Schade, wat nu?
Snel naar
- Hulp bij noodgevallen
- Europees schadeformulier aanvragen
- Schade melden of declareren
- Aegon Schade Service
- Documenten aan dossier toevoegen
Directe hulp bij noodgevallen
Denk hierbij aan diefstal, brand, letsel, grote lekkages, overstromingen of vakantiepech (binnen- en buitenland).
Bel direct met het Aegon-noodnummer
+3188 344 00 00 (lokaal tarief). Wij staan 24 uur per dag voor u klaar
Lange wachttijden?
U kunt uw hulpverlening bij autopech onderweg ook digitaal aanvragen via uw mobiele telefoon of tablet: Pechhulp aanvragen
Schade is nooit leuk. Wij staan voor je klaar om je te helpen. Controleer of de schade onder de verzekering valt en meld het online. Dan gaan we direct voor je aan de slag.
Heb je een adviseur? Dan kun je de schade ook direct bij jouw adviseur melden. De contactgegevens van jouw adviseur vind je op jouw polis of factuur.
Wat is je dekking
Wil je inzicht in wat je verzekering dekt? Wij hebben per verzekering de dekking toegelicht.
Schade melden
Bekijk per verzekering welke stappen je doorloopt voor een schademelding of declaratie.
Status schademelding
Je hebt een schade gemeld of gedeclareerd en je wilt graag weten waar je aan toe bent.
Alles over de groene kaart
Het Internationaal verzekeringsbewijs, ook bekend als de groene kaart, is niet altijd verplicht, maar zeker handig.
Lees alles over de groene kaart
Schade-expert en contra-expertise
Een Aegon schade-expert stelt vast hoe groot een schade is. Ben je het niet eens? Dan kun je een eigen expert inschakelen.
Lees hoe schade-experts werken.
Aegon helpt bij letselschade
Heb je een ongeval meegemaakt en heeft de tegenpartij een schadeverzekering bij Aegon? Dan horen wij het graag.
Lees meer over letselschade.
Europees schadeformulier
Het Europees Schadeformulier wordt gebruikt om te beoordelen wie aansprakelijk is. Nog geen Europees schadeformulier?
Schadeformulier aanvragen.

Directe Schadeafhandeling (DSA)
Als jij schade hebt en de tegenpartij is hiervoor aansprakelijk, zullen wij namens jou de tegenpartij aansprakelijk stellen en jouw schade verhalen. Dit houdt in dat jij - ook met alleen een WA-verzekering - de schade aan jouw auto door ons kunt laten afhandelen. Dit doen wij volgens de Directe Schadeafhandeling. Dit is de methode die de meeste verzekeraars volgen als hun klant geen Uitgebreide Cascodekking (Allrisk) heeft. Wil je liever zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen, dan kan dat natuurlijk ook.
Aegon Schade Service
Samen met een groot netwerk van schadeherstellers en experts staan wij voor je klaar. Aegon Schade Service neemt je zorgen uit handen en geeft extra aandacht, zodat je weer verder kunt.