kat
  • De premie is voor katten afhankelijk van de leeftijd van de kat.
  • De premie voor honden is afhankelijk van het ras en de leeftijd.
Ieder jaar stellen wij de premie opnieuw vast op basis van de leeftijd van het huisdier op dat moment.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe meld ik het overlijden van mijn huisdier?
De melding van overlijden van uw huisdier verwerken wij in onze administratie
Daarna beëindigen wij de huisdierenverzekering vanaf de datum van overlijden van uw huisdier. Teveel betaalde premie betalen wij aan u terug. 

Neem contact met ons op om het overlijden van uw huisdier te melden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.