Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Wat doe ik met een phishing e-mail?

Voor onderzoeksdoeleinden ontvangen wij graag de phishing e-mail van u
Een phishing e-mail is een e-mail waarbij het lijkt alsof Aegon de afzender is. In werkelijkheid verstuurt een andere, nog onbekende afzender deze e-mail. U stuurt deze phishing e-mail naar valse-email@aegon.nl

Wij adviseren u de e-mail te verwijderen en een virus-scan uit te voeren.

Heeft u de bijlage bij de phishing e-mail al geopend of u heeft gereageerd op het verzoek?
Bij Aegon bank is het alleen mogelijk om naar een vaste tegenrekening over te boeken. Criminelen kunnen uw saldo dus niet naar een andere, bij ons onbekende rekening overmaken. Wij raden u wel dringend aan om uw wachtwoord te wijzigen. Dit kunt u op twee manieren doen:

  • Als u bent ingelogd op Mijn Aegon kunt u via het tabblad ‘Mijn gegevens’ uw wachtwoord direct wijzigen.
  • U gaat naar de pagina ‘Inloggegevens vergeten’. U kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen.


Meer tips over het voorkomen van digitale diefstal vindt u op onze pagina Hoe voorkomt u online diefstal?