Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Eneco BronSparen

U kunt geen nieuwe Eneco BronSparen rekening openen

Aegon en Eneco stoppen per 4 september 2016 met Eneco BronSparen. Omdat er minder spaarders meedoen dan gehoopt, hebben we samen met Eneco besloten te stoppen met deze internetspaarrekening.

BronSparen wordt Aegon Sparen

Eneco BronSparen rekeningen gaan verder onder de naam Aegon Sparen. Met Aegon Sparen spaart u op de manier die u gewend bent. Dat betekent dat u hetzelfde rekeningnummer houdt. Ook de rente die u ontvangt blijft gelijk. Net als de voorwaarden. En de duurzame beleggingen die met uw spaargeld zijn gedaan? Die blijven gewoon bestaan. Want net als u vinden wij duurzaamheid een belangrijk onderwerp. Wel zal Aegon uw geld ook in andere sectoren beleggen.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon

  • U gaat naar de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken
  • In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Nieuwe Overboeking’
  • Er opent een nieuw scherm. U controleert de tegenrekening, vult het bedrag en de omschrijving in. 
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'
  • U ziet een bevestigingsscherm dat de overboeking is aangemaakt.

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via onze pagina Internetsparen.

De inloggegevens voor Mijn Aegon ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd
Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Hebt u al een Mijn Aegon account?
Dan voegen wij de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.
 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon Sparen:

  • U gaat naar ‘Direct regelen’ en klikt op ‘Nieuwe Overboeking’.
  • Een pop-up opent. U controleert de tegenrekening en vult het bedrag en de omschrijving in. Het bedrag kan niet hoger zijn dan het bestedingslimiet.
  • U vinkt 'Periodieke opdracht' aan en kiest de uitkeringsfrequentie in het drop down menu. U kunt kiezen voor maand, kwartaal, half jaar of jaar.
  • U vult de 'Begindatum' en 'Einddatum' in. Kiest u voor een overboeking op de 29e, 30e of 31e van de maand? Dan wordt op de laatste dag van de maand overgeboekt.
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'.


Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of annuleren?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en annuleren via ‘Mijn Aegon’.

  • U gaat hiervoor naar uw Aegon Sparen in Mijn Aegon.
  • U gaat naar ‘Periodieke opdrachten’ en kiest de opdracht die u wilt annuleren.
  • U klikt op ‘Opdracht annuleren’ en daarna op ‘Bevestig en annuleer de opdracht’.
Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.


Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads