Eind september 2024 verhuizen je schadeverzekering(en) van Aegon naar a.s.r. Deze verhuizing duurt een aantal dagen. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, is ons systeem tijdens deze verhuisperiode niet bereikbaar. Wat dit voor jou betekent, lees je hieronder.
- Tot en met 6 september 2024 kun je je schadeverzekering(en) inzien én wijzigen via Mijn Aegon.
- Van 7 tot 13 september 2024 kun je je verzekering(en) alleen nog inzien via Mijn Aegon. Je verzekering(en) wijzigingen is dan niet meer mogelijk.
- Vanaf 13 september 2024 zie je in Mijn Aegon alleen welke schadeverzekering(en) je bij ons hebt. De details van je schadeverzekering(en) kun je dan niet meer inzien.
- Na de verhuizing naar a.s.r. ontvang je van a.s.r. bericht over je a.s.r. account. Na het activeren van je a.s.r. account vind je daar je schadeverzekering(en) terug.
Wil je je schadeverzekering(en) wijzigen en kan dat echt niet wachten tot na 22 september 2024? Neem dan contact met ons op. Bekijk onze contactmogelijkheden op www.aegon.nl/particulier/klantenservice.
Goed om te weten: per 1-7-2024 is het niet meer mogelijk om nieuwe verzekeringen af te sluiten. Door de samenvoeging van Aegon met a.s.r. is het vanaf 1-7-2024 niet meer mogelijk om nieuwe verzekeringen af te sluiten bij Aegon. Ben je geen bestaande klant van Aegon? Dan verwijzen we je graag naar a.s.r. Daar vind je meer informatie over de soortgelijke verzekering(en) waarnaar je op zoek bent.
Bestaande Aegon klant? Dan zit je op deze pagina goed. Je vindt hier alle informatie over je lopende verzekering. Ook kan je alles nog doen zoals je gewend bent. Wil je een extra verzekering afsluiten? Dit kan via a.s.r.
Huisdierenverzekering
Heb je een Aegon Huisdierenverzekering? Dan zit je hier goed! Op deze pagina staat de informatie over je verzekering bij elkaar. Welke polisvoorwaarden voor jouw verzekering gelden, lees je op je polisblad. Deze ontvang je elk jaar van ons per e-mail.
Handige informatie over jouw Huisdierenverzekering
Productkenmerken
Lees verderDocumenten
Lees verderIngangsdatum
Deze staat op jouw polis. Ziektekosten die voor de ingangsdatum zijn gemaakt, zijn niet verzekerd. Na de ingangsdatum van de huisdierenverzekering geldt een wachttermijn van 30 dagen. Deze wachttermijn geldt voor ziektekosten die het gevolg zijn van elke gezondheidsklacht, letsel en een aandoening. Dit betekent dat deze ziektekosten in de wachttermijn en de daaruit voortkomende gevolgkosten nooit worden vergoed. Als jouw huisdier een (aantoonbaar) ongeluk krijgt in de wachttermijn zijn deze kosten wèl verzekerd.
Opzeggen
Jouw verzekering is na het eerste jaar dagelijks opzegbaar. Eén maand na opzegging stopt de verzekering. Hier vind je meer informatie over het stopzetten van de verzekering.
Onafhankelijke informatie
Bekijk de website van Wijzer in geldzaken.
Polisvoorwaarden
Productoverzicht
Wat is verzekerd met de huisdierenverzekering?
Met onze huisdierenverzekering ben je verzekerd voor de medische kosten in Nederland als je hond of kat ziek wordt of een ongeval krijgt. Wij vergoeden maximaal € 2.500,- per verzekeringsjaar. De eigen bijdrage is 25% van de gedekte kosten van de nota. Dien je een declaratie in (met een of meer nota’s), dan is de eigen bijdrage minimaal € 25,-.
Wat is nu wel of niet verzekerd? Hieronder een aantal voorbeelden. Bekijk voor de kosten die wij wel en niet vergoeden ook altijd je polisblad en de polisvoorwaarden.
Wel verzekerd
|
Niet verzekerd
|
---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aanvullende dekkingen
Aanvullende dekking Crematie
Met deze aanvullende dekking is jouw huisdier verzekerd voor vervoer naar het crematorium en de crematie van je huisdier. Wij vergoeden:
- voor een kat maximaal € 100,-.
- voor een hond maximaal € 150,-.
Aanvullende dekking Reis
Met deze aanvullende dekking is jouw huisdier ook verzekerd in het buitenland. Wij vergoeden de medisch noodzakelijke kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.