Eind september 2024 verhuizen je schadeverzekering(en) van Aegon naar a.s.r. Deze verhuizing duurt een aantal dagen. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, is ons systeem tijdens deze verhuisperiode niet bereikbaar. Wat dit voor jou betekent, lees je hieronder.

  • Tot en met 6 september 2024 kun je je schadeverzekering(en) inzien én wijzigen via Mijn Aegon.
  • Van 7 tot 13 september 2024 kun je je verzekering(en) alleen nog inzien via Mijn Aegon. Je verzekering(en) wijzigingen is dan niet meer mogelijk.  
  • Vanaf 13 september 2024 zie je in Mijn Aegon alleen welke schadeverzekering(en) je bij ons hebt. De details van je schadeverzekering(en) kun je dan niet meer inzien. 
  • Na de verhuizing naar a.s.r. ontvang je van a.s.r. bericht over je a.s.r. account. Na het activeren van je a.s.r. account vind je daar je schadeverzekering(en) terug.

Wil je je schadeverzekering(en) wijzigen en kan dat echt niet wachten tot na 22 september 2024? Neem dan contact met ons op. Bekijk onze contactmogelijkheden op www.aegon.nl/particulier/klantenservice.

Goed om te weten: per 1-7-2024 is het niet meer mogelijk om nieuwe verzekeringen af te sluiten. Door de samenvoeging van Aegon met a.s.r. is het vanaf 1-7-2024 niet meer mogelijk om nieuwe verzekeringen af te sluiten bij Aegon. Ben je geen bestaande klant van Aegon? Dan verwijzen we je graag naar a.s.r. Daar vind je meer informatie over de soortgelijke verzekering(en) waarnaar je op zoek bent.

Bestaande Aegon klant? Dan zit je op deze pagina goed. Je vindt hier alle informatie over je lopende verzekering. Ook kan je alles nog doen zoals je gewend bent. Wil je een extra verzekering afsluiten? Dit kan via a.s.r.

Autoverzekering

Heb je een Aegon Autoverzekering? Dan zit je hier goed! Op deze pagina staat de informatie over je verzekering bij elkaar.

Welke polisvoorwaarden voor jouw verzekering gelden, lees je op je polisblad. Deze ontvang je elk jaar van ons per e-mail.

Handige informatie over jouw Autoverzekering

Aegon Schade Service

Lees verder

Documenten

Lees verder

Polisvoorwaarden & verzekeringskaarten

Verzekeringskaarten

Wat is wel en niet verzekerd? De belangrijkste informatie vind je op de Verzekeringskaart.

Polisvoorwaarden en downloads Aegon Autoverzekering:

Polisvoorwaarden andere autoverzekeringen van Aegon

 

 

 

 

Aegon Schade Service

Kan je jouw auto niet meer gebruiken door een verkeersongeluk, brand of diefstal? Aegon Schade Service staat 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor jou klaar om je weer op weg te helpen. Ook als je in het buitenland bent. Je bereikt Aegon Schade Service op +31 88 344 00 00.

Wij helpen je bij schade in Nederland
Heb je schade aan jouw auto, aanhanger of caravan in Nederland? Wij brengen jouw voertuig naar een reparateur of een adres naar jouw keuze. Je vindt eenvoudig een schadehersteller in jouw buurt met de online tool "Schadehersteller zoeken". Was je net lekker onderweg naar een afspraak of sta je aan de andere kant van het land? Dan regelen wij voor jou en alle passagiers een taxi. Ook voor de bagage wordt natuurlijk gezorgd. Deze brengen we naar het adres van jouw keuze.

Maar ook bij schade in het buitenland kan je de Aegon Schade Service dag en nacht bereiken
Schade is natuurlijk nooit prettig. Vooral niet als je in het buitenland bent. Maar ook bij schade in het buitenland kan je Aegon Schade Service dag en nacht bereiken. We zorgen voor vervoer, berging en stalling van jouw auto en eventueel jouw aanhanger of caravan. Om de schade te beoordelen of te repareren brengen wij jouw auto naar de dichtstbijzijnde reparateur. Kan de schade niet binnen 4 werkdagen worden gerepareerd? Dan vervoeren wij jouw auto naar Nederland.

Het claimen van een autoschade heeft effect op jouw premie en schadevrije jaren. Bij kleine schades kan het daarom voordeliger zijn de schade zelf te betalen. Benieuwd naar de gevolgen voor de lange termijn? In Mijn Aegon bereken je het effect op uw premie. Lees meer over deze keuze.

