Doorlopende reisverzekering

Het hele jaar door verzekerd? Met onze doorlopende reisverzekering staan wij 24/7 voor je klaar, of je nou een weekendje weg gaat in Nederland, op wintersport gaat of kiest voor een zonvakantie. 

  • Wereldwijd verzekerd met allrisk
  •  Ook voor je weekendje weg in Nederland
  • Winter- en watersport meeverzekerd
Adviesmogelijkheden
Image
Reisverzekering

Eén verzekering voor al je vakanties

Met onze doorlopende reisverzekering ben je het hele jaar door verzekerd – waar je ook naartoe gaat. Of je nu actief gaat cityhoppen, duiken of kiest voor zo’n heerlijk strandbed. Want soms loopt een reis anders dan gepland. Denk aan gestolen bagage. Autopech. Of als je hulp nodig hebt op de bergtop. Bij ons ben je altijd goed verzekerd.

Doorlopende Reisverzekering Basis en Allrisk

De belangrijkste verschillen tussen Basis en Allrisk:
Dekking
Basis
Allrisk

Bagage en (goederen in) logiesverblijven

  •  
  •  

Hulpverlening

  •  
  •  

Auto pechhulp

  •  
  •  

Winter- en watersport

  •  
  •  

Europadekking

  •  
  •  

Werelddekking

Optioneel

  •  

Annulering*

Optioneel

  •  

Geneeskundige kosten

Optioneel

  •  

Geld (en geldwaardige papieren)

Optioneel

  •  

Vakantie-ongevallen

Optioneel

Optioneel

Zakenreis (incl. stage/studeren in het buitenland)

x

Optioneel

Tijdelijke verlenging geldigheidsduur reisverzekering**        

x

Optioneel

Tijdelijke verhoging annuleringsdekking***

x

Optioneel

* De annuleringsdekking van Doorlopende Reis met basisdekking is beperkt. Je bent dan alleen verzekerd voor specifieke gebeurtenissen. Bijvoorbeeld bij annulering of afbreken van de reis door ziekte. Alleen ernstige ziektes die benoemd zijn in de polisvoorwaarden zijn verzekerd:

  • beroerte
  • bypassoperatie van de kransslagaders 
  • goedaardige hersentumoren
  • hartinfarct (acuut)
  • hartklepoperatie
  • hartspierziekte
  • hartstilstand
  • kanker
  • openhartoperatie
  • operatie aan de longslagader
  • operatie als gevolg van een aandoening van de aorta

** Bij de basisdekking ben je tot 90 dagen verzekerd. De verzekerde reisduur kan niet verlengd worden. Bij de allriskdekking ben je tot 180 dagen verzekerd. Voor een specifieke reis kan dit verlengd worden met 30, 60, 90, 120, 150 of 185 dagen.

*** Voor een specifieke reis kun je het verzekerd bedrag voor annulering bij de allriskdekking verhogen. Dit is niet mogelijk bij de basisdekking. Je kan het verzekerd bedrag voor annulering wijzigen via je adviseur of in Mijn Aegon. Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neem dan contact op met je adviseur.

Goed om te weten

Voor- en nadelen

Lees verder

Productkenmerken

Lees verder

Documenten

Lees verder

De voordelen

  • Met allrisk ben je goed en wereldwijd verzekerd
    Van annuleringskosten en werelddekking, tot medische kosten en pechhulp.
  • Met de basisdekking kies je zelf wat je verzekert
    Denk aan aanvullende dekkingen als de werelddekking, annulering en medische kosten. Precies wat jij nodig hebt. 
  • 24/7 hulp op reis
    Aegon Schade Service is altijd bereikbaar als je directe hulp nodig hebt. Bijvoorbeeld als je autopech hebt of als een dierbare overlijdt.

De nadelen

  • Heel lange reizen niet meeverzekerd
    Er is een verschil tussen de basis- en allriskdekking.
    - Met basis ben je niet verzekerd als je reis langer duurt dan 90 dagen.
    - Met allrisk ben je niet verzekerd als je reis langer duurt dan 180 dagen. Bij allrisk kan je de dekking wel uitbreiden, waardoor je voor langere reizen verzekerd bent. Neem hiervoor contact met ons op. We kijken graag met je mee. 
  • Beperkte dekking annulering met Basis
    De annuleringsdekking van Doorlopende Reis met basisdekking is beperkt. Je bent dan alleen verzekerd voor specifieke gebeurtenissen. Bijvoorbeeld bij annulering of afbreken van de reis door ziekte. Alleen ernstige ziektes die benoemd zijn in de polisvoorwaarden zijn verzekerd:
    • beroerte
    • bypassoperatie van de kransslagaders 
    • goedaardige hersentumoren
    • hartinfarct (acuut)
    • hartklepoperatie
    • hartspierziekte
    • hartstilstand
    • kanker
    • openhartoperatie
    • operatie aan de longslagader
    • operatie als gevolg van een aandoening van de aorta

Kosten

Eenmalige poliskosten: € 6,05

Doorlopende kosten: Dat hangt van je situatie af. Bereken je premie.

Eerste factuur hoger dan verwacht?

Niet schrikken. Dikke kans dat het maar om één maand gaat. Bijvoorbeeld omdat je verzekering niet ingaat op de eerste van de maand. We tellen dan óók de verzekerde dagen daarvoor mee. Daarnaast zitten er eenmalige poliskosten bij. Daarna betaal je gewoon van maand tot maand. Zoals afgesproken. 

Aanvraag

Je aanvraag behandelen we binnen 2 werkdagen. Hebben we meer tijd nodig?  Dan laten we je dat per e-mail weten.

Ingangsdatum

Deze datum staat op je polis. Goed om te weten: je hebt geen dekking voor schade die is ontstaan vóór de ingangsdatum.

Contractduur

Je verzekert je voor minstens een jaar. 

Opzeggen

Na het eerste jaar kun je je verzekering dagelijks opzeggen. Je verzekering stopt dan één maand daarna. 

Onafhankelijke informatie

Tip: bekijk de website van Wijzer in geldzaken.

Woon- & VrijeTijdpakket 

Deze verzekering zit in het Woon- & VrijeTijdpakket. Alle verzekeringen in dit pakket sluiten perfect op elkaar aan. Zo voorkom je dubbele dekkingen of gaten. 
 

Water- en wintersport standaard meeverzekerd

Duik je graag of ben je een echte wintersportfanaat? Water- en wintersport zijn standaard meeverzekerd bij ons. Bij zowel de basisdekking als de allriskdekking! Benieuwd wat het beste bij je past? Ontdek het met deze checkvragen en voorbeelden. Een Doorlopende Reisverzekering heb je al binnen 3 minuten geregeld.

Extra zekerheid

Bekijk ook onze aanvullende dekkingen. Deze aparte dekkingen zorgen voor meer zekerheid. Dit is natuurlijk altijd fijn. Neem annuleringskosten en werelddekking bijvoorbeeld bij de basisdekking. En zakenreizen bij de allriskdekking. 

Mijn Aegon

In Mijn Aegon regel je alles met betrekking tot je verzekeringen. Het veranderen, overstappen en opzeggen. Of je premie bekijken en lopende contracten inzien.

Naar Mijn Aegon

Overstappen naar ons? Wij regelen het voor jou!

Heb je nog een reisverzekering bij een andere verzekeraar? Zeg die dan gemakkelijk op met onze Aegon opzegservice. Je hoeft alleen je gegevens aan ons door te geven, wij regelen de rest!

Veelgestelde vragen

Bekijk hiervoor onze pagina Wat dekt een reisverzekering?

 

Met onze allriskdekking ben je verzekerd in alle landen van de wereld. Met de basisdekking ben je verzekerd in Europa, op de Azoren, Canarische Eilanden, Madeira en in niet Europese landen aan de Middellandse Zee. Aanvullend kun je ook Werelddekking afsluiten. Deze aanvullende dekking heeft een minimale looptijd van één jaar en sluit je af via je adviseur of Mijn Aegon.
 
  

Bij het openen of wijzigen van de Aegon Doorlopende Reisverzekering kies je de gezinssamenstelling die bij je past
Op je polisblad staat waarvoor je gekozen hebt. Het meeverzekeren van een persoon buiten jouw gezinssituatie is niet mogelijk.
 
Kinderen zijn meeverzekerd zolang zij bij jou in huis wonen of uitwonend zijn voor een dag-studie
Ook als zij zelf op vakantie gaan. Ze zijn niet meer meeverzekerd wanneer zij duurzaam gaan samenwonen, trouwen of als de studie eindigt.  

De gezinssamenstelling wijzig je via jouw adviseur of Mijn Aegon
Ben je bij ons verzekerd via een adviseur? Pas je verzekering dan aan via je adviseur. Heb je je verzekering zelf bij ons afgesloten? Pas je verzekering dan aan via Mijn Aegon. In Mijn Aegon klik je op de verzekering die je wilt wijzigen. Onderaan de pagina klik je op ‘Wijzigen’ en doorloop je de aangegeven stappen.
Dit vind je terug in de polisvoorwaarden en op je polisblad. Deze kun je vinden in Mijn Aegon

Goed om te weten: 
  • Bij de basisdekking ben je niet standaard verzekerd voor het annuleren van jouw reis. Op je polisblad lees je welke dekking(en) je hebt meeverzekerd. Annulering is bij de allriskdekking standaard meeverzekerd tot een maximumbedrag.
  • Mocht je tijdens jouw reis onverwachts terugkeren naar Nederland? Neem dan contact op met Aegon Schade Service om dit te melden. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer +31 88 344 00 00. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.