Geslaagde verhuizing van alle Aegon-hypotheken!

Afgelopen weekend hebben we ook het laatste deel (eenderde) van onze hypotheken succesvol verhuisd naar het administratiesysteem van Stater. We vertellen in dit bericht de belangrijkste veranderingen voor u en onze klanten, het gebruik van nieuwe systemen en onze contactgegevens. 

Verhuisde hypotheken terugvinden met behulp van het omnummeroverzicht

Alle verhuisde hypotheken hebben een nieuw leningnummer. Deze nieuwe leningnummers vindt u in het Aegon Intermediair Portaal (AIP) direct op de hoofdpagina van hypotheken onder de tab ‘Omnummeroverzicht’. Nieuw leningnummer vinden? Voer de naam van de klant of het Aegon-contractnummer in en het bijbehorende nieuwe leningnummer verschijnt. Ook kunt u een portefeuilleoverzicht downloaden met ál uw verhuisde klanten. Goed om te weten: Werkt u met Accelerate of Faster Forward/Elements? Zij regelen de omnummering binnen twee weken. Dit kan alleen voor vastgelegde hypotheekcontractnummers. 

Wat is er veranderd voor onze klanten?

Klanten met een verhuisde hypotheek ontvangen een verhuisbrief. Hierin staat precies wat er is veranderd en wat er hetzelfde blijft. Wat is er veranderd: 

  • het leningnummer; 
  • de productnaam– of namen; 
  • het incassomoment; 
  • ons bankrekeningnummer; 
  • de online omgeving: MijnHypotheek. 

Hieronder twee wijzigingen:  

Energiedepot: de nieuwe naam is duurzaamheidsdepot. Vóór de verhuizing verrekenden we de rentevergoeding maandelijks tegelijk met de incasso van de lopende maand. Ná de verhuizing verrekenen we de rentevergoeding van het duurzaamheidsdepot in de daaropvolgende maand. Eenmalig is daarom de maandincasso van eind oktober hoger. Vanaf november vindt dan weer de verrekening plaats. Dit betekent dat de klant in oktober wel hypotheekrente betaalt maar dat de rentevergoeding niet in oktober in mindering wordt gebracht, maar een maand later.  Goed om te weten: voor alle duurzaamheidsdepots die we vanaf 13 oktober nieuw afsluiten, schrijven we de rentevergoeding in het duurzaamheidsdepot bij en verrekenen we niet via de maandincasso. Op de einddatum van het duurzaamheidsdepot wordt het bedrag van de bijgeschreven rentebedragen afgelost op de lening. 

Bankspaarrekeningen: de bankspaarrekeningen zijn ook verhuisd naar het Stater-systeem.  Het R-rekeningnummer en de inleg blijven gelijk. En het incassomoment is tegelijk met de hypotheeklasten. Vanaf oktober betaalt de klant deze inleg niet langer op de eerste van de maand, maar 2 werkdagen vóór het einde van de maand. Dat ziet er dan zo uit: 

  • 1 september: afschrijving bankspaarrekening van de maand september 
  • 1 oktober: afschrijving hypotheeklasten van de maand september 
  • 30 oktober: afschrijving bankspaarrekening van de maand oktober + hypotheeklasten van de maand oktober. 

Hier ziet u een voorbeeld van de verhuisbrief. Ook vindt uw klant informatie terug op: De hypotheken van Aegon verhuizen | Aegon. Op deze pagina staat ook een uitlegvideo hoe uw klant eenvoudig MijnHypotheek activeert

Maak gebruik van E-adviseur en kijk mee in MijnHypotheek

Een nieuw systeem betekent ook een nieuw portaal: E-adviseur. Nog geen E-herkenning om in te loggen? Regel dit dan snel. De klanten ontvangen na 13 oktober een uitnodiging om MijnHypotheek aan te maken. Bij het aanmaken van het account, vragen we uw klant gelijk zijn/haar hypotheekgegevens te delen met u. Zo kunt u altijd het meest passende advies geven.

U kunt ook uw klant zelf om toestemming vragen. Dit werkt als volgt:

  • Kies in E-adviseur “Klanten” 
  • Selecteer rechts de klanten die al een actief E-consument-account hebben.
  • Druk op de knop “Opvragen” en uw klant krijgt een e-mail met het verzoek data te delen.

Klant akkoord? Dan ziet u een groen vinkje onder ‘klantdata’.

Nieuw! MijnHypotheek Toolkit

Verwerkingstijden na verhuizing 

Door deze verhuizing hebben we nog aanvragen en verzoeken liggen. We hebben extra capaciteit ingezet om dit zo snel mogelijk te verwerken. Dit kost nog wel enkele weken. Houd ook onze pagina: www.asrcockpit.nl/nieuws/actueledoorlooptijdenhypotheken in de gaten. 

Heeft u lopende dossiers die nog niet gepasseerd zijn? In dit overzicht ziet u welke actie nodig is. Goed om te weten: dit geldt alleen voor aanvragen die vóór 13 oktober via het Aegon-systeem liepen. Alle lopende aanvragen van Aegon via Stater lopen ongewijzigd door. 

Allerlaatste vragenuurtje over de verhuizing

Neem deel aan het laatste vragenuurtje over de verhuizing. Kunt u er niet live bij zijn op dinsdag 14 oktober om 11 uur? Meld u aan en kijk ’m later terug. Handig!

Ik ben erbij!

Onze nieuwe contactgegevens

Deze verhuizing betekent ook een nieuw telefoonnummer en nieuwe mailadressen: 

U bereikt ons op: 030 257 95 40

U kunt mailen naar:

  • Acceptatie: aegon.hypothekenacceptatie@asr.nl 
  • Beheer: aegon.hypothekenbeheer@asr.nl 

Heeft uw klant een bankspaarrekening gekoppeld aan een bankspaarhypotheek? Vanaf nu behandelt Stater dit. We staan voor u klaar. 

Heeft uw klant een verzekering gekoppeld aan de hypotheek? Dan vindt u die verzekering (binnenkort) terug in Cockpit. Denk hierbij aan de spaarverzekering, levensverzekering of beleggingsverzekering die gekoppeld zijn aan een Levenhypotheek, Spaarhypotheek en/of Hybridehypotheek. De behandeling hiervan gaat via a.s.r. Leven. Neem contact op via Cockpit of bel: 030 - 278 10 00. 

De Aegon Hypotheken Verhuisroute

De Tijdlijn verhuizing Aegon Hypotheken

Image
verhuizing

Bedankt voor uw hulp!

Alle Aegon-hypotheken zijn nu verhuisd. We bedanken u hartelijk voor uw geduld en begrip tijdens deze verhuizing van onze administratie. Nu hebben we een toekomstbestendige basis staan voor verdere groei en successen samen met u. #Samensterk.

Samengaan Aegon hypotheken en a.s.r.