Informatiepagina Schade Voertuig Inbraak

Er is iets gestolen uit het voertuig van de klant

Of uw klant verzekerd is voor inbraakschade is afhankelijk van de dekking. Controleer de polis daarom altijd goed en controleer ook of er een eigen risico van toepassing is.Voor de afhandeling van de schade van uw klant is het belangrijk om te weten wie de schade herstelt: een hersteller van Aegon Schade Service of een andere hersteller.

Goed om te weten:

  • Aegon kan de klant om meer details van de schade vragen.
  • Heeft de klant een Aegon Autoverzekering met een Allrisk Basisdekking? Dan is de klant verplicht om contact op te nemen met een schadehersteller die is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon. Alleen dan is de schade gedekt.
  • Het is belangrijk dat de klant aangifte bij de politie doet. De klant krijgt dan een bewijs van aangifte. Bewaar deze aangifte goed. De aangifte is nodig om te uploaden bij de schademelding.

Bij de volgende dekking is de klant niet verzekerd voor inbraakschade:

  • Bij WA is er geen dekking voor inbraakschade.

Wat is de situatie?

De schade aan het voertuig is hersteld

De schade is hersteld door een bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller

Is de autoschade gerepareerd via een aangesloten hersteller, dan meldt de hersteller van Aegon Schade Service de schade aan het voertuig bij ons. Voeg het volgende document toe aan de online schademelding:

  • een kopie van de aangifte bij de politie

De schade is hersteld door een andere schadehersteller

Als de schade is hersteld door een schadehersteller die niet is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon, meldt u de schade online voor uw klant. Voeg dan de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • een kopie van de aangifte bij de politie
  • de factuur van het herstelbedrijf
  • foto's van de schade (dichtbij en veraf)

Voor het repareren van de autoschade zijn er twee mogelijkheden

Schadereparatie door een bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller

De bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller bekijkt de schade, waarna de klant besluit of hij/zij de schade laat repareren. Laat de klant de schade repareren, dan meldt de hersteller van Aegon Schade Service de schade bij Aegon: u (en de klant) hoeft de autoschade niet bij ons te melden! Lees de voordelen van Aegon Schade Service. Voeg het volgende document toe aan de schademelding:

  • een kopie van de aangifte bij de politie

Schadereparatie door een andere hersteller

Als de schade is hersteld door een schadehersteller die niet is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon, meldt u de schade online voor uw klant. Voeg dan de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • een kopie van de aangifte bij de politie
  • de factuur van het herstelbedrijf
  • foto's van de schade (dichtbij en veraf)
Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'
Direct schade melden: zo eenvoudig is het!
  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.