Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Wat verandert er in de voorwaarden?

Particulier Sparen Wat verandert er in de voorwaarden?

Vanaf 15 april 2020 wijzigen de Productvoorwaarden Aegon Sparen en vanaf 1 juni 2020 wijzigen de Algemene Voorwaarden Aegon Bank.

Alle veranderingen op een rij

  • Het rentetarief kan zowel positief als negatief, maar ook nul zijn. Bij een positief rentetarief ontvangt u een vaste rente of variabele rente over het saldo op uw Aegon rekening. Hoeveel rente u ontvangt of betaalt is afhankelijk van de hoogte van het (liquide) saldo van uw Aegon spaar- en beleggingsrekeningen.
  • Spaart u met een vaste rente? Dan wordt uw rente niet meer aan het begin van ieder jaar bijgeschreven, maar ieder jaar op de ingangsdatum van de rekening.
  • Bent u verhuisd of verhuist u naar een land buiten de Europese Unie (met uitzondering van IJsland, Noorwegen en Liechtenstein)? Dan moeten wij uw rekeningen bij Aegon Bank beëindigen.
  • Gaat u scheiden? Dan blokkeren wij de gezamenlijke rekening. Zo voorkomen we dat er geld wordt opgenomen zonder toestemming van beiden.
  • Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen of uw rekening beëindigen? Dit doet u voortaan makkelijk zelf in Mijn Aegon.
  • Wijzigt u uw tegenrekening in Mijn Aegon? Dan hebben wij voortaan alleen een kopie bankafschrift nodig. De tegenrekening moet een rekening zijn van een bank in de Single European Payment Ara (SEPA). De rekening moet wel in euro’s zijn. Alleen als de tenaamstelling van het bankafschrift niet overeenkomt, vragen wij u om aanvullende documenten.
  • Heeft u contact met ons? Dan vragen wij u op een fatsoenlijke manier te communiceren met onze medewerkers. Doet u dit niet, dan kunnen wij u een boete opleggen of zelfs uw Aegon rekeningen blokkeren of beëindigen.
  • Informatie over Aegon Sparen sturen u wij u voortaan via e-mail. We doen dit via www.aegon.nl en u krijgt bericht van ons of via e-mail of Mijn Aegon of de Mijn Aegon app.
  • Veranderen wij de voorwaarden dan maken we dit uiteraard aan u bekend. We doen dit via www.aegon.nl en u krijgt bericht van ons of via e-mail of Mijn Aegon of de Mijn Aegon app.

U kunt uw voorwaarden downloaden

Wilt u de aangepaste voorwaarden nog eens rustig doornemen? U kunt ze eenvoudig downloaden.

Heeft u nog vragen?

Onze medewerkers staan voor u klaar. U bent het snelst geholpen via de chat. We zijn via chat bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 18.00 uur. Alle verdere informatie vindt u op onze Klantenservice pagina.

Naar Klantenservice