Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

Vanaf 1 juni 2020 wijzigen de wijzigen de Algemene voorwaarden Aegon Bank.

Alle veranderingen in de Algemene Voorwaarden Aegon Bank op een rij

  • Het rentetarief kan zowel positief als negatief, maar ook nul zijn. Bij een positief rentetarief ontvangt u een vaste rente of variabele rente over het saldo op uw Aegon rekening. Hoeveel rente u ontvangt of betaalt is afhankelijk van de hoogte van het (liquide) saldo van uw Aegon spaar- en beleggingsrekeningen.
  • Spaart u met een vaste rente? Dan wordt uw rente niet meer aan het begin van ieder jaar bijgeschreven, maar ieder jaar op de ingangsdatum van de rekening.
  • Bent u verhuisd of verhuist u naar een land buiten de Europese Unie (met uitzondering van IJsland, Noorwegen en Liechtenstein)? Dan moeten wij uw rekeningen bij Aegon Bank beëindigen.
  • Gaat u scheiden? Dan blokkeren wij de gezamenlijke rekening. Zo voorkomen we dat er geld wordt opgenomen zonder toestemming van beiden.
  • Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen of uw rekening beëindigen? U kunt dit verzoek indienen via Mijn Aegon of per e-mail. De wijze van beëindiging verschilt per product.
  • Wijzigt u uw tegenrekening in Mijn Aegon? Dan hebben wij voortaan alleen een kopie bankafschrift nodig. De tegenrekening moet een rekening zijn van een bank in de Single European Payment Ara (SEPA). De rekening moet wel in euro’s zijn. Alleen als de tenaamstelling van het bankafschrift niet overeenkomt, vragen wij u om aanvullende documenten.
  • Heeft u contact met ons? Dan vragen wij u op een fatsoenlijke manier te communiceren met onze medewerkers. Doet u dit niet, dan kunnen wij u een boete opleggen of zelfs uw Aegon rekeningen blokkeren of beëindigen.
  • Veranderen wij de voorwaarden dan maken we dit uiteraard aan u bekend. We doen dit via www.aegon.nl en u krijgt bericht van ons of via e-mail of Mijn Aegon of de Mijn Aegon app.

U kunt uw voorwaarden downloaden

Wilt u de aangepaste voorwaarden nog eens rustig doornemen? U kunt ze eenvoudig downloaden.

Image
Onze medewerkers

Heeft u nog vragen?

Onze medewerkers staan voor u klaar. U bent het snelst geholpen via de chat. We zijn via chat bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur. Alle verdere informatie vindt u op onze Klantenservice pagina.

Naar klantenservice

Veelgestelde vragen

U geeft uw e-mailadres door of wijzigt uw e-mailadres in Mijn Aegon of de Mijn Aegon app
U doet dit als u bent ingelogd via de optie “Gegevens”. U kunt hier ook andere persoonsgegevens bekijken en wijzigen, bijvoorbeeld uw adres of gebruikersnaam.  

Als u uw e-mailadres zelf toevoegt of wijzigt in deze beveiligde omgeving weten wij zeker dat de juiste persoon dit doet
U ontvangt van ons hiervoor ook een sms met een controlecode.* Uw e-mailadres wordt zo 'geverifieerd. Hierdoor kan dit e-mailadres in de toekomst gebruikt worden ter controle voor het doorgeven van wijzigingen en gegevens. Zo voorkomt u misbruik van uw gegevens en uw Mijn Aegon-account. 
 
Heeft u nog geen Mijn Aegon-account?
Maak dan eenvoudig via iDIN in vijf minuten een account aan met onze pagina: Maak een Mijn Aegon account aan.

*Heeft uw telefoonnummer geen groen vinkje? Dan verifieert u eerst uw telefoonnummer met een code die u per brief ontvangt.

Uw tegenrekening wijzigt u via Mijn Aegon of de Mijn Ageon App
Na het inloggen op Mijn Aegon:

  • Selecteert u uw rekening
  • Klikt u in het blok ‘Direct regelen’ op ‘Tegenrekening wijzigen’
  • Daarna vult u de nieuwe tegenrekening in. De tenaamstelling staat al ingevuld en kunt u niet wijzigen.
  • U klikt op 'Volgende' en upload het bankafschrift van uw tegenrekening. 
  • Daarna klikt u op ‘Versturen’.

Uw tegenrekening moet een Nederlandse betaalrekening zijn. De tenaamstelling moet gelijk zijn aan die van uw Aegon rekening. 

Heeft u meerdere tegenrekeningen?
Dan is het niet mogelijk om uw tegenrekening via Mijn Aegon of de Mijn Aegon App te wijzigen. U stuurt ons hiervoor een verzoek via www.aegon.nl/reactie/bankzaken.

U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon of de Mijn Aegon App
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Rekening beëindigen’. Het saldo inclusief rente ontvangt u op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook in het blok ‘Direct regelen’. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
Dan moet u eerst uw deposito('s) beëindigen. Dat kan via het webformulier Digitaal loket Bankzaken. Meer informatie hierover vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe kan ik een deposito op mijn rekening bij Aegon Bank beëindigen?'.