Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Wat is gedekt?

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Breng beschadigde elektronische apparatuur naar een erkend reparateur voor een technisch rapport. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering. In dit rapport moet duidelijk staan of herstel mogelijk is.

In sommige gevallen is schade door kortsluiting verzekerd
U kunt de schade melden om te kijken of kortsluiting in uw situatie verzekerd is. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bekijk ook Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Is mijn inboedel verzekerd buiten mijn woonhuis?

U heeft dekking voor onderstaande gebeurtenissen buiten uw woonhuis

  • Als de diefstal vooraf is gegaan door braak en zich in een goed afgesloten ruimte bevond. De inboedel mag zich niet langer dan 3 maanden op een ander adres bevinden.
  • Bij een gewelddadige beroving of afpersing
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig, terwijl u op dat moment in dat motorrijtuig aanwezig was
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig als u niet in het voertuig was en er sporen van braak zijn
  • Bij diefstal van tuinmeubelen en wasgoed. Deze moeten wel aanwezig zijn in de tuin of op het balkon die bij uw verzekerde woonhuis hoort.

Meld hier de schade. Twijfelt u of u verzekerd bent of heeft u een andere vraag? Neem contact met ons op.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe stelt Aegon het verzekerd bedrag van mijn inboedel vast?
Het verzekerd bedrag van uw inboedel stellen wij vast door de inboedelwaardemeter
Dit is een door het Verbond van Verzekeraars vastgestelde methode. Bij de inboedelwaardemeter, stellen wij het verzekerd bedrag vast op basis van:
  • Uw antwoorden op een aantal vragen over uw inboedel en persoonlijke situatie.
  • Uw persoonlijke gegevens.
  • Gegevens uit het kadaster.
De inboedelwaardemeter geeft een gemiddeld verzekerd bedrag
Dit bedrag kan dus afwijken van de werkelijke waarde van uw inboedel. Door de garantie tegen onderverzekering, krijgt u bij schade altijd de werkelijke waarde van uw inboedel vergoed.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
Voor het inzien van uw schadestatus gaat u naar Mijn Aegon
Wilt u weten waar in Mijn Aegon u de status van uw schade kunt inzien? Bekijk dan de pagina status van uw schademelding.

U vindt bij status in behandeling meer informatie in het tabblad Correspondentie
Zoals of wij nog wachten op bepaalde informatie. Als wij hebben uitbetaald, vindt u hier ook de betalingsbrief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.