Veelgestelde vragen Schade.

Image
Veelgestelde vragen schade

Meestgestelde vragen

Je vindt alle relevante informatie op onze pagina Coronavirus.
Nee, of er een rookmelder aanwezig is in je woning heeft geen invloed op je verzekering
Wij blijven dekking bieden bij brandschade. Het doel van deze nieuwe wet is om het aantal slachtoffers bij een woningbrand te verminderen. Daarom willen wij jou vragen om rookmelders aan te schaffen en deze te plaatsen in je woning. Een rookmelder geeft namelijk tijdig een alarm bij brand en zorgt ervoor dat je meteen actie kunt ondernemen. Hiermee bescherm je jezelf, je dierbaren en huisdieren.
Informatie hierover vindt u op onze pagina Corona en je reisverzekering: waar ben je voor verzekerd?
Informatie hierover vindt u op onze pagina Situatie Schiphol en je reisverzekering
Op de homepage zoekt u uw klant via ‘Klant zoeken’, achter de verzekering klikt u op 'Claimen'. 
 
U doorloopt hiervoor de volgende stappen: 
  • Voer op de homepage de naam van uw klant in.
  • Klik op de naam van uw klant.
  • Selecteer de betreffende polis en klik op ‘Muteren’.
  • U komt nu direct in de polis van uw klant en kunt aan de rechterkant kiezen voor ‘Mutatie invoeren’. U kiest hiervoor als u meerdere subpolissen wilt wijzigen. Wilt u één subpolis wijzigen? Dan selecteert u onderaan het pakketscherm eerst de betreffende subpolis en klikt dan op 'Mutatie invoeren’.
Ja, tijdens een verhuizing is het mogelijk om op 2 adressen verzekerd te zijn
Hier geldt wel één belangrijke voorwaarde. Namelijk dat u of uw klant de verhuizing doorgeeft. Alleen dan is er maximaal 3 maanden dekking op beide adressen. We tellen vanaf de sleuteloverdracht van de nieuwe woning. 

Het meeverhuizen van de opgebouwde loyaliteitskorting  
Het is gewoon mogelijk om de opgebouwde loyaliteitskorting mee te nemen naar de nieuwe verzekering.
Volgt u hiervoor onderstaande stappen:
  1. Ga naar de bestaande Aegon Woonhuisverzekering van uw klant en klik op mutatie invoeren.
  2. Kies voor ‘Wijzigen object- en dekkingsgegevens’.
  3. Voer de ingangsdatum in. Dit is de datum wanneer de klant de sleutel van de nieuwe woning ontvangt. 
  4. Voer de risicogegevens in van de nieuwe woning. Bepaal het verzekerd bedrag. Is er sprake van een bijzonder object, zoals een jacuzzi, vergeet deze ook niet mee te verzekeren. 
  5. Voeg een subaanvraag voor de oude woning toe aan het Woon- & VrijeTijdpakket. Deze ingangsdatum moet gelijk zijn aan de ingangsdatum die u bij stap 3 heeft ingevoerd.
  6. Is de oude woning binnen drie maanden verkocht?
  • Ja, dan kunt u de Woonhuisverzekering van de oude woning beëindigen per die datum. 
  • Nee, geef dit (na drie maanden) door via ‘een notitie voor de acceptant’. De dekking zal worden aangepast. Voor de woning die niet bewoond wordt, zetten wij een leegstandsclausule op de polis. Dit betekent dat de dekking beperkt wordt naar een brand/storm dekking. 
Tip: Maak een reminder aan om na te gaan of de woning na drie maanden is verkocht. 

Algemeen

Deze laat u achter na invoeren van een aanvraag of mutatie 
Hiervoor doorloopt u de volgende stappen: 
  • Onderaan de pagina zet u een vinkje bij ‘Ik wil handmatige beoordeling en extra informatie toevoegen voor de acceptant’.   
  • U klikt op ‘Verzenden’.  
  • Vervolgens verschijnt het invulveld waar u een notitie kunt achterlaten.

