Overslaan en naar de inhoud gaan
Weten wat Aegon met uw informatie doet? Bekijk ons nieuwe Privacy Statement.
Ok

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Wat is gedekt?

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Breng beschadigde elektronische apparatuur naar een erkend reparateur voor een technisch rapport. In dit rapport moet duidelijk staan of herstel mogelijk is. U stuurt het rapport mee met uw schademelding. Uw schade meldt u via de pagina Schade melden

In sommige gevallen is schade door kortsluiting verzekerd
U kunt de schade melden via onze pagina Schade melden om te kijken of kortsluiting in uw situatie verzekerd is. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Is mijn inboedel verzekerd buiten mijn woonhuis?

Buiten uw woonhuis is uw inboedel verzekerd
Uw inboedel mag zich niet langer dan drie maanden op een ander adres bevinden. In de 'polisvoorwaarden' vindt u alle situaties waarin uw spullen verzekerd zijn buiten uw woonhuis.
 
Schade door diefstal of vandalisme
Is alleen gedekt als er aantoonbare braaksporen zijn aan het gebouw of het motorvoertuig waarin uw spullen zich bevinden. In dit geval moet u ook altijd aangifte doen bij de politie.
 
Bij diefstal uit een motorvoertuig wordt er bij Inboedel Basis maximaal € 250,- vergoed en bij Inboedel Allrisk maximaal € 500,-.
 
Bij diefstal buiten het woonhuis heeft u een eigen risico van € 100,-
Tenzij u het eigen risico heeft afgekocht. Op uw polisblad staat welk eigen risico voor u geldt. Uw polisblad vindt u onder het tabblad ‘Polissen’ in Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wordt het verzekerd bedrag van mijn inboedel vastgesteld?
Het verzekerd bedrag van uw inboedel wordt via de inboedelwaardemeter vastgesteld 
De inboedelwaardemeter vult u in tijdens het afsluiten van uw Aegon Inboedelverzekering. De inboedelwaardemeter stelt het verzekerd bedrag vast aan de hand van een aantal vragen. Dit zijn vragen over uw gezinssituatie, uw inkomen en het huis zelf. 

Verandert er iets in uw persoonlijke situatie? 
U wijzigt uw verzekering via Mijn Aegon. Nadat u heeft ingelogd klikt u op de verzekering die u wilt wijzigen. Onderaan de pagina klikt u op ‘Wijzigen’. Hier doorloopt u de aangegeven stappen.
 
U ontvangt een bevestiging per e-mail
Als uw wijziging eerst beoordeeld moet worden ontvangt u hierover een aparte e-mail. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van mijn schademelding bij Aegon?
In Mijn Aegon kunt u de status van uw schade volgen
Binnen 14 dagen na het melden van uw schade ontvangt u van ons een reactie.

Voor de status van uw schade logt u in op Mijn Aegon:
  • U klikt op de verzekering waarop u uw schade heeft gemeld;
  • Klik in het menu op ‘Schades’;
  • Klik op het schadenummer waar u de status van wilt weten;
  • Bij ‘Status’ ziet u hoever wij zijn met uw schademelding. Onder 'status' staat uitgelegd wat deze inhoudt.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account?
Maak dan eenvoudig een account aan via 'Account aanmaken'.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.