Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade melden

Geen nood, wel schade?

Als u uw schade direct online meldt, verzekert u zich van de snelste schadeafhandeling. Selecteer uw verzekering en ontdek hoe u uw schade het beste kunt melden.

template.footer.pet.title = Huisdier; endpoints.END_TRAVEL_1.data.button.phone = 088 344 00 00;

Veelgestelde vragen inboedel

Veelgestelde vragen schade melden inboedel

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Schade melden.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een lekkage of waterschade en wat moet ik doen?
Meld uw schade online als uw schade al gerepareerd is
U meldt uw schade via Mijn Aegon of via schade melden op de website.

Bel als uw schade gerepareerd moet worden
Bel met 088 344 00 00.

Schade aan uw woonhuis valt onder uw woonhuisverzekering
Bijvoorbeeld schade door een gesprongen waterleiding door bevriezing.

Schade aan uw spullen valt onder uw inboedelverzekering
Bijvoorbeeld schade aan uw bezittingen zoals nat geworden meubels of kleding. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
U vindt de status van uw schade in Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering waarvan u de status van de schade wil weten
  • Klik boven in het scherm op 'Schades'
  • In dit scherm staat bij 'Status' hoe ver wij met afhandeling van uw schade zijn.

Er zijn drie verschillende statussen mogelijk
  • In behandeling. Wij zijn uw schademelding nog aan het behandelen.
  • Aflopend. U ontvangt op zeer korte termijn een brief of e-mail met de uitkomst van uw schade.
  • Gesloten. Wij hebben uw schademelding afgehandeld.


In het tabblad Correspondentie vindt u meer informatie
Heeft uw schade de status in behandeling? Dan ziet u op deze pagina het verloop van uw schademelding. U ziet ook of wij nog wachten op bepaalde informatie. U vindt hier ook de betalingsbrief als wij hebben uitbetaald aan u of uw tussenpersoon.

Kijk in de Aegon Schadewijzers voor meer informatie over het schademeldingsproces
Bekijk ook de verzekeringsvoorwaarden voor de verzekeringen bij Aegon voor auto, inboedel, woonhuis(opstal), reis, rechtsbijstand, aansprakelijkheid en ongevallen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat kan ik verwachten als een reparatiebedrijf dat aangesloten is bij Aegon mijn mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet repareert?
Het reparatiebedrijf neemt binnen één werkdag telefonisch contact met u op
In dit gesprek maakt u afspraken over het repareren van de schade. Bekijk uw voorwaarden om te controleren welk eigen risico van toepassing is voor uw schade. Op uw polis vindt u het voorwaardennummer dat voor u van toepassing is.
 
Hoe lang herstel van schade duurt, hangt af van uw apparaat
  • Het repareren van uw mobiele telefoon duurt 4 werkdagen.
  • Het repareren van uw tablet of laptop duurt 5 werkdagen.
Na reparatie stuurt het reparatiebedrijf het apparaat aan u terug. Laat u een apparaat repareren dat minder vaak voorkomt? Dan kan het apparaat een langere reparatieperiode hebben. Dit komt doordat sommige onderdelen dan niet op voorraad zijn.
 
Wilt u de status van uw reparatie volgen?
Het reparatiebedrijf stuurt u een e-mail hoe u uw reparatie online kunt volgen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen opstal

Veelgestelde vragen schade melden opstal

Wat is er gedekt onder de opstalverzekering?

Onder de opstalverzekering valt de schade aan uw woonhuis
U heeft de keus onder het Woon- & VrijeTijdpakket voor een Basisdekking en een Allrisk dekking. Kijk in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft. 

U kunt in uw voorwaarden terugvinden wat er precies verzekerd is met de Basisdekking
Onder de dekking valt onder andere:

  • Brand
  • Storm
  • Diefstal
  • Waterschade


Met de Allriskdekking bent u voor alles verzekerd wat niet uitgesloten is in uw voorwaarden
U bent dus verzekerd voor bijna iedere andere onvoorziene gebeurtenis, die een beschadiging veroorzaakt en plotseling en onverwachts ontstaat.
 
Hier vindt u de voorwaarden van het Woon- & VrijeTijdpakket
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een lekkage of waterschade en wat moet ik doen?
Meld uw schade online als uw schade al gerepareerd is
U meldt uw schade via Mijn Aegon of via schade melden op de website.