Ziet u deze optie niet? Dan wordt uw verzoek al bekeken door een acceptant. In dat geval zet u een vinkje bij ‘Ik wil nog aanpassingen doen bij het verzenden, bijvoorbeeld een notitie vastleggen’ en klikt op ‘Verzenden’. 
Dit kan na het invoeren van een aanvraag of mutatie 
Hiervoor doorloopt u de volgende stappen: 
  • Onderaan de pagina zet u een vinkje bij ‘Ik wil handmatige beoordeling en extra informatie toevoegen voor de acceptant’.  
  • U klikt op ‘Verzenden’. 
  • Vervolgens verschijnt het invulveld waar u een notitie kunt achterlaten. 

Heeft u de aanvraag of mutatie ingediend en wilt u daarna nog informatie toevoegen, neem dan telefonisch contact met ons op. 

 
Dit geeft u door via ons webformulier Intermediair wijzigen. Bij dit formulier uploadt u een schriftelijke, ondertekende verklaring van de verzekeringnemer.
Dit geeft u door via ons webformulier Intermediair wijzigen. Bij dit formulier uploadt u een schriftelijke, ondertekende verklaring van de verzekeringnemer.
Op de homepage zoekt u uw klant via 'Klant zoeken'
U klikt op het relatienummer achter 'Verzekeringnemer'. U kiest voor 'Mutatie invoeren', zet een vinkje bij 'Wijzig tijdsafhankelijke gegevens' en wijzig het (post)adres. Het risico-adres wijzigt u na bovenstaande stappen door een wijziging op de betreffende Aegon Woonhuis- en/of Inboedelverzekering door te voeren. Bij een autoverzekering passen wij het risico-adres voor u aan.
 
Elke twee weken ontvangt u een overzicht van uw openstaande mutaties, offertes en aanvragen per e-mail. 
Voor de verzekeringskaarten (IPID) klikt u op Contact
In het menu aan de rechterkant staat er bij Snel naar een link naar de verzekeringskaarten. 
Uw beheerder kan een portefeuille overzicht voor hypotheken downloaden in het Aegon Intermediair Portaal
Alleen een beheerder van het kantoor kan dit aanvragen. De beheerder kiest bij het tabblad hypotheek voor 'Portefeuille inzicht'. 

U kunt een portefeuilleoverzicht opvragen bij onze tussenpersonenadministratie
Wilt u een overzicht van andere producten? Deze vraagt u aan bij onze tussenpersonenadministratie
. Stuur hiervoor een e-mail naar fstp@aegon.nl en vermeld hierin uw verzoek onder vermelding van uw agentschapnummer.

Financieel

U zoekt uw klant op de homepage via 'Klant zoeken'. Op polisniveau klikt u op 'Mutatie invoeren' en daarna kiest u voor 'Wijzigen betaalgegevens'. Bij een pakket vindt u deze optie terug op pakketniveau. Het is niet mogelijk om vlak voor een prolongatie de incassowijze te wijzigen naar 'incasso door de maatschappij' als de klant nog niet betaald heeft. U wordt dan namelijk niet gecrediteerd.

Goed om te weten: 
  • Wij hebben een nieuwe machtiging nodig als de betaalwijze wordt omgezet naar automatische incasso of bij een nieuw rekeningnummer. Het machtigingsformulier stuurt u onder vermelding van het polisnummer naar betalingen@aegon.nl. Als wij deze niet ontvangen wordt de wijziging niet uitgevoerd.
  • Betaalt uw klant via acceptgiro, dan wijzigt u het rekeningnummer via de portal. U klikt hiervoor in de blauw balk op 'Schade' en bij 'Snel regelen' op 'Rekening wijzigen'. 
Op de homepagina zoekt u uw klant via Klant zoeken
In het klantbeeld klikt u achter de betreffende verzekering op Inzien. Onder het kopje Betaalgegevens klikt u op Opvragen betalingstatus uit AEDAS. Vorderingen en boekingen kunt u inzien via het tabblad Financieel.

