Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schadehersteller zoeken

 

Ruitschade

Heeft u ruitschade dan kunt u terecht bij een autoherstelbedrijf voor reparatie.

Heeft u WA Extra, Allrisk, WA + Beperkte Casco of WA + Uitgebreide Casco dan geldt het volgende:

  • De garage repareert de autoruit gratis
  • U betaalt een eigen risico bij vervanging van de autoruit. Heeft u de dekking Allrisk Royaal, dan betaalt u geen eigen risico. 

 

De hoogte van uw eigen risico vindt u op uw groene kaart.

Schadeherstel bij u in de buurt

Heeft u schade aan uw auto? Laat uw auto dan maken bij een van de garages waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Gaat u naar een garage waar wij geen afspraken mee hebben gemaakt? Dan krijgt u een andere vergoeding. Lees de voorwaarden van uw autoverzekering.

Als u de schade laat herstellen bij een autoherstelbedrijf dat is aangesloten bij Aegon Schade Service dan heeft u de volgende voordelen:

  • u krijgt een leenauto tijdens de reparatie;
  • u krijgt natuurlijk garantie op de reparatie;
  • u heeft geen eigen risico bij ruitreparatie (sterretjes);
  • u hoeft niets voor te schieten, wij regelen de betaling met de reparateur. Het eigen risico en de btw die u kunt verrekenen, betaalt u natuurlijk zelf.

Met spoed hulp nodig?

Heeft u een aanrijding gehad? Is uw voertuig gestolen? Kunt u niet verder rijden? Bel Aegon Schade Service op telefoonnummer (088) 344 00 00. Wij helpen u direct, 24 uur per dag.

Veelgestelde vragen

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn schadevrije jaren of een Bonus/Malus-ladder en hoe werkt het?

Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u schadevrije jaren op, zolang u geen schade claimt
Aan de hand van het aantal schadevrije jaren krijgt u een zogenaamde no-claimkorting (bonus). Deze korting komt tot uitdrukking in de bonus/malus-trap. Heeft u een gunstig schadeverloop? Dan klimt u jaarlijks een trede op de ladder en neemt de korting (de bonus) toe. Uw bonus/malus-trap vind u in uw voorwaarden.

Wanneer u schade claimt, daalt u op de ladder
Het gevolg is een eventuele premiestijging (malus). Wilt u weten hoeveel u daalt op de ladder als u schade heeft? Kijk dan in onze voorwaarden. De terugval verschilt namelijk per verzekering en dekking.

Bonus/maluskorting baseren wij op het aantal schadevrije jaren
Wij verlenen de bonus/malus-korting op basis van het door u opgegeven aantal schadevrije jaren. Het aantal schadevrije jaren staat ook in een centraal systeem geregistreerd. Komt uw opgave van schadevrije jaren niet overeen met het aantal schadevrije jaren in het systeem? Dan stellen wij de korting vast op het werkelijke aantal schadevrije jaren zoals in het systeem staat.

Lees hier een uitgebreide uitleg over schadevrije jaren en bonus-malus treden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Krijg ik sleepkosten en/of pechhulp vergoed met mijn autoverzekering?

Wij vergoeden sleepkosten in binnen- en buitenland bij een ongeval
U heeft alleen dekking als uw auto zich niet meer zelfstandig kan voortbewegen door dit ongeval. Bij allrisk Royaal heeft u ook dekking bij een mechanisch gebrek.

U heeft recht op pechhulp bij Aegon Autoverzekering Allrisk
  • Bij Allrisk Royaal is pechhulp in Nederland én Europa verzekerd.
  • Bij Allrisk Basis en Allrisk Compleet valt pechhulp in Nederland niet onder de dekking. Voor pechhulp in het buitenland bent u beperkt verzekerd.
Verder is er géén dekking voor pechhulp in binnen-en buitenland. Meer informatie over uw dekking vindt u op uw polisblad en in de polisvoorwaarden.

Heeft u pechhulp of sleephulp nodig?
Bel met de Aegon Schade Service. Onze collega’s zijn dag en nacht bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heeft mijn schade gevolgen voor mijn schadevrije jaren of premie?

In veel gevallen heeft schade gevolgen voor uw premie op uw autoverzekering
Heeft u de schade veroorzaakt? Dan zakt u in schadevrije jaren waardoor u minder korting krijgt op uw autoverzekering. In het nieuwe verzekeringsjaar gaat dan ook uw premie omhoog. Hiervan stellen wij u ruim van te voren op de hoogte.

Maakt u gebruik van een Bonus Malus beschermer?
Dan kunt u elk jaar één schade rijden zonder dat dit gevolgen heeft voor uw premie. Schade heeft altijd gevolgen voor uw schadevrije jaren. De Bonus Malus beschermer beschermt alleen uw korting. De Bonus Malus beschermer kunt u alleen afsluiten bij de WA Allrisk Compleet en Royaal dekking.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb een kras of deuk op mijn geparkeerde auto, wat moet ik doen?

Schade door een onbekende dader kan in veel gevallen verhaald worden bij het Waarborgfonds
Een schade verhalen aan uw geparkeerde auto kan lastig zijn. Hier helpen wij u graag bij. Bekijk hieronder wat er bij uw verzekering mogelijk is.

U bent Allrisk verzekerd
U mag dan hier de schade melden. Wij proberen dan voor u de schade te verhalen bij het Waarborgfonds,  zodat u niet terugvalt in schadevrije jaren.

U bent WA of WA Extra verzekerd met rechtsbijstand
Meld dan uw schade bij het SRK. Zij helpen u om de schade te verhalen bij het Waarborgfonds. Dat kan online via de website van SRK. Anders kunt u uw zaak melden via:
  • E-mail naar nieuwemelding@srk.nl.
  • Post naar postbus 3020, 2700 LA Zoetermeer.
  • Fax naar 079 33 03 377.
U bent WA of WA Extra verzekerd 
U kan dan de schade zelf verhalen bij het Waarborgfonds. Hierbij moet u rekening houden met het onderstaande.
 
  • Uw schade moet veroorzaakt zijn door een motorrijtuig of een onderdeel daarvan.
  • Uw schadebedrag moet boven de € 250,- uitkomen.
  • U moet een schade aangifte formulier invullen.
  • U moet binnen 14 dagen na de schadedatum aangifte bij de politie gedaan hebben.
  • Er moeten twee getuigen zijn. De getuigen moeten verklaren dat uw auto onbeschadigd is neergezet en dat er in de tussentijd niet mee is gereden.
  • Er moet een expertise uitgevoerd zijn. Een expert kan ingeschakeld worden door een bij Aegon aangesloten hersteller.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?