Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Eneco BronSparen

U kunt geen nieuwe Eneco BronSparen rekening openen

Aegon en Eneco stoppen per 4 september 2016 met Eneco BronSparen. Omdat er minder spaarders meedoen dan gehoopt, hebben we samen met Eneco besloten te stoppen met deze internetspaarrekening.

BronSparen wordt Aegon Sparen

Eneco BronSparen rekeningen gaan verder onder de naam Aegon Sparen. Met Aegon Sparen spaart u op de manier die u gewend bent. Dat betekent dat u hetzelfde rekeningnummer houdt. Ook de rente die u ontvangt blijft gelijk. Net als de voorwaarden. En de duurzame beleggingen die met uw spaargeld zijn gedaan? Die blijven gewoon bestaan. Want net als u vinden wij duurzaamheid een belangrijk onderwerp. Wel zal Aegon uw geld ook in andere sectoren beleggen.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag. U bereikt ons via telefoonnummer 088 344 12 34 op werkdagen tussen 08.00 uur en 21.00 uur. En op zaterdag tussen 09.00 en 13.00 uur. Gebruikt u liever e-mail? Mail dan uw vraag via www.aegon.nl/e-mail.

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon of de Aegon app
Uw IBAN moet daarvoor bekend zijn als tegenrekening op uw Aegon Sparen.

Overboeken via Mijn Aegon doet u in vijf stappen

  • Klik in Mijn Aegon op de Aegon Sparen waar u geld van wilt opnemen
  • In het volgende scherm klikt u nogmaals op dezelfde rekening 
  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’
 

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen
In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam. Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: 'Hoe kan ik een rekeninghouder toevoegen of verwijderen?'. 

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak of annuleer ik een toekomstige of periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U maakt uw betalingsopdrachten aan via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt daar op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’
  • Bij ‘Uitvoerdatum’ vult u een datum in de toekomst in. Voor een periodieke overboeking vinkt u het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie'.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’ om de overboeking definitief te maken
Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

U kunt een toekomstige of periodieke overboeking ook wijzigen of annuleren via Mijn Aegon
Krijgt u een foutmelding of er gebeurt niets als u op de knop hiervoor klikt? Dan doen wij de aanpassing graag voor u. Hiervoor neemt u contact op met onze KlantenserviceOf u stuurt een e-mail via Mijn Aegon of www.aegon.nl. In uw e-mail vermeldt u:
  • Uw persoonlijke gegevens
  • Het rekeningnummer van uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen
  • De tegenrekening en het bedrag van de overboeking in de toekomst of de periodieke opdracht 
Wij voeren de opdracht dan voor u uit.
Het invoeren, wijzigen of annuleren van een toekomstige of periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het verschil tussen Aegon RenteRekening en Aegon Sparen?

Het belangrijkste verschil tussen de Aegon RenteRekening en Aegon Sparen is dat u met Aegon Sparen volledig via internet bankiert
Ook kunt u met de Aegon Sparen uw rekening inzien en overboeken via de Mijn Aegon app. Omdat u met de Aegon Sparen door het internetbankieren en de App dag en nacht inzicht heeft in uw saldo, ontvangt u als Aegon Sparen rekeninghouder geen papieren rekeningoverzichten. Hierdoor maken wij minder kosten, waardoor u een hogere rente ontvangt.

Met de Aegon RenteRekening kunt u naast internetbankieren, ook schriftelijk en telefonisch bankieren
U ontvangt voor de Aegon RenteRekening elke drie maanden een rekeningoverzicht thuis, wanneeer u transacties heeft gedaan op uw rekening. U ontvangt ook uw jaaroverzicht per post. Een extra verschil is dat u bij Aegon Sparen uw geld voor een bepaalde tijd vast kan zetten. U krijgt dan een vaste rente voor het geld dat u heeft vastgezet in deze periode. Dit heet Aegon Deposito Sparen. Aegon Deposito Sparen is alléén mogelijk als u een Aegon Sparen rekening heeft.

Wij bieden Aegon RenteRekening niet meer aan voor nieuwe klanten.

Voor het omzetten van uw Aegon RenteRekening naar Aegon Sparen, gaat u naar: 'Kan ik mijn Aegon RenteRekening omzetten in Aegon Sparen?'.

Meer informatie over Aegon Sparen en Aegon Deposito Sparen vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/sparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads