Skip to main content

Autoverzekering

Van de noodzakelijke verzekering tot zeer uitgebreid
0.00/10 based on reviews
verzekeren
Scherpe premie
Bepaal zelf uw aanvullende dekkingen
Direct verzekerd
Wat & hoe

Hoe werkt de Aegon Autoverzekering?

Aegon verrast klanten met Porsche, Tesla, Mini en Jaguar

Voor wie

Wanneer is de Aegon Autoverzekering iets voor u?

  • Als u direct verzekerd wilt zijn
  • Als u graag zelf bepaalt wat u naast uw WA-verzekering meeverzekert
  • Als u zelf uw allrisk-dekking wilt samenstellen
  • Als u een verzekering zoekt met een uitgebreid servicenetwerk van schadeherstellers
Voordelen & nadelen

Waarom wel een Aegon Autoverzekering?

Aegon Schade Service

Schade? Snelle service bij meer dan 500 schadeherstellers.

Eenvoudige allrisk varianten 

U kiest de dekking die bij uw situatie past.

Accessoires gratis meeverzekerd

Uw accessoires (zoals radio en navigatie) zijn gratis meeverzekerd tot standaard €750,-.

Waarom niet een Aegon Autoverzekering?

Niet voor kortlopende autoverzekeringen

De Aegon Autoverzekering heeft een minimale looptijd van 1 jaar. Hierna is de verzekering dagelijks opzegbaar en stopt deze één maand later.

Niet geschikt voor alle voertuigen

Uw oldtimer, caravan, kampeerwagen en/of motor kunt u online niet verzekeren, maar wel via uw adviseur. Heeft u nog geen adviseur? Zoek dan hier een adviseur bij u in de buurt

Kosten

Wat kost een Aegon Autoverzekering u?

 

Eenmalige kosten

Poliskosten € 6,05

 

Doorlopende kosten

Premie per maand Afhankelijk van uw auto en uw wensen.

 

Optionele kosten

Advies van uw eigen adviseur De kosten verschillen per adviseur.

 

Specificaties

Alle details van de Aegon Autoverzekering

Klantcijfer 7,3
Aanvraag Uw aanvraag behandelen wij binnen 2 werkdagen. Het kan zijn dat wij hier meer tijd voor nodig hebben. Dan laten wij u dat per e-mail weten.
Ingangsdatum Deze staat op de polis. U heeft geen dekking voor schade die heeft plaatsgevonden voor de ingangsdatum.
Contractduur De minimale contractduur voor deze verzekering is één jaar.
Opzeggen Uw verzekering is na het eerste jaar dagelijks opzegbaar. Maximaal één maand na opzegging stopt uw verzekering. De verzekering eindigt dan dus op de eerste dag van de volgende maand.
Onafhankelijke informatie Bekijk de website van Wijzer in geldzaken.
Afsluiten

Weet u genoeg? Dan kunt u het direct regelen.

Telefonisch contact momenteel niet mogelijk

Onze medewerkers zijn op onderstaande tijden telefonisch bereikbaar:

ma - vr
08:00 - 21:00
za - za
09:00 - 13:00

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Liever via een onafhankelijk adviseur?

Wilt u een onafhankelijk productadvies? Uw eigen adviseur geeft u persoonlijk financieel advies, passend bij uw situatie. Tevens kan uw adviseur het product voor u afsluiten. Vraag uw adviseur naar de kosten: de kosten voor advies en het regelen van de verzekering verschillen per adviseur. Heeft u nog geen adviseur en wilt u onafhankelijk advies?

 

Vind een adviseur

Vragen & reviews

Veelgestelde vragen

Geldt er een nieuwwaarderegeling op de Autoverzekering?

De Autoverzekering met allriskdekking hanteert een nieuwwaarderegeling
Wanneer er in het eerste jaar na aanschaf sprake is van total loss of diefstal, krijgt u de volledige nieuwwaarde van een personenauto van gelijk merk, type en uitvoering vergoed. Als u een All Risk Royaal verzekering heeft, heeft u zelfs een nieuwwaarderegeling van drie jaar.

Lees meer over de Autoverzekering

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik bij autoschade recht op vervangend vervoer?

U heeft recht op vervangend vervoer als herstel plaatsvindt via een bedrijf dat aangesloten is bij Aegon Schadeservice
Een bedrijf dat aangesloten is bij Aegon Schade service, noemen wij een hersteller. Een aangesloten hersteller vindt u hier op de website. Heeft u schade en wenst u vervangend vervoer? Geef dit dan aan bij de aangesloten hersteller. Zij helpen u graag verder.
Lees meer over de Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe krijg ik een kopie van mijn groene kaart?

Wij sturen u jaarlijks uw groene kaart en polis
Ontvangt u van ons uw polis en groene kaart per e-mail? Print dan zelf een exemplaar of kopie van uw groene kaart uit. Als u naar een land gaat waar de groene kaart verplicht is, dient u de groene kaart in kleur uit te printen. U vindt een overzicht waar de groene kaart verplicht is op onze website.

Heeft u de groene kaart (in kleur) nodig, maar kunt u deze zelf niet printen?
Vraag dan een groene kaart per post aan bij Aegon door een e-mail te sturen. Houdt u er rekening mee dat het tot vijf werkdagen duurt, voordat u de groene kaart ontvangt.

Heeft u de groene kaart niet ontvangen?
Dan kunt u een nieuwe groene kaart opvragen. Als u een adviseur heeft, neemt u contact op met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Vraag uw groene kaart dan op via onze klantenservice. U stuurt een e-mail om een nieuwe groene kaart op te vragenBij spoedzaken vragen wij u om ons te bellen
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verplicht om de groene kaart bij mij te hebben?

In de meeste Europese landen is het niet verplicht om de groene kaart bij u te hebben
Toch raden wij u aan om de groene kaart en de verzekeraars hulpkaart die u bij de groene kaart ontvangt, mee te nemen op vakantie. Zo heeft u altijd alle belangrijke informatie en telefoonnummers bij de hand. Dit mag in de landen waar een groene kaart niet verplicht is in zwart-wit zijn. Het is ook mogelijk om de groene kaart via bijvoorbeeld uw mobiele telefoon te tonen.

In sommige landen is een originele groene kaart wel verplicht
Wilt u weten in welke landen de originele groene kaart verplicht is? Bekijk dan dit overzicht. De groene kaart die u digitaal heeft ontvangen kunt u in dit geval in kleur uitprinten. Let er wel op dat de groene kaart geldig is en niet is verlopen. Als het voor u niet mogelijk is om in kleur uit te printen, leest u hieronder hoe u een originele groene kaart kunt ontvangen.    

U kunt uw groene kaart uitprinten vanuit uw e-mail
Als u uw polis en groene kaart jaarlijks per e-mail ontvangt, kunt u de groene kaart in die e-mail vinden. Deze kunt u uitprinten in zwart-wit. Als u naar een land gaat waar de groene kaart verplicht is, dient u de groene kaart in kleur uit te printen.

Heeft u de groene kaart niet in uw e-mail?
Als u een adviseur heeft, kunt u met uw adviseur contact opnemen. Als u geen adviseur heeft, kunt u de groene kaart opvragen via de klantenservice. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen. Bij spoedzaken kunt u bellen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.