Veelgestelde vragen Schade

Image
Veelgestelde vragen schade

Wat als ik een wijziging of nieuw risico wil aanbieden gedurende de freeze periode en hoe om te gaan met voorlopige dekking.

Voor bestaande klanten kun je als adviseur schriftelijk voorlopige dekking verlenen aan de klant. Het risico dient na de Freeze-periode binnen 14 dagen via Cockpit ASR te worden aangevraagd. In de Samenwerkingsovereenkomst zijn de richtlijnen voor voorlopige dekking vastgelegd. Terug te vinden via de volgende link: Richtlijnen voorlopige dekking Schadeverzekeringen.

Wat als het risico buiten jouw bevoegdheid voor voorlopige dekking valt?

Tussen 6 en 23 september 2024 versoepelen wij de richtlijnen voor voorlopige dekking. Dit betekent dat er in deze periode geen maximum bedrag of vierkante meters van toepassing zijn.

Let op: Voorlopige dekking betekent niet automatisch dat de verzekering ook wordt geaccepteerd. Het risico moet na 23 september via ASR Cockpit worden ingediend, waarna wij de wijziging / bijsluiting zullen beoordelen.

Nieuwe klanten

Voor nieuwe klanten geldt dat je een aanvraag kan indienen via asr cockpit, hier geldt de voorlopige dekking uitbreiding niet voor.

Wat te doen bij een adreswijziging tijdens de freeze?

Archiveer de wijziging en bewaar deze tot na de freeze, na de freeze voer je de wijziging zelf door via Cockpit.

Wat te doen bij een intermediairs wijziging tijdens de freeze?

Archiveer de wijziging en bewaar deze tot na de freeze, na de freeze voer je de wijziging zelf door via Cockpit.

Huisdierenverzekering

Usabilla Feedback