Let op! Bij een pakket ziet u altijd het totaalsaldo. Ook als u bij een van de onderliggende verzekeringen het saldo opvraagt.

Een overzicht van de betaalstatus van uw klant vraagt u op bij Robbie onze robotmedewerker
U stuurt hiervoor een e-mail naar betaalstatus@aegon.nl. Vermeld in het onderwerp Betaalstatus. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:
  • Het woord tussenpersoonsnummer/tpnr/tpnum/tussenpers/tp (letterlijk).
  • Het woord polisnummer/polis (letterlijk).
  • Uw Aegon tussenpersoonsnummer (6 cijfers).
  • Het polisnummer van onze gezamenlijke klant.
U ontvangt binnen enkele minuten een overzicht van de betalingen van de polis in uw mailbox. Deze digitale service is elke werkdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur beschikbaar. U kunt natuurlijk ook buiten deze tijden een betaalstatus opvragen. Dan ontvangt u het overzicht zodra de digitale service weer beschikbaar is.
 

Woon- en VrijeTijdpakket

Het is niet mogelijk om de ingangsdatum van een Woon- & VrijeTijdpakket aan te passen
Dit geldt als u een pakketaanvraag in een polis heeft omgezet. In dit geval voert u een nieuwe pakketaanvraag in en royeert de oude polis.

U kunt de ingangsdatum wel per dekking naar een datum in te toekomst aanpassen
De ingangsdatum van het pakket blijft ongewijzigd, hierdoor ontvangt uw klant een jaar later geen loyaliteitskorting. We raden daarom altijd aan om een nieuwe aanvraag in te voeren.

 
Ja, deze zijn standaard verzekerd met de Aegon Woonhuis- of Recreatie- of 2e woningverzekering. Zowel zichtbare als onzichtbare schade is verzekerd. Heeft uw klant garantie tegen onderverzekering? Dan hoeft u niet bij ons te melden dat uw klant zonnepanelen of zonnecollectoren heeft. Heeft uw klant geen garantie tegen onderverzekering? Bekijk dan of het verzekerd bedrag nog toereikend is.
Dit is maximaal 30 dagen per kalenderjaar toegestaan via een verhuurorganisatie
Met de Aegon Woonhuis-, Inboedel- en/of Aansprakelijkheidsverzekering is uw klant verzekerd tegen schade aan de woning, inboedel en/of voor aansprakelijkheid. Uw klant is niet verzekerd voor diefstal en vermissing van spullen zonder sporen van braak. Zijn er wel aantoonbare sporen? Dan is uw klant wel verzekerd. 

Wanneer uw klant de woning langer dan 30 dagen per kalenderjaar verhuurt, vergoeden wij eventuele schade tijdens deze extra verhuurperiode niet. Bij een schade moet uw klant aan kunnen tonen dat deze 30 dagen niet zijn overschreden. 
 
Onder inboedel verstaan wij losse spullen die u kunt verplaatsen in en om een woning. Onder opstal verstaan wij spullen die vastzitten in en aan een woning. Onderstaande zaken zijn ook verzekerd als deze door middel van huurkoop zijn aangeschaft. 
 
InboedelWoonhuis/Opstal
airconditioning (los)
afzuigkap (los)
alarminstallatie (los)
allesbrander
beeldhouwwerk (los)
bestrating
beveiligingsinstallatie (los)
beveiligingsverlichting (los)
buitenbarbecue / BBQ (los)
buitenkeuken (los)
fornuis (los)
gaskachel 
gordijnen     
kunstwerk (los)
keukenapparatuur (los)
laadkabel voor elektrische auto (alleen in de verzekerde woning/bijgebouw)
laminaat (los)
lantaarn (zonder fundering)
linoleum (los)
marmoleum (los)
mobiele oplaadunit voor elektrische auto (alleen in de verzekerde woning/bijgebouw)
naambord 
ondertapijt (los)
open haard (los)
parket (los)
pvc-vloer (los)
solarium
tapijt (los)
trampoline
tuinbegroeiing/tuinplanten
uithangbord
vijver (incl. vijverpomp, fontein en vissen)
vinyl (los)
vlaggenstok (los)
vloerbedekking (los)
zonnewijzer 
zwembad incl. benodigdheden bijv. filter (los)



























































