Kapotte telefoon: controleer eerst of je verzekerd bent

Als je telefoon kapot is wil je maar één ding toch? Direct laten maken of misschien zelfs een nieuwe kopen. Voordat je naar de winkel rent voor een nieuw scherm: Ga na of je kapotte telefoon via onze inboedelverzekering verzekerd is. Wat je daarvoor moet doen, lees je in onze tips. Kan jij daarna snel weer verder. Het liefst zonder onnodig geld uit te geven natuurlijk. 

Image
mobile phone

Onze tips voor als je telefoon kapot is

Heb je een oude telefoon? Zet dan eerst je simkaart over en herstel het contact met de buitenwereld. Dat geeft meestal een beetje rust.

 

  • Verzamel informatie over je telefoon. Een aankoopbon en de verpakking helpt daarbij.  
  • Gedaan? Kijk dan of jouw inboedelverzekering de schade vergoedt. Bij Allrisk is dat vaak wel zo. Controleer ook of er nog andere voorwaarden zijn om voor een vergoeding of reparatie in aanmerking te komen. Is het niet duidelijk? Neem dan contact op met je verzekeraar. Dat scheelt je tijd!  
  • Is er dekking? Meld dan direct de schade bij je verzekeraar. Als je bij Aegon verzekerd bent, doe je dat of in Mijn Aegon.  
  • Heb je geen verzekering of is er geen dekking? Dan zit er niets anders op dan de kosten zelf te betalen. Wat je vooral niet moet doen: Sluit geen verzekering af om daarna je telefoon, die al kapot was, te claimen. Dit wordt gezien als fraude, is strafbaar en kan grote gevolgen voor je hebben.

 

Image
phone

Meestgestelde vragen over telefoons verzekeren

Bij ons is je telefoon standaard meeverzekerd op de inboedelverzekering. Bij onze allriskdekking tegen bijna alle onverwachte gebeurtenissen. Meer weten? Bekijk dan onze pagina telefoon verzekeren en of sluit eenvoudig onze inboedelverzekering af.

Misschien heb je er nu niet zoveel aan maar je kan best veel doen om schade te voorkomen. We hebben daarom wat tips voor je op een rij gezet. Hopelijk heb je er iets aan

Usabilla Feedback