Succesvolle verhuizing eerste hypotheken
Afgelopen weekend is tweederde van onze hypotheken succesvol verhuisd naar het administratiesysteem van Stater. Dit betekent dat u deze hypotheken vanaf nu terugvindt in E-adviseur.
Verhuisde hypotheken terugvinden met behulp van het omnummeroverzicht
Alle verhuisde hypotheken hebben een nieuw leningnummer. Deze nieuwe leningnummers vindt u in het Aegon Intermediair Portaal (AIP) direct op de hoofdpagina van hypotheken onder de tab ‘Omnummeroverzicht’. Nieuw leningnummer vinden? Voer de naam van de klant of het Aegon-contractnummer in en het bijbehorende nieuw leningnummer verschijnt. Ook kunt u een portefeuilleoverzicht downloaden met ál uw verhuisde klanten. Goed om te weten: Werkt u met Accelerate of Faster Forward/Elements? Zij regelen de omnummering deze week. Dit kan alleen voor vastgelegde hypotheekcontractnummers.
Nieuwe telefoonnummers
Een verhuizing betekent vaak ook een nieuw telefoonnummer. Voor nog niet-verhuisde hypotheken bereikt u onze servicedesk nog steeds zoals u gewend bent. Dit kan telefonisch, maar ook via de chat. Hypotheek verhuisd? Ook dan staan wij voor u klaar. De gegevens nog even op een rijtje:
Nog niet verhuisd
|
Verhuisd
|
|
---|---|---|
Hypotheek- of leningnummer |
Begint met een H (H1234567) |
Begint vanaf 7.5 (7.712.345) |
Portaal |
AIP |
E-adviseur |
Tel.nr. Acceptatie |
058 244 3400 |
030 257 9540 |
Wat is er veranderd voor onze klanten?
Klanten met verhuisde hypotheek ontvangen een verhuisbrief. Hierin staat precies wat er is veranderd en wat er hetzelfde blijft. Wat is er veranderd:
- het leningnummer;
- de productnaam– of namen;
- het incassomoment; ons bankrekeningnummer;
- de online omgeving: MijnHypotheek.
Hier ziet u een voorbeeld van de verhuisbrief. Ook vindt uw klant informatie terug op De aegon Hypotheken verhuizen Op deze pagina staat ook een uitlegvideo hoe uw klant eenvoudig MijnHypotheek activeert.
Maak gebruik van E-adviseur en kijk mee in MijnHypotheek
Een nieuw systeem betekent ook een nieuw portaal: E-adviseur. Nog geen inlog? Regel dit dan snel.
Klanten met een verhuisde hypotheek ontvangen na 10 juni een uitnodiging om MijnHypotheek aan te maken. Bij het aanmaken van het account, vragen we uw klant gelijk zijn/haar hypotheekgegevens te delen met u. Zo kunt u altijd het meest passende advies geven. Goed om te weten: U kunt zelf ook via E-adviseur uw klant vragen om de hypotheekgegevens te delen:
- Kies in E-adviseur voor de knop ‘opvragen’.
- Uw klant krijgt een e-mail met het verzoek data te delen.
- Klant akkoord? Dan ziet u een groen vinkje onder ‘klantdata’.
Vanaf 10 juni wijzigingen voor verhuisde hypotheken via E-adviseur
Heeft uw klant al toestemming gegeven om hypotheekgegevens te delen? Dan hebben we een groot deel van de klantgegevens al voor u klaargezet zodat u sneller wijzigingen kunt doorgeven. Handig! Dit doet u ook voor:
- een aanvraag OHA
- omzetten van de hypotheekvorm
Hoe?
- Klik in E-adviseur op ‘Mutatie aanvragen’.
- Vink de betreffende tegel aan.
- Check het vooringevulde formulier, vul aan en klik op ‘Aanvraag indienen’.
Is de hypotheek nog niet verhuisd? Dan regelt u een aanvraag OHA vanuit uw adviespakket en een omzettingsvoorstel hypotheekvorm via AIP. Goed om te weten: Bij een aanvraag OHA op basis van werkelijke last of beheernormen levert u vanaf 10 juni het maatwerkformulier OHA aan. Is de aanvraag op basis van toetsing op beheernormen? Lever dan ook een ingevuld Nibud Persoonlijk Budgetadvies aan. Dit geldt voor de verhuisde en niet-verhuisde hypotheken.
Lees meer in onze nieuwe Hypotheekgids per juni 2025
Vanaf 10 juni hebben we één Hypotheekgids voor beide labels: a.s.r. en Aegon. Daar waar Aegon afwijkt van a.s.r. staat dat per onderwerp benoemd. U leest ons beleid hierin terug: Hypotheekgids van juni 2025
Goed om te weten: Voor alle hypotheekaanvragen die vóór 10 juni 2025 zijn ingestuurd, gelden de acceptatierichtlijnen van de eerdere Hypotheekgids. De datum van insturen blijft leidend.
Neem een kijkje!
Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier direct onze video!
Verwerkingstijden na verhuizing
Doordat tweederde van de hypotheken is verhuisd en de andere hypotheken nog in het Aegon-systeem staan, kunnen er verschillende verwerkingstijden ontstaan. Uiteraard blijven we u hierover informeren. Lees meer bij het bericht op AIP: Verwerkingstijden na verhuizing. Houd ook de verwerkingstijdenpagina in de gaten.

Vooruitblik
We kijken uit om ook de andere hypotheken te verhuizen naar het administratiesysteem van Stater. Dit verhuismoment staat gepland voor oktober dit jaar. Wij gaan deze zomer door met de voorbereidingen en houden u op de hoogte!