 
aanrecht
aardlekschakelaar
airconditioning vast
afvalautomaat (keukeninrichting)
afvalvernietiger (keukeninrichting)
afvoerkanaal/pijp
afzuigkap
alarminstallatie
antenne + aansluiting
beeldhouwwerk (vast)
bel
behang
beregeningsinstallatie
betimmering
beveiligingsinstallatie (op voorwaarde dat het gaat om professioneel maatwerk)
beveiligingsverlichting (vast) 
bidet
bijgebouwen (schuurtjes, garages of carports)
bliksembeveiliging
bliksembeveiliging
boiler
bouwmateriaal (los)
brievenbus
broeikast
buitenbarbecue / BBQ (vast)
buitenkeuken (vast)
centrale verwarmingsinstallatie (c.v.)
centrale antenne 
deur
deurdranger
domoticasysteem 
deurtelefoon
douche
elektriciteitsleiding
erfafscheiding (zolang dit geen planten, bomen, struiken of rietmatten zijn)
gasleiding
gastank
geiser
glas in ramen en deuren
hordeur (vast)
huisnummerplaat
huistelefoon (intercom) 
inbouwapparatuur 
inbouwspots / inbouw armatuur 
jacuzzi
keuken  
kraan
kunstwerk (gemetseld en gefundeerd)
kurkvloerbekking / parket (vast)
laadpaal of vaste oplaadunit (alleen op eigen terrein)
lantaarn (vast)
laminaat (alleen als dit onderling verlijmd is)
linoleum (verlijmd)
marmoleum (verlijmd)
meterkast
metselwerk
olietank
open haard (vast)
parket (vast)
parket (onderling verlijmd)
parket en hout nagelvast
pergola
plavuizenvloer
pvc-vloer (vast)
rolluik (zon- en inbraakwering)
sanitair
sauna (vast)
schotelantenne
schutting
septic tank**
sleutel (buiten- en binnendeuren en ramen)
slot
schilderwerk
serre 
tapijt (verlijmd*)
telefooninstallatie
thermostaat
toilet 
traplift
ventilator (vast)
verwarmingsinstallatie
vinyl (verlijmd) 
vlaggenstandaard (in tuin of aan gebouw)
vlizotrap
vloertegels
vloerbedekking (verlijmd*)
volière
vouwwanden
wandtegels
warmtepomp 
wastafel
waterleiding
windveren
zonnecollector (op het dak)
zonnepanelen incl. omvormer
zonwering (vast)
zwembad (vast in de grond)
*Als alleen de randen van het tapijt of de vloerbedekking zijn verlijmd, valt dit onder inboedel. 
**Wij bieden dekking voor schade aan een septic tank als er sprake is van een schade als gevolg van een van buiten komend onheil. De kosten voor het opsporen van een lekkage aan een septic tank is verzekerd als er sprake is van gevolgschade aan het woonhuis. 
Nee, of een rookmelder aanwezig is in een woning heeft geen invloed op onze verzekering(en)
Per 1 juli 2022 is het wettelijk verplicht om op iedere woonlaag een rookmelder op te hangen. Het doel van deze nieuwe wet is om het aantal slachtoffers bij een woningbrand te verminderen. Hangt uw klant geen rookmelders op? Dan heeft dit geen gevolgen voor de dekking. We raden het wel aan om rookmelders aan te schaffen én op te hangen. 
 

