Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Aegon Sparen stopt

Jongeman ligt op bank en kijkt op mobiele telefoon
Particulier Klantenservice Aegon Sparen stopt

Op 1 september 2021 stopt Aegon met de spaarrekening Aegon Sparen. Tot die tijd kunt u de dienstverlening verwachten die u van ons gewend bent. Op deze pagina vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen. 

Waarom Aegon Sparen stopt

De spaarrentes zijn al lange tijd historisch laag en volgens de economische vooruitzichten blijft dat voorlopig zo. Door beleid van de Europese Centrale Bank (ECB) moeten wij betalen voor het spaargeld dat u bij ons stalt. Hierdoor kunnen wij Aegon Sparen niet langer kostendekkend aanbieden. Daarom stoppen we op 1 september 2021 met Aegon Sparen.

De gevolgen voor u als klant

We doen er alles aan om het stopzetten van onze activiteiten soepel te laten verlopen, zodat u hier als klant geen hinder van ondervindt. Vanzelfsprekend heeft u gewoon nog toegang tot uw account via de app of de website. Ook onze klantenservice blijft bereikbaar. 

Na 1 september 2021 kunt u geen geld meer storten op uw Aegon Sparen. Uiteraard kunt u nog wel geld opnemen van uw rekening. Vanaf 1 september 2021 wordt er geen rentepercentage meer  toegepast op het saldo dat u op uw rekening heeft staan. Dat geldt ook voor de negatieve rentepercentages.

Heeft u ook een Aegon Sparen Deposito? Deze loopt gewoon door tot de afgesproken einddatum, tegen de afgesproken rente. 
Heeft u een Aegon Uitkeren? Dan blijft u uw periodieke uitkering gewoon ontvangen tot het einde van uw overeenkomst.
 

Het saldo op uw spaarrekening maken we over naar uw tegenrekening

Het saldo op uw spaarrekening maken we na 1 september zo snel mogelijk over naar uw tegenrekening. Als het zover is krijgt u hier bericht over. Houd er rekening mee dat dit twee maanden kan duren. Uiteraard verifiëren we deze rekening vooraf. Mocht uw tegenrekening niet kloppen, dan vragen we u voor 1 september 2021 het juiste rekeningnummer aan ons door te geven. Hierbij vragen we u om een bankafschrift en soms een kopie van uw identiteitsbewijs naar ons toe te sturen. Hiermee controleren we uw identiteit. Zo kunnen wij bij onze toezichthouders aantonen dat we bij de beëindiging van Aegon Sparen hebben gecontroleerd dat we het saldo naar de juiste persoon hebben overgemaakt. 

Hoe lang bewaren jullie mijn persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens bewaren we veilig tot maximaal 7 jaar na beëindiging van de relatie. Voor beleggingsproducten is dit maximaal 20 jaar na beëindiging. Een kopie van het ID bewijs bewaren we maximaal 5 jaar na beëindiging van de relatie.

Andere manieren om geld opzij te zetten

We zien - door de aanhoudende lage spaarrentes - helaas geen mogelijkheid meer tot het bieden van een flexibel spaarproduct. Wel zijn er een heleboel andere manieren om geld opzij te zetten. Heeft u er bijvoorbeeld wel eens aan gedacht om (een deel van) uw geld te beleggen of te schenken aan een familielid? Op deze pagina vindt u een aantal alternatieven voor uw spaargeld

Andere vragen

Hieronder vindt u een greep uit de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Kijk dan op de veelgestelde vragen over Aegon Sparen. U kunt ook contact opnemen met onze Service Experts. Start hiervoor een chat via Mijn Aegon of bel naar 070 3445208. Onze medewerkers helpen u graag!