Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade melden

Geen nood, wel schade?

Als u uw schade direct online meldt, verzekert u zich van de snelste schadeafhandeling. Selecteer uw verzekering en ontdek hoe u uw schade het beste kunt melden.

template.footer.pet.title = Huisdier; endpoints.END_TRAVEL_1.data.button.phone = 088 344 00 00;

Veelgestelde vragen inboedel

Veelgestelde vragen schade melden inboedel

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Schade aan apparatuur die ontstaat tijdens vakantie valt onder uw reisverzekering
U meldt uw schade op de Doorlopende Reisverzekering online.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
Voor het inzien van uw schadestatus gaat u naar Mijn Aegon
Wilt u weten waar in Mijn Aegon u de status van uw schade kunt inzien? Bekijk dan de pagina status van uw schademelding.

U vindt bij status in behandeling meer informatie in het tabblad Correspondentie
Zoals of wij nog wachten op bepaalde informatie. Als wij hebben uitbetaald, vindt u hier ook de betalingsbrief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat kan ik verwachten als een reparatiebedrijf dat aangesloten is bij Aegon mijn mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet repareert?
Het reparatiebedrijf neemt binnen één werkdag telefonisch contact met u op
In dit gesprek maakt u afspraken over het repareren van de schade. Bekijk uw voorwaarden om te controleren welk eigen risico van toepassing is voor uw schade. Op uw polis vindt u het voorwaardennummer dat voor u van toepassing is.
 
Hoe lang herstel van schade duurt, hangt af van uw apparaat
  • Het repareren van uw mobiele telefoon duurt 4 werkdagen.
  • Het repareren van uw tablet of laptop duurt 5 werkdagen.
Na reparatie stuurt het reparatiebedrijf het apparaat aan u terug. Laat u een apparaat repareren dat minder vaak voorkomt? Dan kan het apparaat een langere reparatieperiode hebben. Dit komt doordat sommige onderdelen dan niet op voorraad zijn.
 
Wilt u de status van uw reparatie volgen?
Het reparatiebedrijf stuurt u een e-mail hoe u uw reparatie online kunt volgen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen opstal

Veelgestelde vragen schade melden opstal

Wat is er gedekt onder de opstalverzekering?

Onder de opstalverzekering valt de schade aan uw woonhuis
U heeft de keus onder het Woon- & VrijeTijdpakket voor een Basisdekking en een Allrisk dekking. Kijk in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft. 

U kunt in uw voorwaarden terugvinden wat er precies verzekerd is met de Basisdekking
Onder de dekking valt onder andere:

  • Brand
  • Storm
  • Diefstal
  • Waterschade


Met de Allriskdekking bent u voor alles verzekerd wat niet uitgesloten is in uw voorwaarden
U bent dus verzekerd voor bijna iedere andere onvoorziene gebeurtenis, die een beschadiging veroorzaakt en plotseling en onverwachts ontstaat.
 
Hier vindt u de voorwaarden van het Woon- & VrijeTijdpakket
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Breng beschadigde elektronische apparatuur naar een erkend reparateur voor een technisch rapport. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering. In dit rapport moet duidelijk staan of herstel mogelijk is.

In sommige gevallen is schade door kortsluiting verzekerd
U kunt de schade melden om te kijken of kortsluiting in uw situatie verzekerd is. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bekijk ook Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen auto

Veelgestelde vragen schade melden auto

Wat is er gedekt onder mijn autoverzekering?
Waar u voor bent verzekerd op uw autoverzekering hangt af van uw verzekering
wettelijke aansprakelijkheid (WA)wettelijke aansprakelijkheid Extra
(WA Extra)
wettelijke aansprakelijkheid Allrisk
(WA Allrisk)
U bent verzekerd voor schade aan anderen en schade aan spullen van anderen





 
Naast de verzekering voor schade aan anderen en spullen van anderen, bent u ook verzekerd voor verschillende schades.

Schade door diefstal en inbraak, ruitschade, brand, storm, blikseminslag en botsing met dieren. Ook uw accessoires zijn gedekt tot € 750,-
U heeft dekking voor schade aan anderen en diens spullen, diefstal en inbraak, ruitschade, brand,storm, blikseminslag, botsing met dieren en accessoiredekking.

Ook heeft u dekking voor vandalisme en alle andere schadeoorzaken aan uw auto.


 
Lees meer over de Aegon Autoverzekering en de verschillende dekkingen.

Bekijk uw polis in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft op uw autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heeft mijn schade gevolgen voor mijn schadevrije jaren of premie?
In veel gevallen heeft schade gevolgen voor uw premie op uw autoverzekering
Heeft u de schade veroorzaakt? Dan zakt u in schadevrije jaren waardoor u mogelijk minder korting krijgt op uw autoverzekering. In het nieuwe verzekeringsjaar gaat dan mogelijk uw premie omhoog. Hiervan stellen wij u ruim van te voren op de hoogte.