Doorlopende Reisverzekering

Informatie hierover vindt u op onze pagina Corona en je reisverzekering: waar ben je voor verzekerd?
Deze vraagt u aan via ons webformulier Reisverklaring aanvragen*. Reist uw klant naar meerdere landen? Vraag de verklaring dan aan per land. U kunt de verklaring aanvragen als uw klant allrisk verzekerd is of bij de basisdekking de aanvullende dekkingen 'Werelddekking' en 'Geneeskundige kosten' zijn meeverzekerd. Bij de allriskdekking is dit standaard verzekerd.

*ook wel statement of insurance, verzekeringsbewijs, buitenlandverklaring of reisverklaring genoemd. 
 
Een plotselinge emotie is niet verzekerd als onvoorziene bijzondere omstandigheid
Plotselinge emoties zonder dat er een concrete gebeurtenis heeft plaatsgevonden vallen niet onder de annuleringsdekking. Zoals bijvoorbeeld vliegangst of heimwee. Bij een emotie naar aanleiding van een verzekerde gebeurtenis, is de verzekerde gebeurtenis aanleiding voor annulering. Bijvoorbeeld als een dierbare ernstig ziek is of komt te overlijden. 

 
Met de allriskdekking is uw klant hier standaard voor verzekerd 
Bij de basisdekking kunt u hiervoor de aanvullende dekking 'Geneeskundige kosten' afsluiten.

Geneeskundige kosten dient uw klant eerst in bij de zorgverzekeraar
Wij bieden een secundaire dekking.

Bij (nood)hulp tijdens een vakantie neemt uw klant contact op met Aegon Schade Service
Als er geen contact wordt opgenomen met Aegon Schade Service voordat er extra kosten worden gemaakt kan dit gevolgen hebben voor de dekking. Uw klant kan ons bereiken op telefoonnummer +31 88 344 00 00. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.
Ski’s of een snowboard zijn verzekerd tegen schade of diefstal
Bij de basisdekking tot maximaal € 200,- en bij allrisk tot maximaal € 250,-. Daarnaast vergoeden wij ook de kosten voor het huren van ski's of snowboard als uw klant deze niet meer kan gebruiken tot maximaal € 250,- per gebeurtenis. 

Goed om te weten: 
  • Schade ontstaan tijdens een snowboard-, ski- of langlaufwedstrijd (of tijdens de voorbereiding van een wedstrijd) aan een snowboard of ski’s is niet verzekerd.
  • Heeft uw klant ook een Aegon Inboedelverzekering met allriskdekking, dan zijn ski's of een snowboard ook hier verzekerd. 



 
Zowel bij de basis- als allriskdekking is uw klant hiervoor verzekerd
Daarnaast is schade aan een sportuitrusting bij de basisdekking tot € 200,- verzekerd en bij de allriskdekking tot € 250,-. Schade aan een snowboard of ski’s tijdens een snowboard-, ski- of langlaufwedstrijd (of tijdens de voorbereiding van een wedstrijd) is niet verzekerd.
 

Aansprakelijkheidsverzekering

Vanaf 1 januari 2022 is iedereen die gebruik maakt van de Italiaanse skipistes verplicht om een aansprakelijkheidsverzekering te hebben voor schade of letsel dat aan derden wordt toegebracht. Als uw klant een Aegon Aansprakelijkheidsverzekering heeft, wordt aan deze voorwaarde voldaan.  

Heeft uw klant een verklaring nodig?
Stuur dan een mail naar met daarin onderstaande informatie naar schademutaties@aegon.nl.   
  • Het polisnummer;
  • de voorletters, achternaam en het geslacht van uw klant (en medeverzekerden); en
  • de begin- en einddatum van het verblijf.
Wij mailen u de verklaring. Deze wordt afgegeven in het Engels. 
 

Rechtsbijstandverzekering (Flex)

Door middel van een machtigingsformulier kan uw klant toestemming geven om inzicht te krijgen in het dossier
ARAG verstrekt namelijk geen informatie een dossiers zonder toestemming van de klant. Het machtigingsformulier kan de klant indienen bij het melden van een nieuwe zaak. Bij een lopende zaak kan de klant het formulier direct naar de behandelend jurist sturen. 

