Opnieuw identificeren bij jou thuis

Waarom opnieuw identificeren?
Uiteraard heb je je al een keer geïdentificeerd toen je bij ons klant werd. Nu vragen we je om dit opnieuw te doen en een aantal vragen te beantwoorden. Zie het als een soort dubbelcheck. Als financiële instelling zijn we verplicht om al onze klanten opnieuw te laten identificeren. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).
Waarom in eerste instantie alleen via de smartphone?
In principe kun je je alleen opnieuw identificeren via de Aegon Identificatie App. We kozen hiervoor, omdat dit een makkelijke en veilige manier is om je te identificeren. Is jouw smartphone hiervoor niet geschikt, dan bieden we een veilig alternatief. Houd er wel rekening mee dat bankieren bij Aegon Bank steeds meer online en via de Mijn Aegon app zal plaatsvinden.
Hoe kun je je opnieuw identificeren?
Je hebt aangegeven dat je je niet via de smartphone kan identificeren. Daarom bieden we je de mogelijkheid om je kosteloos bij jou thuis opnieuw te identificeren. Dat kan binnen, maar als je dat liever wilt ook gewoon op gepaste afstand aan de deur. We werken hiervoor samen met AMP Groep. Dit is een bedrijf dat zich specialiseert in persoonlijke identificatie op locatie.
Wat moet je doen?
-
1
Gebruik je persoonlijke ordernummer en afspraaknummer om je afspraak te plannen
In de e-mail die je van ons hebt ontvangen staan je persoonlijke ordernummer en afspraaknummer. Hiermee kun je eenvoudig je afspraak inplannen bij AMP Groep. Ga naar mijnafspraak.nl en plan je afspraak in. Na het inplannen van de afspraak ontvang je van AMP Groep een bevestiging per e-mail.
-
2
Houd de avond voor de afspraak je e-mail in de gaten
Een dag voor de afspraak ontvang je rond 22:15 uur een bericht met daarin een tijdvenster van twee uur waarin de AMP Groep medewerker langskomt. Op de dag zelf houdt AMP Groep je via mijnafspraak.nl op de hoogte van de geschatte aankomsttijd van de medewerker. Leg je paspoort of identiteitskaart alvast klaar. Buitenlands belastingplichtig? Dan ook je TIN-code.
-
3
Volg de instructies van de AMP Groep medewerker
De medewerker die bij je langskomt legt je precies uit wat je moet doen. Hij of zij is uitgerust met een tablet waarop de modernste identificatie-software staat. Als alles goed gegaan is en de gegevens zijn verwerkt in onze systemen ontvang je van ons een bevestiging van je identificatie.
Tot wanneer kun je je afspraak plannen?
Na ontvangst van onze e-mail heb je twee weken de tijd om je afspraak met AMP Groep in te plannen. Maak je geen afspraak en vindt er geen identificatie plaats, dan zijn we op den duur helaas genoodzaakt om je rekening te beëindigen. Het is dus belangrijk dat je zo snel mogelijk een afspraak met AMP Groep inplant.
Ben je een klant met een hypotheek- of beleggingsproduct of heb je een lijfrente? Weet dan dat beëindiging van je rekening gevolgen kan hebben voor de aflossing van je hypotheek, voor het (niet) behalen van je beleggingsdoelstelling en eventueel negatieve fiscale gevolgen voor je lijfrente.
Blijf op je hoede voor phishing
Je hebt van ons een e-mail ontvangen om opnieuw te identificeren via AMP Groep. Dit is geen phishing, maar dat betekent niet dat criminelen hier niet op in proberen te spelen. Met zeer goed gelijkende e-mails proberen ze ‘uit naam van Aegon Bank’ jouw bankgegevens te ontfutselen. Wees daarom altijd alert als je een bericht van ons ontvangt en weet hoe je onze e-mails kunt herkennen.
Berichten van ons bevatten in ieder geval een combinatie van onderstaande kenmerken:
- Wij dreigen nooit met gevolgen als je niet onmiddellijk reageert. We geven echter wel aan hoeveel weken je nog hebt om je te identificeren.
- Vul altijd zélf de website van Aegon of AMP Groep in de adresbalk van uw browser in voordat je inlogt.
- Onze medewerkers vragen nooit om jouw inloggegevens.
- E-mails van Aegon Bank eindigen altijd met @aegon.nl, @service.aegon.nl of @mail.aegon.nl.
Veelgestelde vragen
Van Aegon NL en Aegon Bank. Vanwege uw privacy mogen zij uw gegevens niet onderling uitwisselen. Heeft u via Aegon bijvoorbeeld een hypotheek (Aegon NL) én een pensioensparen product (Aegon Bank)? Dan moet u zich dus twee keer (opnieuw) identificeren.
Hebben wij niet jouw juiste contactgegevens?
Dan boeken wij 1 eurocent naar je over met de vraag contact met ons op te nemen. Deze boeking ontvang je van een rekening van Knab.
Ontvang je je geldige paspoort of identiteitsbewijs niet op tijd?
Dan kan je uitstel aanvragen voor het identificeren. Neem hiervoor contact op met onze collega's via 070 344 52 35. Ze staan iedere werkdag van 08.00 uur tot 18.00 uur voor je klaar.
De Belastingdienst heeft deze gegevens nodig voor de belastingaangifte
Wanneer alle gegevens bekend zijn bij de Belastingdienst, kan je ook gebruik maken van de vooraf ingevulde belastingaangifte. Dit maakt het doen van aangifte een stuk gemakkelijker.
Het is wel mogelijk dat we naar aanleiding van jouw antwoorden nog contact met je opnemen voor een vervolgonderzoek of eventuele aanvullende documenten.
Let op: Bij een rekening op twee namen moeten beide rekeninghouders zich identificeren om gebruik te kunnen blijven maken van de rekening(en).
Dit team is bereikbaar op een ander telefoonnummer dan je van ons gewend bent
Bel gerust direct met deze medewerkers via 088 - 344 1234. Ze staan iedere werkdag van 08:30 uur tot 17:30 uur voor je klaar.
Een Mijn Aegon account maak je in een paar stappen
Zo kun je 24/7 online je zaken regelen en gegevens wijzigen: Maak een Mijn Aegon account
Op de pagina staan een aantal tips om je op weg te helpen. Of er is helaas een storing. Die lossen we dan zo snel mogelijk op, zodat je het later nog een keer kan proberen.