Bel als uw schade gerepareerd moet worden
Bel met 088 344 00 00.

Schade aan uw woonhuis valt onder uw woonhuisverzekering
Bijvoorbeeld schade door een gesprongen waterleiding door bevriezing.

Schade aan uw spullen valt onder uw inboedelverzekering
Bijvoorbeeld schade aan uw bezittingen zoals nat geworden meubels of kleding. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Heeft u schade aan elektronische apparatuur? Breng het apparaat dan meteen naar een erkend reparateur voor een technisch rapport waarin staat of herstel mogelijk is. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering.

Schade door kortsluiting kunt u melden
In sommige gevallen is schade die is ontstaan door kortsluiting gedekt. U kunt de schade melden. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij schade aan uw mobiele telefoon, laptop of tablet belt u met de Aegon Schade Service
De Aegon Schade Service is bereikbaar op telefoonnummer 088 344 00 00. Wij schakelen een reparateur voor u in.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen auto

Veelgestelde vragen schade melden auto

Wat is er gedekt onder mijn autoverzekering?
Waar u voor bent verzekerd op uw autoverzekering hangt af van uw verzekering
Er zijn 3 dekkingen op de Aegon Autoverzekering. Wettelijke aansprakelijkheid (WA), wettelijke aansprakelijkheid Extra (WA Extra) en wettelijke aansprakelijkheid Allrisk (WA Allrisk).

Bij wettelijke aansprakelijkheid  bent u verzekerd voor schade aan anderen en schade aan spullen van anderen
Lees meer over de Aegon Autoverzekering en de verschillende dekkingen.

Bij wettelijke aansprakelijkheid extra is ook  schade aan eigen spullen verzekerd bij voordoen van bepaalde situaties
Naast de verzekering voor schade aan andere, bent u ook verzekerd voor verschillende schades. Schade door diefstal en inbraak, ruitschade, brand, storm, blikseminslag en botsing met dieren. Ook uw accessoires zijn gedekt tot € 750,-

Wettelijke aansprakelijkheid Allrisk is schade aan spullen verzekerd in bijna iedere situatie
U bent verzekerd voor schade aan anderen, diefstal en inbraak, ruitschade, brand,storm, blikseminslag, botsing met dieren en accessoiredekking. Maar ook heeft u dekking voor vandalisme en alle andere schadeoorzaken aan uw auto.

Bekijk uw polis in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft op uw autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heeft mijn schade gevolgen voor mijn schadevrije jaren of premie?
In veel gevallen heeft schade gevolgen voor uw premie op uw autoverzekering
Heeft u de schade veroorzaakt? Dan zakt u in schadevrije jaren waardoor u minder korting krijgt op uw autoverzekering. In het nieuwe verzekeringsjaar gaat dan ook uw premie omhoog. Hiervan stellen wij u ruim van te voren op de hoogte.

Maakt u gebruik van een Bonus Malus beschermer?
Dan kunt u elk jaar één schade rijden zonder dat dit gevolgen heeft voor uw premie. Schade heeft altijd gevolgen voor uw schadevrije jaren. De Bonus Malus beschermer beschermt alleen uw korting. De Bonus Malus beschermer kunt u alleen afsluiten bij de WA Allrisk Compleet en Royaal dekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb een kras of deuk op mijn geparkeerde auto, wat moet ik doen?
Schade door een onbekende dader kan in veel gevallen verhaald worden bij het Waarborgfonds
Een schade verhalen aan uw geparkeerde auto kan lastig zijn. Hier helpen wij u graag bij. Bekijk hieronder wat er bij uw verzekering mogelijk is.

U bent Allrisk verzekerd
U mag dan hier de schade melden. Wij proberen dan voor u de schade te verhalen bij het Waarborgfonds,  zodat u niet terugvalt in schadevrije jaren.

U bent WA of WA Extra verzekerd met rechtsbijstand
Meld dan uw schade bij het SRK. Zij helpen u om de schade te verhalen bij het Waarborgfonds. Dat kan online via de website van SRK. Anders kunt u uw zaak melden via:
  • E-mail naar nieuwemelding@srk.nl.
  • Post naar postbus 3020, 2700 LA Zoetermeer.
  • Fax naar 079 33 03 377.
U bent WA of WA Extra verzekerd 
U kan dan de schade zelf verhalen bij het Waarborgfonds. Hierbij moet u rekening houden met het onderstaande.
 