 

Autoverzekering

Tijdens het afsluiten of wijzigen van een autoverzekering leest u of en aan welke beveiligingseis(en) een auto moet voldoen. Deze eisen staan ook op het polisblad. Binnen twee weken na de ingangs- of wijzigingsdatum van de verzekering moet de auto aan de gestelde beveiligingseis(en) voldoen. Onderstaand leest u wanneer wij beveiligingseisen stellen aan een auto. 

Cataloguswaarde € 25.000 tot € 50.000  
Uitsluitend voor diefstalgevoelige auto’s: 
Beveiligingseis StandaardDiefstalgevoelig
Tot 5 jaar oudGeen eisenClausule van toepassing
Van 5 jaar en ouderGeen eisenGeen eisen

Cataloguswaarde € 50.000 tot € 70.000  
Voor alle auto’s: 
Beveiligingseis StandaardDiefstalgevoelig
Tot 5 jaar oudClausule van toepassingClausule van toepassing
Van 5 jaar en ouderGeen eisenGeen eisen

Cataloguswaarde € 70.000 tot € 100.000
Voor alle auto’s:
Beveiligingseis StandaardDiefstalgevoelig
Tot 5 jaar oudClausule van toepassing
Van 5 jaar en ouder

 
De eigen risico's van de Aegon Autoverzekering Online (voorwaarden 5000) en Onna-Onna (voorwaarden 1398) staan op het polisblad.

Eigen risico's Aegon Autoverzekering (voorwaarden 1413)
 WA-ExtraAllrisk BasisCompleet
Schadeherstel door Aegon Schade Service    
Carrosserie€ 0,-€ 250,-€ 0,-
Ruitreparatie€ 0,-€ 0,-€ 0,-
Ruitvervanging€ 75,-€ 75,-€ 75,-
 
Schadeherstel niet door Aegon Schade Service   
Carrosserie€ 500,-Geen dekking op verzekering€ 500,-
RuitreparatieGeen dekking op verzekeringGeen dekking op verzekeringGeen dekking op verzekering
RuitvervangingGeen dekking op verzekeringGeen dekking op verzekeringGeen dekking op verzekering
 
Totaal verlies € 250,-€ 250,-€ 150,-

Eigen risico's Aegon Auto op Maat (voorwaarden 1411)
 Beperkte en Uitgebreide Cascodekking
Voordeel
Beperkte en Uitgebreide Cascodekking
Vrijheid
Schadeherstel door Aegon Schade Service   
CarrosserieHet eigen risico op het polisblad verlaagt u met € 150,-.Het eigen risico op het polisblad verlaagt u met € 150,-.
Ruitreparatie€ 0,-€ 0,-
Ruitvervanging
  • € 75,- tot een cataloguswaarde van € 70.000,-.
  • € 250,- vanaf een cataloguswaarde van € 70.000,-.
  • € 75,- tot een cataloguswaarde van € 70.000,-.
  • € 250,- vanaf een cataloguswaarde van € 70.000,-.
 
Schadeherstel niet door Aegon Schade Service  
CarrosserieHet eigen risico op het polisblad verhoogt u met € 500,-.Het eigen risico staat op het polisblad.
RuitreparatieGeen dekking op verzekering€ 0,-
RuitvervangingGeen dekking op verzekering
  • € 150,- tot een cataloguswaarde van € 70.000,-.
  • € 250,- vanaf een cataloguswaarde van € 70.000,-.
 
Totaal verliesHet eigen risico staat op het polisblad.Het eigen risico staat op het polisblad.





 

U kunt een voorlopige dekking afgeven door een offerte in te voeren
Na de premieberekening krijgt u de vraag of een voorlopige dekking nodig is. Een voorlopige dekking is 14 dagen geldig.