 

 

 

 

Kies de dekking die bij je past

Image
WA verzekering

Wettelijke Aansprakelijkheid (WA)

Meest gekozen bij auto's vanaf 15 jaar

Je bent wettelijk verplicht deze verzekering af te sluiten bij je auto. Met deze dekking ben je verzekerd voor schade die je aan anderen veroorzaakt met jouw auto. Niet alleen voor schade aan zaken maar ook voor schade aan personen. Schade aan jouw eigen auto is niet verzekerd.

Image
WA Extra

WA-Extra

Meest gekozen bij auto's van 5 t/m 15 jaar

Je kan jouw WA-verzekering uitbreiden met de WA-Extradekking. Met deze dekking verzeker je schade aan jouw auto door een aantal veelvoorkomende oorzaken. Je verzekert je auto onder andere tegen: 

  • diefstal en inbraak;
  • ruitschade;
  • brand;
  • weersomstandigheden zoals hagel, bliksem en overstroming.
Image
Goedkope autoverzekering

Allrisk

Meest gekozen bij auto's t/m 7 jaar

Dit is de meest uitgebreide dekking die je kan kiezen. Naast de wettelijk verplichte dekking zijn bijna alle schades aan jouw auto verzekerd. Je kan bij ons kiezen uit drie varianten. De Allrisk Basis-, de Allrisk Compleet- en de Allrisk Royaaldekking. 

Vergelijk onze dekkingen

In onderstaand overzicht vind je meer informatie over welke schade verzekerd is bij welke dekking. De verschillen tussen deze varianten kan je vinden in de polisvoorwaarden.

WA
WA-Extra
Allrisk Basis
Allrisk Compleet
Allrisk Royaal

24/7 hulpverlening na een ongeval in Nederland en in het buitenland 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Letselschade en materiële schade aan anderen (bijvoorbeeld botbreuken) 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Schade door brand, diefstal, inbraak, joyriding, storm en hagel 

  •  
  •  
  •  
  •  

Ruitschade 

  •  
  •  
  •  
  •  

Schade aan jouw eigen auto die je zelf veroorzaakt hebt 

  •  
  •  
  •  

Pechhulp Europa 

Tot € 125,- langs de weg

Tot € 125,- langs de weg

  •  

Pechhulp Nederland 

  •  

Lege-accuservice Nederland voor elektrische auto's 

  •  
  •  

Nieuwwaarderegeling (bij totaalverlies van jouw nieuwe auto, met een maximale cataloguswaarde van € 100.000,- inclusief btw) 

tot 24 maanden

tot 36 maanden

Aanschafwaarderegeling (bij totaalverlies van jouw 2e hands auto, met een maximale cataloguswaarde van € 100.000,- inclusief btw) 

tot 12 maanden (als auto bij aankoop nog geen vijf jaar oud is)

tot 24 maanden (als auto bij aankoop nog geen vijf jaar oud is)

Wanneer is schade niet gedekt?

In onder andere de volgende situaties geldt dat wij nooit schade vergoeden:

  • De schade is ontstaan door een gebeurtenis voor de ingangsdatum van de verzekering;
  • Bij het afsluiten van de verzekering of bij het melden van de schade heb je opzettelijk verkeerde informatie gegeven of je hebt belangrijke informatie achtergehouden;
  • Jij of een verzekerde wil niet meewerken bij de afhandeling van de schademelding, waardoor onze belangen worden geschaad;
  • Je hebt de premie niet betaald.

En wij vergoeden geen schade als deze is ontstaan:

  • met opzet van een verzekerde of veroorzaakt met jouw toestemming;
  • door een bestuurder die geen toestemming van je had om met de auto te rijden;
  • als de personenauto niet op jouw naam of op de naam van jouw inwonende partner stond en dit niet aan ons is doorgegeven;
  • terwijl je de personenauto anders gebruikt dan je bij de aanvraag hebt opgegeven (bijvoorbeeld wanneer je de personenauto gebruikt als taxi, voor verhuur of leasing, of om rijlessen te geven);
  • als de personenauto bedrijfsmatig wordt gebruikt;
  • terwijl de bestuurder niet bevoegd was om te rijden, bijvoorbeeld omdat de bestuurder geen geldig rijbewijs had of een rijontzegging had.

In de polisvoorwaarden kan je de volledige lijst met alle uitsluitingen terugvinden.

Extra zekerheid met een aanvullende dekkking

Bestuurder en inzittendenverzekering

Wanneer je een verkeersongeluk overkomt waaraan je zelf schuldig bent, kunt je letselschade in de regel op niemand verhalen. Je moet dus zelf je eigen onkosten vergoeden. Met de Bestuurder en inzittendenverzekering zijn jij, je passagiers en je eigendommen goed verzekerd.

Rechtsbijstandverzekering

Hiermee verzeker je jezelf en je gezin voor rechtsbijstand. Niet alleen voor verkeersongevallen, maar ook als er problemen zijn met de garage of dealer. 

Usabilla Feedback