  • Uw schade moet veroorzaakt zijn door een motorrijtuig of een onderdeel daarvan.
  • Uw schadebedrag moet boven de € 250,- uitkomen.
  • U moet een schade aangifte formulier invullen.
  • U moet binnen 14 dagen na de schadedatum aangifte bij de politie gedaan hebben.
  • Er moeten twee getuigen zijn. De getuigen moeten verklaren dat uw auto onbeschadigd is neergezet en dat er in de tussentijd niet mee is gereden.
  • Er moet een expertise uitgevoerd zijn. Een expert kan ingeschakeld worden door een bij Aegon aangesloten hersteller.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn auto is gestolen of er is ingebroken in mijn auto, wat moet ik nu doen?
Diefstal en inbraak is verzekerd onder de WA Extra en onder de WA Allrisk dekking
In Mijn Aegon ziet u welke dekking u heeft verzekerd. Bent u WA Extra of Allrisk verzekerd en is er ingebroken in uw auto? Dan mag u nadat u aangifte heeft gedaan van de inbraak naar een aangesloten Aegon hersteller. Vind hier een hersteller bij u in de buurt.

Als uw auto is gestolen en u WA Extra of Allrisk dekking heeft, meld dan hier uw schade
Bij uw schade melding stuurt u uw politie aangifte mee. U kan ook hier uw auto aangeven als vermist.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen aansprakelijkheid

Veelgestelde vragen schade melden aansprakelijkheid

Wat is er verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering?

U bent verzekerd tegen de financiële gevolgen wanneer u schade bij iemand anders veroorzaakt
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen.

Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden
Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. U bent verzekerd tot 1.250.000 of 2.500.000 euro.

Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af of bekijk uw aansprakelijkheidsverzekering in Mijn Aegon
In Mijn Aegon kunt u zien tot welk maximum bedrag u en uw gezin is verzekerd. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U heeft de keuze om verschillende personen mee te verzekeren
U kunt kiezen tussen de dekking gezinsverband of alleenstaand:

  • Bij gezinsverband verzekeren wij u, uw partner, uw kinderen, uw logés en uw huispersoneel. Ook verzekeren wij bij u inwonende (groot-)ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten van u of u partner.
  • Bij alleenstaand verzekeren wij u, uw logés en uw huispersoneel.

 
Bij logés en huispersoneel is er alleen onder bepaalde voorwaarden dekking
  • Uw logés, voor zover er voor hun aansprakelijkheid geen dekking op een andere verzekering.
  • Uw huispersoneel voor zover hun aansprakelijkheid verband houdt met werk voor u.

 
Welke personen verstaat Aegon onder partner en kind in gezinsverband?
  • Onder partner verstaan wij: echtgenoot/echtgenote, geregistreerde partner of ongehuwde partner waarmee u samenwoont.
  • Onder kinderen verstaan wij: Ongehuwde biologische, pleeg- en stiefkinderen van u of uw echtgenoot/echtgenote of partner. Deze kinderen moeten bij u inwonen of uitwonend zijn voor studie.

Meer informatie over de aansprakelijkheidsverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Schade melden.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen reis

Veelgestelde vragen schade melden reisverzekering

Wat is er gedekt onder mijn reisverzekering?
Standaard zijn uw spullen, hulpverlening en autohulpverlenging verzekerd onder uw reisverzekering
Alle spullen die u op uw vakantie meeneemt zijn goed verzekerd tegen diefstal of beschadiging op uw reisverzekering. Ook hulpverlening en autohulpverlening zijn standaard verzekerd. Daarbij kunt u onderstaande extra dekkingen afsluiten. Kijk via Mijn Aegon op uw polisblad welke dekkingen u heeft meeverzekerd.

De doorlopende reisverzekering Basis
U kunt  de volgende extra dekkingen toevoegen:
  • Geneeskundige kosten
  • Geld en geldswaardig papier
  • Werelddekking
  • Annulering
 
Bij de doorlopende reisverzekering Allrisk zijn bovenstaande dekkingen standaard meeverzekerd
U kunt de volgende extra dekkingen toevoegen:
  • Zakenreis
  • U kunt uw vakantieperiode verlengen met maximaal 185 dagen
  • U kunt uw annuleringsdekking tijdelijk verhogen
 
Wilt u ook verzekerd zijn voor overlijden of blijvende invaliditeit tijdens uw vakantie?
Dan kunt u de dekking: Vakantie- ongevallen afsluiten.
 
Bekijk de pagina over de doorlopende reisverzekering voor meer informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik dekking voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

U bent verzekerd bij recreatieve wintersport, gevaarlijke sport en onderwatersport
Deze dekking geldt niet voor sport met een wedstrijdelement en bij bewust roekeloos gedrag.

Via All Risk dekking zijn medische kosten automatisch meeverzekerd
Bij de basisdekking bent u niet standaard verzekerd voor medische kosten. Deze module kunt u wel afsluiten. Kijk op uw polisblad om te zien of u medische kosten op uw basisverzekering heeft afgesloten.

Op de reisverzekering verzekeren wij uw sportuitrusting tot een maximaal bedrag per gebeurtenis 
Op de inboedelverzekering is uw sportuitrusting verzekerd onder de kostbaarhedendekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u een adviseur?

Meldt u uw schade bij Aegon? Dan brengen wij uw adviseur op de hoogte. U kunt uw schade ook direct via uw adviseur melden.

De contactgegevens van uw adviseur vindt u op uw polis of op de factuur.

Schade-expert en contra-expertise

Heeft u uw schade al gemeld en is herstel niet mogelijk? Dan kunnen wij een schade-expert inschakelen. U kunt zelf een expert inschakelen, als u het niet eens bent met het oordeel van onze schade-expert. Dat heet contra-expertise.

Lees alles over de schade-expert en contra-expertise.

Veelgestelde vragen
Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
U vindt de status van uw schade in Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering waarvan u de status van de schade wil weten
  • Klik boven in het scherm op 'Schades'
  • In dit scherm staat bij 'Status' hoe ver wij met afhandeling van uw schade zijn.

Er zijn drie verschillende statussen mogelijk
  • In behandeling. Wij zijn uw schademelding nog aan het behandelen.
  • Aflopend. U ontvangt op zeer korte termijn een brief of e-mail met de uitkomst van uw schade.
  • Gesloten. Wij hebben uw schademelding afgehandeld.


In het tabblad Correspondentie vindt u meer informatie
Heeft uw schade de status in behandeling? Dan ziet u op deze pagina het verloop van uw schademelding. U ziet ook of wij nog wachten op bepaalde informatie. U vindt hier ook de betalingsbrief als wij hebben uitbetaald aan u of uw tussenpersoon.

Kijk in de Aegon Schadewijzers voor meer informatie over het schademeldingsproces
Bekijk ook de verzekeringsvoorwaarden voor de verzekeringen bij Aegon voor auto, inboedel, woonhuis(opstal), reis, rechtsbijstand, aansprakelijkheid en ongevallen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede gezinsauto
De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. 

Neem contact op met uw adviseur voor het verzekeren van uw tweede gezinsauto
Heeft u geen adviseur? Neem contact op met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Schade melden.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het dekkingsgebied van de reisverzekering?

Standaard Europadekking bij Basis Doorlopende Reisverzekering Woon- en VrijeTijdpakket
Gaat u op vakantie naar een land binnen Europa, aan de Middellandse Zee, de Azoren, Canarische eilanden of Madeira? Dan geeft Europadekking u dekking voor uw reis.

U kunt Werelddekking aanvullend verzekeren bij Woon- en VrijeTijdpakket Basis
Werelddekking sluit u af via Mijn Aegon.

Werelddekking is standaard bij de All Risk Woon- en VrijeTijdpakket
U heeft hierdoor dekking voor elke reis die u maakt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe zeg ik mijn schadeverzekering op en wat is de opzegtermijn?
Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon
Hiervoor gaat u in Mijn Aegon naar de verzekering die u wilt beëindigen. U vindt ook meer informatie over opzeggen op onze opzegpagina.

U kunt u uw verzekering per maand opzeggen als uw verzekering ouder is dan één jaar
Is uw verzekering nog géén jaar oud? Dan loopt uw verzekering door tot een jaar nadat de verzekering is ingegaan. Dit geldt voor de verzekeringen in het Woon-& VrijeTijdpakket, de Aegon Huisdierenverzekering en Aegon Autoverzekering.

Bij het Woon-& VrijeTijdpakket heeft u keuze uit de volgende verzekeringen: Doorlopende reisverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.