Kattenverzekering
Je wilt goede zorg voor jouw kat. Maar een bezoekje aan de dierenarts kan flink in de papieren lopen. Dat is niet voor de poes. Met onze kattenverzekering is jouw kat verzekerd tegen de kosten van consults, operaties en meer.
- Complete zorg door dekking bij ziekte èn ongeval
- Kies zelf je eigen dierenarts
- Mogelijk om medische zorg op reis mee te verzekeren

Wat dekt onze kattenverzekering?
Verzeker jouw kat tegen de kosten van onverwachte en noodzakelijke medische zorg. In het basispakket zijn de meest voorkomende kosten gedekt, zoals:
Consult dierenarts
Wij vergoeden deze kosten voor consults in Nederland. In onze voorwaarden lees je precies welke consults wel en niet verzekerd zijn. Gaat je kat mee op vakantie? Sluit dan de aanvullende reismodule af voor de beste medische zorg in het buitenland.
Operaties
Natuurlijk hoop je dat jouw pluizebol niets naars overkomt. Maar als je kat onder het mes moet, dan is dit wel verzekerd. In onze voorwaarden lees je precies welke operaties wel en niet verzekerd zijn.
Eigen bijdrage
Goed om te weten: De eigen bijdrage is 25% van de gedekte kosten van de nota, met een minimum van € 25,- per ingediende declaratie (met een of meer nota’s). Dit is voor je eigen rekening.
Medicijnen
Kosten voor de meeste medicijnen vallen ook onder de dekking. In onze voorwaarden lees je precies welke medicijnen wel en niet verzekerd zijn.
Verblijf dierenkliniek
Onze verzekering voor je kat vergoedt ook de kosten als deze wat langer bij de dierenarts moet blijven.
Aanrijding of een ander ongeval
Je kat is verzekerd voor medische zorg kosten bij een ongeval. Geen overbodige luxe als je kat vaak buiten komt.
Onze kattenverzekering valt onder de Aegon Huisdierenverzekering. Wil je meer weten over wat er precies wel of niet verzekerd is? Bekijk dan de polisvoorwaarden.
Aanvullende dekkingen voor jouw kat
Wij hebben verschillende aanvullende dekkingen. Daarmee verzeker je jouw kat voor bijvoorbeeld crematie. Ook is het mogelijk een reisverzekering af te sluiten.
Onze service voor jou
Onze 24-uursbelofte aan jou..
Heb je online een schade ingediend? Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een eerste reactie van ons. Je hoort dan of we je schade herstellen, een bedrag vergoeden (en hoeveel natuurlijk, niet onbelangrijk) of dat je schade helaas niet is verzekerd (en waarom niet). Misschien hebben we nog aanvullende documenten nodig om jouw schade te kunnen beoordelen. Zoals foto's of een nota. Zodra we deze informatie hebben ontvangen, nemen we jouw schademelding verder in behandeling. Binnen 10 werkdagen hoor je dan alsnog of jouw schade wel of niet wordt hersteld en/of vergoed.
Overstappen naar Aegon
Heb je nog een huisdierenverzekering bij een andere verzekeraar? Geen probleem. De Aegon opzegservice helpt jou om moeiteloos over te stappen. Je hoeft alleen maar jouw gegevens aan ons door te geven. Wij regelen de rest.
Veel gestelde vragen
Wij vergoeden alleen de kosten die je in Nederland maakt. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor:
- een consult bij de dierenarts;
- opname en behandeling als dit medisch gezien nodig is;
- onderzoek dat nodig is om een aandoening of letsel door een ongeval vast te stellen;
- in Nederland geregistreerde diergeneesmiddelen;
- hulpmiddelen voor genezing zoals verband en implantaten.
Met de aanvullende dekking Reis is jouw huisdier ook verzekerd in het buitenland
Wij vergoeden de kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.
Met de aanvullende dekking Crematie vergoeden wij ook deze kosten
Wij vergoeden het vervoer naar het crematorium en de crematie van jouw huisdier. De maximale vergoeding voor een:
- kat is € 100,-; en
- voor een hond € 150,-.
- elke gezondheidsklacht;
- letsel;
- aandoening.
Op de patiëntenkaart houdt de dierenarts bij wat er aan de hand is met jouw huisdier. Diagnoses, klachten en behandelingen worden hierop aangegeven. De patiëntenkaart kan je opvragen bij de dierenarts.