Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Opnieuw identificeren bij jou thuis

Mensen met tablet aan eettafel
Particulier Klantenservice Opnieuw identificeren bij jou thuis

Je ontving van ons een e-mail met het verzoek om je alsnog te identificeren. Hier lees je waarom we dit van je vragen en hoe je een afspraak kunt maken.

Waarom opnieuw identificeren?

Uiteraard heb je je al een keer geïdentificeerd toen je bij ons klant werd. Nu vragen we je om dit opnieuw te doen en een aantal vragen te beantwoorden. Zie het als een soort dubbelcheck. Als financiële instelling zijn we verplicht om al onze klanten opnieuw te laten identificeren. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

Waarom in eerste instantie alleen via de smartphone?

In principe kun je je alleen opnieuw identificeren via de Aegon Identificatie App. We kozen hiervoor, omdat dit een makkelijke en veilige manier is om je te identificeren. Is jouw smartphone hiervoor niet geschikt, dan bieden we een veilig alternatief. Houd er wel rekening mee dat bankieren bij Aegon Bank steeds meer online en via de Mijn Aegon app zal plaatsvinden.

Aegon Bank wordt steeds digitaler

Doe jij liever je bankzaken op de oude manier? Dat begrijpen we. Overweeg dan eens of Aegon Bank nog steeds de bank is die bij je past.

Banken vergelijken

Hoe kun je je opnieuw identificeren?

Je hebt aangegeven dat je je niet via de smartphone kan identificeren. Daarom bieden we je de mogelijkheid om je kosteloos bij jou thuis opnieuw te identificeren. Dat kan binnen, maar als je dat liever wilt ook gewoon op gepaste afstand aan de deur. We werken hiervoor samen met AMP Groep. Dit is een bedrijf dat zich specialiseert in persoonlijke identificatie op locatie.

Wat moet je doen?

Stap 1: Gebruik je persoonlijke ordernummer en afspraaknummer om je afspraak te plannen
Stap 2: Houd de avond voor de afspraak je e-mail in de gaten
Stap 3: Volg de instructies van de AMP Groep medewerker

Tot wanneer kun je je afspraak plannen?

Na ontvangst van onze e-mail heb je twee weken de tijd om je afspraak met AMP Groep in te plannen. Maak je geen afspraak en vindt er geen identificatie plaats, dan zijn we op den duur helaas genoodzaakt om je rekening te beëindigen. Het is dus belangrijk dat je zo snel mogelijk een afspraak met AMP Groep inplant.

Ben je een klant met een hypotheek- of beleggingsproduct of heb je een lijfrente? Weet dan dat beëindiging van je rekening gevolgen kan hebben voor de aflossing van je hypotheek, voor het (niet) behalen van je beleggingsdoelstelling en eventueel negatieve fiscale gevolgen voor je lijfrente.

Veelgestelde vragen

Heb je een e-mail van ons ontvangen over opnieuw identificeren én is je Aegon Sparen nu geblokkeerd?
Kan ik uitstel krijgen als ik geen geldig ID-bewijs heb voor het opnieuw identificeren bij Aegon Bank?
Mag Aegon Bank mijn BSN registreren?
Gebruikt Aegon Bank de gegevens die ik aanlever voor het opnieuw identificeren voor commerciële doeleinden?
Heeft Aegon Bank een wettelijke verplichting om de NFC chip van mijn paspoort uit te lezen bij het opnieuw identificeren?
Mogen niet-overheidsorganisaties zoals Aegon Bank mijn NFC-chip uit te lezen?
Hoe identificeer ik mij opnieuw als ik een en/of rekening heb bij Aegon Bank?
Wat doet de Aegon Identificatie app van Aegon Bank?
Is de Aegon Identificatie app van Aegon Bank veilig?
Zijn alle mobiele telefoons geschikt voor de Aegon Identificatie app van Aegon Bank?
Wat gebeurt er als ik de Aegon Identificatie app van Aegon Bank niet wil gebruiken of mijn paspoort niet wil scannen?
Wat is de NFC-chip?
Wat doe ik als het scannen van de NFC-chip met de Aegon Identificatie app niet werkt?
Wat is een QR-code en hoe scan ik deze met de Aegon Identificatie app?
Heeft mijn paspoort of identiteitskaart altijd een NFC-chip?
Klopt het dat mijn gezinslid of mederekeninghouder op een later moment dan ik bericht ontvangt om zich opnieuw te identificeren voor de rekening bij Aegon Bank?
Waarom moet ik bij vragen of hulp over het opnieuw identificeren door Aegon Bank contact opnemen met een 070-nummer?
Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Bekijk de meest gestelde vragen over AMP op de website van AMP Groep.

Blijf op je hoede voor phishing

Je hebt van ons een e-mail ontvangen om opnieuw te identificeren via AMP Groep. Dit is geen phishing, maar dat betekent niet dat criminelen hier niet op in proberen te spelen. Met zeer goed gelijkende e-mails proberen ze ‘uit naam van Aegon Bank’ jouw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als je een bericht van ons ontvangt en weet hoe je onze e-mails kunt herkennen.

Berichten van ons bevatten in ieder geval een combinatie van onderstaande kenmerken:

  • Wij dreigen nooit met gevolgen als je niet onmiddellijk reageert. We geven echter wel aan hoeveel weken je nog hebt om je te identificeren.
  • Vul altijd zélf de website van Aegon of AMP Groep in de adresbalk van uw browser in voordat je inlogt.
  • Onze medewerkers vragen nooit om jouw inloggegevens.
  • E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl, @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl.