Overslaan en naar de inhoud gaan
Weten wat Aegon met uw informatie doet? Bekijk ons nieuwe Privacy Statement.
Ok

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Schade melden

Regel gemakkelijk en snel uw schadezaken

Snel naar:


Geen nood, wel schade?

Selecteer uw verzekering:

template.footer.pet.title = Huisdier; endpoints.END_TRAVEL_1.data.button.phone = 0883440000; endpoints.END_POSSESSION_2.data.bottomLink=null; endpoints.END_POSSESSION_3.data.bottomLink=null; endpoints.END_POSSESSION_5.data.bottomLink=null; endpoints.END_HOME_3.data.bottomLink=null; endpoints.END_HOME_4.data.button.phone=088 344 1234; endpoints.END_HOME_4.data.bottomLink.url=/particulier/klantenservice/schade-melden/online-schade-melden; endpoints.END_AUTO_3.data.bottomLink=null; endpoints.END_AUTO_6.data.bottomLink=null; endpoints.END_LIABILITY_1.data.bottomLink=null; endpoints.END_TRAVEL_2.data.bottomLink=null; endpoints.END_AUTO_1.data.phones.0.number=0900 88 44; endpoints.END_AUTO_1.data.phones.1.number=055-741 00 01; endpoints.END_POSSESSION_6.data.button.phone=088 344 1234; endpoints.END_POSSESSION_4.data.button.phone=088 344 1234; endpoints.END_TRAVEL_2.data.description=U kunt uw schade of claim het beste online aan ons doorgeven;

Veelgestelde vragen inboedel

Veelgestelde vragen opstal

Veelgestelde vragen auto

Veelgestelde vragen aansprakelijkheid

Veelgestelde vragen reis

Heeft u een adviseur?

Meldt u uw schade bij Aegon? Dan brengen wij uw adviseur op de hoogte. U kunt uw schade ook direct via uw adviseur melden.

De contactgegevens van uw adviseur vindt u op uw polis of op de factuur.

Schade-expert en contra-expertise

Heeft u uw schade al gemeld en is herstel niet mogelijk? Dan kunnen wij een schade-expert inschakelen. U kunt zelf een expert inschakelen, als u het niet eens bent met het oordeel van onze schade-expert. Dat heet contra-expertise.

Lees alles over de schade-expert en contra-expertise.

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen bij schade door wateroverlast, sneeuw of ijzel?
Meldt uw schade in Mijn Aegon
In Mijn Aegon klikt u de verzekering waar u de schade op wilt melden. Hierna klikt u op ‘Schade melden’. 

Schades tot € 1.000,- kunt u ook melden in de Mijn Aegon App 
Dit is alleen mogelijk voor schades die uw wilt melden op uw inboedel-, woonhuis- of reisverzekering.

Heeft u een Aegon Autoverzekering?
Bij de dekking WA Extra of Allrisk bent u verzekerd tegen schade door wateroverlast, sneeuw of ijzelf. Laat uw auto bij dekking herstellen bij een aangesloten hersteller. U vindt een aangesloten hersteller via de pagina ‘Schadehersteller zoeken’. Gaat u niet naar een aangesloten hersteller? Dan heeft dit gevolgen voor uw eigen risico én moet u de schade zelf bij ons melden.
 
Heeft u direct hulp nodig?
Neemt u dan contact op met de Aegon Schade Service. U kunt ons bereiken op het telefoonnummer 088 344 00 000. Wij staan 24 uur per dag voor u klaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik recht op vergoeding als ik vanwege vertraging later aankom op mijn vakantiebestemming?

Vergoeding bij vertraging langer dan 8 uur onder annuleringsdekking
De vertraging moet zijn veroorzaakt door een onvoorziene omstandigheid.

Annulering is standaard meeverzekerd bij Allrisk
Bij Basis sluit u hier apart een module voor af.

Bel met ons als u een verbindende vlucht, bus- of treinrit mist door vertraging
Dit telefoonnummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor ruitschade aan mijn auto?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van mijn schademelding bij Aegon?
In Mijn Aegon kunt u de status van uw schade volgen
Binnen 14 dagen na het melden van uw schade ontvangt u van ons een reactie.

Voor de status van uw schade logt u in op Mijn Aegon:
  • U klikt op de verzekering waarop u uw schade heeft gemeld;
  • Klik in het menu op ‘Schades’;
  • Klik op het schadenummer waar u de status van wilt weten;
  • Bij ‘Status’ ziet u hoever wij zijn met uw schademelding. Onder 'status' staat uitgelegd wat deze inhoudt.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account?
Maak dan eenvoudig een account aan via 'Account aanmaken'.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

In welke landen ben ik verzekerd met de Aegon Doorlopende Reisverzekering?

Bij Doorlopende Reis Basis is uw verzekering geldig in alle Europese landen
Daarnaast ben u ook verzekerd op de Azoren, de Canarische Eilanden, Madeira en in niet Europese landen aan de Middellandse Zee. Aanvullend kunt u ook ‘Werelddekking’ afsluiten. Een aanvullende dekking heeft een minimale looptijd van één jaar. U kunt deze dekking afsluiten via Mijn Aegon.
 
Bij Doorlopende Reis Allrisk is uw verzekering geldig in alle landen van de Wereld 
U bent verzekerd voor elke reis die u maakt in het buitenland.  

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.