Alleen onder bepaalde voorwaarden is een voorlopige dekking mogelijk
Het afgeven van een voorlopige dekking kan alleen als:

  • wij niet hoeven te twijfelen aan de moraliteit (onder andere strafrechtelijk verleden). Het gaat om de moraliteit van verzekeringnemer, verzekerde(n) en andere belanghebbende(n) bij de verzekering.
  • De opgegeven gegevens ter beoordeling voldoende zijn. Bij twijfel neemt u contact op met ons.
  • De klant in Nederland woont of gevestigd is. Daarnaast moet het risico ofwel het motorrijtuig in Nederland zijn geregistreerd.
  • Het gaat om een gunstig schadeverloop.
    • Bij de aanvrager of bestuurder mag een verzekering nooit eerder:
      • zijn geweigerd;
      • opgezegd of
      • tegen bijzondere voorwaarden zijn aangegaan of verlengd.
  • De bestuurder in het bezit is van een voor het motorrijtuig wettelijk vereist geldig Nederlands rijbewijs.
  • Er nooit ontzegging van de rijbevoegdheid is geweest van de bestuurder of aanvrager.
  • De cataloguswaarde van de auto niet meer is dan € 100.000,-.

Twijfelt u? Neem dan contact met ons op.

U vindt deze optie terug in scherm waar u de dekkingskeuze maakt
Deze optie staat er alleen als u concessie kunt toepassen. In het veld Concessiekorting (%) vult u het percentage in dat u aan concessiekorting wilt verlenen.
 
Goed om te weten: 
  • In een aantal gevallen kan er geen concessiekorting verleend worden. In dat geval wordt het veld voor het verlenen van concessiekorting niet getoond.
  • Het kunnen werken met concessiekorting is aan productie- en rendementsregels gebonden.
     
Op de homepage zoekt u uw klant via Klant zoeken
Achter de verzekering van de klant klikt u op Inzien. Hierna klikt u op Aanmaken communicatie en doorloopt de aangegeven stappen. Via het tabblad Communicatie kunt u de Groene kaart  ook downloaden en deze zelf per e-mail naar uw klant versturen.

Goed om te weten: 
  • Wilt u een nieuwe Groene kaart versturen en ligt de prolongatiedatum in de toekomst of heeft deze net plaatsgevonden? Dan gaat u eerst naar de nieuwste versie van de polis. U gaat hiervoor naar het tabblad Polisversies en klikt op het hoogste versienummer.
  • Wilt u een Groene kaart voor een caravan versturen? Bij Aanmaken communicatie kiest u voor Extra groene kaart. Hier vult u de gegevens van de caravan in.
 
Dit berekent u eenvoudig via de bonus-malustool. Op de homepage zoekt u uw klant via 'Klant zoeken'. Achter de autoverzekering klikt u op 'Inzien', daarna op het tabblad 'NCBM' en vervolgens op 'Opvragen prognose NCBM'. Hier kunt u berekenen wat de nieuwe premie en de bonus-maluskorting wordt als de schade nog niet is gemeld. Wilt u weten wat de gevolgen zijn van een schade die al bij ons in behandeling is? Ga dan naar het schadedossier en klik op ‘NCBM’.
 

Huisdierenverzekering

Als een huisdier ziek wordt of een ongeluk krijgt vergoeden wij de kosten 
Wij vergoeden alleen de kosten die de klant in Nederland* maakt. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor:
  • een consult bij de dierenarts;
  • opname en behandeling (inclusief operaties en narcose) als dit medisch gezien nodig is;
  • onderzoek dat nodig is om een aandoening of letsel door een ongeval vast te stellen;
  • in Nederland geregistreerde diergeneesmiddelen;
  • hulpmiddelen voor genezing zoals verband en implantaten.
Bekijk voor een volledig overzicht van de dekking en de maximaal verzekerde bedragen de polisvoorwaarden. 

*Met de aanvullende dekking Reis is het huisdier ook verzekerd in het buitenland. Wij vergoeden de kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.

