Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Eneco BronSparen

U kunt geen nieuwe Eneco BronSparen rekening openen

Aegon en Eneco stoppen per 4 september 2016 met Eneco BronSparen. Omdat er minder spaarders meedoen dan gehoopt, hebben we samen met Eneco besloten te stoppen met deze internetspaarrekening.

BronSparen wordt Aegon Sparen

Eneco BronSparen rekeningen gaan verder onder de naam Aegon Sparen. Met Aegon Sparen spaart u op de manier die u gewend bent. Dat betekent dat u hetzelfde rekeningnummer houdt. Ook de rente die u ontvangt blijft gelijk. Net als de voorwaarden. En de duurzame beleggingen die met uw spaargeld zijn gedaan? Die blijven gewoon bestaan. Want net als u vinden wij duurzaamheid een belangrijk onderwerp. Wel zal Aegon uw geld ook in andere sectoren beleggen.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon

  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen

In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam
Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt  op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’.
  • U vinkt het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie' en vult deze in.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken en een eventuele omschrijving.
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’.

Er verschijnt een bevestiging dat de periodieke overboeking is aangemaakt. Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of stopzetten?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en verwijderen via ‘Mijn Aegon’. U gaat hiervoor naar uw rekening in Mijn Aegon. U kiest  het tabblad 'Overboeken' en het tabblad 'Toekomstige/periodieke opdrachten'. 
Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.

Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads