Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Eneco BronSparen

U kunt geen nieuwe Eneco BronSparen rekening openen

Aegon en Eneco stoppen per 4 september 2016 met Eneco BronSparen. Omdat er minder spaarders meedoen dan gehoopt, hebben we samen met Eneco besloten te stoppen met deze internetspaarrekening.

BronSparen wordt Aegon Sparen

Eneco BronSparen rekeningen gaan verder onder de naam Aegon Sparen. Met Aegon Sparen spaart u op de manier die u gewend bent. Dat betekent dat u hetzelfde rekeningnummer houdt. Ook de rente die u ontvangt blijft gelijk. Net als de voorwaarden. En de duurzame beleggingen die met uw spaargeld zijn gedaan? Die blijven gewoon bestaan. Want net als u vinden wij duurzaamheid een belangrijk onderwerp. Wel zal Aegon uw geld ook in andere sectoren beleggen.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag. U bereikt ons via telefoonnummer 088 344 12 34 op werkdagen tussen 08.00 uur en 21.00 uur. En op zaterdag tussen 09.00 en 13.00 uur. Gebruikt u liever e-mail? Mail dan uw vraag via www.aegon.nl/e-mail.

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon

  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen

In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam
Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak of annuleer ik een toekomstige of periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U maakt uw betalingsopdrachten aan via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt daar op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’
  • Bij ‘Uitvoerdatum’ vult u een datum in de toekomst in. Voor een periodieke overboeking vinkt u het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie'.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’ om de overboeking definitief te maken
Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

U kunt een toekomstige of periodieke overboeking ook wijzigen of annuleren via Mijn Aegon
Krijgt u een foutmelding of er gebeurt niets als u op de knop hiervoor klikt? Dan doen wij de aanpassing graag voor u. Hiervoor neemt u contact op met onze KlantenserviceOf u stuurt een e-mail via Mijn Aegon of www.aegon.nl. In uw e-mail vermeldt u:
  • Uw persoonlijke gegevens
  • Het rekeningnummer van uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen
  • De tegenrekening en het bedrag van de overboeking in de toekomst of de periodieke opdracht 
Wij voeren de opdracht dan voor u uit.
Het invoeren, wijzigen of annuleren van een toekomstige of periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het verschil tussen Aegon RenteRekening en Aegon Sparen?

Een Aegon Sparen opent u eenvoudig via www.aegon.nl
Dit doet u via www.aegon.nl/sparen. De Aegon Renterekening wordt niet meer aangeboden. De bestaande Aegon Renterekeningen heffen wij in de loop van 2017 op. Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening.

Met Aegon Sparen beheert u uw rekening zelf via Mijn Aegon
Via Mijn Aegon kunt u 24 uur per dag uw rekeninggegevens inzien en geld overboeken naar uw tegenrekening. Daarnaast kunt u uw rekening ook via onze Mijn Aegon app beheren. Hierdoor maken wij minder kosten en kunnen wij u een hogere rente bieden dan voor de Aegon Renterekening.

Bij de Aegon RenteRekening kunt u, naast internetbankieren, ook schriftelijk en telefonisch bankieren. Daarnaast ontvangt u bij de Aegon RenteRekening u rekening- en jaaroverzichten ook per post.

Het openen van een deposito is niet mogelijk bij de Aegon Renterekening
U kunt bij Aegon Sparen uw geld voor een langere tijd vastzetten in een deposito tegen een hogere vaste rente.

Meer informatie over Aegon Sparen en Aegon Deposito Sparen vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/sparen.
Informatie over het omzetten van een Aegon Renterekening naar Aegon Sparen vindt u in de Veelgestelde vraag Kan ik mijn Aegon RenteRekening omzetten in Aegon Sparen?.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads