Status van je schade

Volg de status van je schademelding in Mijn Aegon

Als je een schade meldt doen we er alles aan om je zo snel en goed mogelijk te helpen. Ben je benieuwd naar de status van jouw ingediende schade? Je vindt jouw ingediende schademelding in Mijn Aegon

Wil je weten wat je kunt verwachten na het melden van een schade? Op deze pagina leggen we dat voor iedere verzekering uit. 

Inloggen Mijn Aegon
Image
Inkomensverzekering van Aegon afsluiten?

Afhandeling van een schade duurt langer dan je van ons gewend bent

Het is druk op de schadeafdeling. Hierdoor kan het zijn dat de afhandeling van een ingediende schade langer duurt dan gebruikelijk. We begrijpen dat het voor jou vervelend is. We doen er alles aan om je zo goed en snel mogelijk te helpen. Onze excuses voor het ongemak.

Status inzien in Mijn Aegon werkt zo:

  • Log in op Mijn Aegon
  • Klik op de verzekering waar je je schade hebt gemeld
  • Kies in het menu voor ‘Schades’
  • Klik op het schadenummer
  • Bij ‘status’ zie je hoever wij zijn met jouw schademelding

Stappenplan per verzekering

Bekijk per verzekering wat je kan verwachten na het melden van een schade.

Stap
Wat te doen?

Stap 1

Wij hebben jouw schademelding ontvangen. Je krijgt hiervan bericht. Soms vragen wij in dit bericht om meer informatie om de schade goed te kunnen beoordelen. Mogelijk verwijzen wij de tegenpartij naar de eigen verzekering. Je kunt er hier meer over lezen. 

Stap 2

Wij vragen mogelijk ook informatie op bij de tegenpartij. Dit is nodig om de schade goed te kunnen beoordelen.

Stap 3

Wij zullen jouw schademelding op basis van alle ontvangen informatie beoordelen. Het kan zijn dat wij nog aanvullende informatie nodig hebben. Je krijgt hierover dan bericht.

Stap 4

Je krijgt van ons bericht met de beoordeling van de schade. Dit kan betekenen dat wij een uitkering hebben gedaan. Helaas is het ook mogelijk dat de schade is afgewezen.

Stap
Wat te doen?

Stap 1

Vul een schadeformulier in. Heb je deze niet, dan kunt u die hier aanvragen.

Stap 2

Ga naar een Aegon Schade Service hersteller. Zij melden de schade voor jou bij ons. Klik hier voor een hersteller bij jou in de buurt. Wanneer je niet naar een Aegon Schade Service hersteller gaat dan moet je de schade online melden en documenten aanleveren. Hier zie je welke documenten wij van je nodig hebben. Hou er ook rekening mee dat er mogelijk sprake is van een verhoogd eigen risico, dit kun je terugvinden op jouw polisblad.

Stap 3

Je krijgt bericht van ons, zodra de schade bij ons bekend is. Hierin vragen wij mogelijk om meer informatie.

Stap 4

Soms moet er expertise plaatsvinden. Dit zal in overleg met jou gebeuren.

Stap 5

Is er een tegenpartij bij de schade betrokken dan zullen wij ook informatie bij de tegenpartij moeten opvragen. Hierdoor kan de afhandeling langer duren.

Stap 6

Je krijgt van ons bericht met de beoordeling van de schade. Dit kan betekenen dat jouw auto is gerepareerd of dat we een uitkering hebben gedaan. Helaas is het ook mogelijk dat de schade is afgewezen.

Stap
Wat te doen?

Stap 1

Wij hebben jouw schademelding ontvangen. Je krijgt hiervan bericht. Soms vragen wij in dit bericht om meer informatie om de schade goed te kunnen beoordelen.

Stap 2

Wij schakelen een hersteller in om jouw schade te repareren. De hersteller zal contact met je opnemen over het herstel van de schade. Is herstel niet mogelijk dan krijg je hierover bericht.

Stap 3

Wanneer je niet naar een Aegon Schade Service-hersteller gaat, dan vrgen wij jou om documenten aan te leveren. Hier zie je welke documenten wij van jou nodig hebben.

Goed om te weten: houd er ook rekening mee dat er mogelijk sprake is van een verhoogd eigen risico. Dit kan je terugvinden op jouw polisblad en in de voorwaarden. 

 

Stap 4

Soms moet er expertise plaatsvinden. Dit zal in overleg met jou gebeuren.

Stap 5

Jouw schade is hersteld of je ontvangt van ons een vergoeding. Helaas is het ook mogelijk dat wij de schade hebben afgewezen.

Stap
Wat te doen?

Stap 1

Wij hebben jouw schademelding ontvangen. Je krijgt hiervan bericht. Soms vragen wij in dit bericht om meer informatie om de schade goed te kunnen beoordelen.

Stap 2

Wij zullen jouw schademelding op basis van alle ontvangen informatie beoordelen. Het kan zijn dat wij nog aanvullende informatie nodig hebben. Je krijgt hierover dan bericht. 

Stap 3

Jouw schade is beoordeeld en je ontvangt van ons een vergoeding. Helaas is het ook mogelijk dat wij de schade hebben afgewezen. 

Goed om te weten

Contact opnemen met de tegenpartij

Is er een tegenpartij betrokken? Dan nemen wij contact op met de tegenpartij. Het beoordelen van je schade kan langer duren.

Benodigde documenten bij schade

Heb je schade, maar weet je niet helemaal zeker welke documenten er nodig zijn voor de schadeafhandeling? Bekijk per verzekering en per type schade welke documenten er moeten worden aangeleverd. Zo weet jij waar je aan toe bent.

Bekijk het documentenoverzicht Documenten aan dossier toevoegen

Heb je nog vragen? Chat met ons!

  •  Het snelst antwoord
  • Tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.30 uur) schakelen we jou door naar een medewerker
  • Geen wachtrij 
  • Sla het chatgesprek op om later nog eens na te lezen
Start een chat
Usabilla Feedback