Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Levensbewijs

Ontvangt u pensioen van Aegon en woont u in het buitenland? Dan is het nodig dat u ieder jaar een levensbewijs aan Aegon verstrekt. Op deze pagina leggen wij in een paar eenvoudige stappen uit hoe u dit doet. Ook vindt u hier veelgestelde vragen en antwoorden over het levensbewijs.  

Stap 1. U ontvangt een brief of een e-mail van ons

Bij de brief zit het formulier ‘Levensbewijs’ als bijlage. Als u een e-mail heeft ontvangen dan moet u het formulier even downloaden en zelf uitprinten.  Het formulier "Levensbewijs" kunt u op deze pagina ook downloaden.

formulier 'Levensbewijs'.pdf downloaden

Stap 2. Laat een officiële instantie het formulier ondertekenen

U vult eerst zelf het formulier in. Daarna laat u het formulier ondertekenen door een officiële instantie. Onder een officiële instantie vallen een notaris of Nederlandse Consul, en plaatselijke overheden als gemeente en politie.

 

Stap 3. Stuur het PDF-document Levensbewijs bij voorkeur digitaal naar ons toe

Nadat het formulier is getekend, scant u het formulier in. Daarna mailt u het formulier naar fs-klantbeheer@aegon.nl. U ontvangt dan direct een ontvangstbevestiging. Deze digitale manier heeft onze voorkeur. Wij stellen het erg op prijs als u hieraan meewerkt. Voordeel voor u hierbij is dat u zeker weet dat wij uw formulier hebben ontvangen.

Verstuurt u het toch liever per post? Stuur het formulier dan naar het volgende postadres:

AEGON Levensverzekering N.V.
 Internationaal Antwoordnummer
 C.C.R.I. Numero 1879
 2509 VE The Hague

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik heb een e-mail ontvangen. Krijg ik het formulier 'Levensbewijs' dan nog per post?

Nee, als u een e-mail ontving, moet u het formulier zelf uitprinten
U kunt het formulier downloaden en printen op www.aegon.nl/levensbewijs.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Stopt mijn pensioen of lijfrente als ik het levensbewijs niet aan Aegon toestuur?

Ja, dat klopt. Als wij geen levensbewijs terug ontvangen, moeten wij ervan uitgaan dat u niet meer leeft
Om mogelijke fraude te voorkomen, stoppen wij dan met het uitbetalen van uw pensioen of lijfrente.
Stuurt u later het levensbewijs toch nog op? Dan krijgt u natuurlijk uw volledige pensioen of lijfrente met terugwerkende kracht. 

Meer informatie over het levensbewijs vindt u op www.aegon.nl/levensbewijs

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom vraagt Aegon alleen een ‘bewijs van in leven zijn’ aan klanten die in het buitenland wonen?

Als iemand in het buitenland overlijdt, horen wij dat niet automatisch
Als iemand in Nederland overlijdt, krijgen wij wél automatisch bericht via de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Als we uit het buitenland niks horen, dan kan het zijn dat we onterecht pensioen blijven uitkeren naar het buitenland. Daarom controleren wij jaarlijks of mensen die een uitkering van Aegon ontvangen én in het buitenland wonen nog leven. Hiermee voorkomen we ook mogelijke fraude.

Meer informatie over het levensbewijs vindt u op www.aegon.nl/levensbewijs
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Controleert alleen Aegon of klanten die in het buitenland wonen én een uitkering ontvangen in leven zijn?

Nee, bijna alle verzekeraars controleren dit op deze manier
Krijgt u ook een AOW-uitkering uit Nederland? Dan vraagt de Sociale Verzekeringsbank jaarlijks vergelijkbare informatie op. U mag ons als levensbewijs ook een kopie van het formulier voor een andere instantie sturen. Als het bewijs maar niet ouder is dan twee maanden. Let op: u moet hierop dan wel ons polisnummer vermelden!

Meer informatie over het levensbewijs vindt u op www.aegon.nl/levensbewijs
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Het lukt mij niet het levensbewijs tijdig in te vullen of te laten ondertekenen. Kan ik uitstel krijgen?

Ja, U kunt uitstel krijgen voor het terugsturen van het levensbewijs
Bel of mail ons dan even. We gaan in overleg en maken met u een afspraak over het terugsturen van het formulier.

Meer informatie over het levensbewijs vindt u op www.aegon.nl/levensbewijs

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom moet een officiële instantie het levensbewijs ondertekenen en stempelen en welke instanties zijn dit?

Een bevestiging van een officiële instantie bewijst ons dat u in leven bent
We vragen ondertekening en het toevoegen van een stempel door een officiële instantie. Zo houden we de kans op fraude zo klein mogelijk. Officiële instanties zijn:
  • De gemeente waar u woont
  • Een notaris
  • Een politiebureau
  • Een (huis)arts
  • Een Nederlands Consulaat
Meer informatie over het levensbewijs vindt u op www.aegon.nl/levensbewijs
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads