Status van je schade

Een schade is altijd vervelend en je wilt natuurlijk weten waar je aan toe bent. Na het indienen van een schademelding doen wij er alles aan om je zo goed en snel mogelijk te helpen.

Ben je benieuwd naar de status van jouw ingediende schade? In Mijn Aegon vind je informatie over jouw lopende schadeclaim. Je kan de status ook opvragen via chat.

Status volgen in Mijn Aegon

  • Log in op Mijn Aegon
  • Klik op de verzekering waar je je schade hebt gemeld
  • Kies in het menu voor ‘Schades’
  • Klik op het schadenummer
  • Bij ‘status’ zie je hoever wij zijn met jouw schademelding

Heb je nog geen account? Maak er dan 1 aan.

Log in en bekijk de status

Status opvragen via chat

  • Reactie binnen 1 minuut
  • Tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.30 uur) schakelen we je door naar een medewerker
  • Geen telefonisch menu of wachten aan de telefoon
  • Sla het chatgesprek op om later nog eens na te lezen
Vraag status op

Wat gebeurt er na een schademelding?

Bekijk hieronder de 3 stappen nadat je bij ons een schade hebt gemeld.

Beoordelen van informatie

Wanneer wij je schade in behandeling nemen, beoordelen we eerst de toegestuurde informatie. We controleren of de schade is verzekerd volgens onze polisvoorwaarden. Binnen 14 dagen ontvang je een reactie.

Aanvullende informatie

Soms vragen we je om aanvullende informatie. Wil je zelf nog documenten toevoegen aan je schademelding? Gebruik dan dit formulier. Binnen 14 dagen ontvang je een reactie.

Schade-expert inschakelen

Soms is het nodig om de schade nader te beoordelen. In dat geval schakelen wij een schade-expert in. Als dit nodig is, hoor je dat binnen 14 dagen na ontvangst van de toegestuurde informatie van ons. Lees hoe schade-experts werken.

Reparatie van schade door een Aegon-hersteller

Soms kan je schade gerepareerd worden door een bij ons aangesloten hersteller. De herstelkosten betalen wij dan direct aan de hersteller.

Contact opnemen met de tegenpartij

Is er een tegenpartij betrokken? Dan nemen wij contact op met de tegenpartij. Het beoordelen van je schade kan langer duren.

Je schade is beoordeeld en je ontvangt meer informatie over de afhandeling.

Uitkeren van de schade

Heb je bericht gehad dat wij de schade uitkeren? Dan staat het bedrag uiterlijk binnen 5 werkdagen op jouw rekening.

Afwijzing van de schade

Helaas kan het ook voorkomen dat wij je schade niet uitkeren. Je ontvangt dan een bericht van ons.

Je schade is afgehandeld en je ontvangt een bevestiging.

Onze 24-uursbelofte aan jou...

Heb je online een schade ingediend? Op werkdagen weet je binnen 24 uur waar je aan toe bent. Beloofd!

Nog geen Mijn Aegon account?

Maak eenvoudig en snel jouw persoonlijke, beveiligde online omgeving aan. Zo heb je altijd en overal inzicht in jouw Aegon producten.

Account aanmaken