Met de aanvullende dekking Crematie vergoeden wij ook deze kosten 
Wij vergoeden het vervoer naar het crematorium en de crematie van het huisdier. De maximale vergoeding voor een: 
  • kat is € 100,-; en 
  • voor een hond € 150,-. 
Dit verschilt tussen kat en hond. Bij een kat hangt dit af van leeftijd. Bij een hond van ras en leeftijd. Elk jaar wordt de premie opnieuw vastgesteld op basis van de leeftijd van jouw huisdier.
Erfelijke ziekten of aangeboren aandoeningen zijn niet verzekerd. Ook als dit op het moment van het afsluiten van de verzekering niet bekend was. 

Schade en claimen

Op de homepage zoekt u uw klant via ‘Klant zoeken’, achter de verzekering klikt u op 'Claimen'. 
 
Aanvullende informatie kunt u uploaden via een bestaande schademelding 
U gaat hiervoor naar de betreffende claim. In het tabblad 'Algemeen' klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n). 

Heeft u een uitgebreide wijziging, toelichting of zitten er meerdere documenten bij?
Stuur deze dan o.v.v. het schadenummer naar schade@aegon.nl.
 
Dit berekent u eenvoudig via de bonus-malustool. Op de homepage zoekt u uw klant via 'Klant zoeken'. Achter de autoverzekering klikt u op 'Inzien', daarna op het tabblad 'NCBM' en vervolgens op 'Opvragen prognose NCBM'. Hier kunt u berekenen wat de nieuwe premie en de bonus-maluskorting wordt als de schade nog niet is gemeld. Wilt u weten wat de gevolgen zijn van een schade die al bij ons in behandeling is? Ga dan naar het schadedossier en klik op ‘NCBM’.
 

Aplaza

Op de homepage zoekt u uw klant via ‘Klant zoeken’, achter de verzekering klikt u op 'Claimen'. 
 
U ontvangt originele boekingsnota’s, kopie polissen en groene kaarten via Aplaza DBS/GRS
Daarnaast is het ook mogelijk om ADN mutatie- en prolongatieberichten te ontvangen. 
 
Via Aplaza DBS en GRS kunt u ook ADN mutatie- en prolongatieberichten ontvangen.
Op de homepage zoekt u uw klant via ‘Klant zoeken’
Onder het tabblad ‘Communicatie’ ziet u of er een document klaarstaat. Als er achter het document 'Te versturen' staat dan is het document nog niet opgehaald via Aplaza DBS/GRS. Wanneer u het document wel heeft opgehaald staat er achter het document 'Afgehandeld'.  
 
Dit doet u door via het tabblad ‘Communicatie’ opnieuw de communicatie aan te maken. Het document wordt dan opnieuw voor u klaargezet.
 
Via Aplaza ontvangt u originele boekingsnota’s, kopie polissen en groene kaarten. Het voordeel van deze documentenservice is dat de documenten voor uw eigen administratie direct in het juiste klantdossier worden geplaatst. Het scannen van papieren documenten, het downloaden van digitale documenten en het verwerken van documenten uit e-mails behoren tot het verleden. In ons nieuwsbericht leest u meer over Aplaza.
Een offerte, aanvraag of mutatie (kortweg transactie) voor een particuliere schadeverzekering, ingevoerd op het ExtraNet van Aegon via de AIP portal, wordt via Aplaza automatisch verwerkt in uw softwaresysteem. Gegevens hoeven niet meer dubbel ingevoerd te worden en alle verzekeringsgegevens worden automatisch toegevoegd aan uw softwaresysteem. 

U kunt met een van de volgende systeemhuispakketten gebruik maken van de Aplaza Transactieservice: 
  • DIAS (DIAS Software BV), voorheen Scenario Assurantie (Unit4)
  • ANVA
  • Assistent
  • Assu (A.i. Automatisering)
  • Elements (Faster Forward)
Maakt u gebruik van een ander administratiepakket? Dan kunt u helaas nog geen gebruik maken van deze dienst.