Met Bonus Malus beschermer heeft schade geen gevolgen voor uw premie
Het gaat dan om één schade per jaar. Bij WA Allrisk Royaal zijn er bepaalde schades die ook geen gevolgen hebben voor premie. Die leest u terug in de voorwaarden.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Mijn auto is gestolen of er is ingebroken in mijn auto, wat moet ik nu doen?
Diefstal en inbraak is verzekerd onder de WA Extra en onder de WA Allrisk dekking
In Mijn Aegon ziet u welke dekking u heeft verzekerd. Bent u WA Extra of Allrisk verzekerd en is er ingebroken in uw auto? Dan mag u nadat u aangifte heeft gedaan van de inbraak naar een aangesloten Aegon hersteller. Vind hier een hersteller bij u in de buurt.

Als uw auto is gestolen en u WA Extra of Allrisk dekking heeft, meld dan hier uw schade
Bij uw schade melding stuurt u uw politie aangifte mee. U kan ook hier uw auto aangeven als vermist.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen aansprakelijkheid

Veelgestelde vragen schade melden aansprakelijkheid

Wat is er verzekerd onder de aansprakelijkheidsverzekering?

U bent verzekerd tegen de financiële gevolgen wanneer u schade bij iemand anders veroorzaakt
Veroorzaakt u, uw gezinslid of een huisdier schade aan een ander? Dan kan de ander u daarvoor aansprakelijk stellen.

Als u aansprakelijk bent, heeft u de verplichting om de schade te vergoeden
Deze schades kunnen oplopen tot forse bedragen. U bent verzekerd tot 1.250.000 of 2.500.000 euro.

Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af of bekijk uw aansprakelijkheidsverzekering in Mijn Aegon
In Mijn Aegon kunt u zien tot welk maximum bedrag u en uw gezin is verzekerd. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren alsook partner en kinderen
Uw dekking vindt u terug op het polisblad. In de voorwaarden vindt u de personen die onder de door u gekozen dekking vallen.

Ouders, grootouders, ongetrouwde familieleden of huispersoneel meeverzekeren?
Dat kan als zij bij u wonen. U of uw partner moet ook een directe (bloed)relatie hebben tot deze (groot)ouders of familieleden.
 
Meer weten of direct afsluiten? Ga naar de Aegon aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Schade aan apparatuur die ontstaat tijdens vakantie valt onder uw reisverzekering
U meldt uw schade op de Doorlopende Reisverzekering online.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Veelgestelde vragen reis

Veelgestelde vragen schade melden reisverzekering

Wat is er gedekt onder mijn reisverzekering?
Standaard zijn uw spullen, hulpverlening en autohulpverlenging verzekerd onder uw reisverzekering
Alle spullen die u op uw vakantie meeneemt zijn goed verzekerd tegen diefstal of beschadiging op uw reisverzekering. Ook hulpverlening en autohulpverlening zijn standaard verzekerd. Daarbij kunt u onderstaande extra dekkingen afsluiten. Kijk via Mijn Aegon op uw polisblad welke dekkingen u heeft meeverzekerd.

De doorlopende reisverzekering Basis
U kunt  de volgende extra dekkingen toevoegen:
  • Geneeskundige kosten
  • Geld en geldswaardig papier
  • Werelddekking
  • Annulering
 
Bij de doorlopende reisverzekering Allrisk zijn bovenstaande dekkingen standaard meeverzekerd
U kunt de volgende extra dekkingen toevoegen:
  • Zakenreis
  • U kunt uw vakantieperiode verlengen met maximaal 185 dagen
  • U kunt uw annuleringsdekking tijdelijk verhogen
 
Wilt u ook verzekerd zijn voor overlijden of blijvende invaliditeit tijdens uw vakantie?
Dan kunt u de dekking: Vakantie- ongevallen afsluiten.
 
Bekijk de pagina over de doorlopende reisverzekering voor meer informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik dekking voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

U bent verzekerd bij recreatieve wintersport, gevaarlijke sport en onderwatersport
Deze dekking geldt niet voor sport met een wedstrijdelement en bij bewust roekeloos gedrag.

Via All Risk dekking zijn medische kosten automatisch meeverzekerd
Bij de basisdekking bent u niet standaard verzekerd voor medische kosten. Deze module kunt u wel afsluiten. Kijk op uw polisblad om te zien of u medische kosten op uw basisverzekering heeft afgesloten.

Op de reisverzekering verzekeren wij uw sportuitrusting tot een maximaal bedrag per gebeurtenis 
Op de inboedelverzekering is uw sportuitrusting verzekerd onder de kostbaarhedendekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u een adviseur?

Meldt u uw schade bij Aegon? Dan brengen wij uw adviseur op de hoogte. U kunt uw schade ook direct via uw adviseur melden.

De contactgegevens van uw adviseur vindt u op uw polis of op de factuur.

Schade-expert en contra-expertise

Heeft u uw schade al gemeld en is herstel niet mogelijk? Dan kunnen wij een schade-expert inschakelen. U kunt zelf een expert inschakelen, als u het niet eens bent met het oordeel van onze schade-expert. Dat heet contra-expertise.

Lees alles over de schade-expert en contra-expertise.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
Voor het inzien van uw schadestatus gaat u naar Mijn Aegon
Wilt u weten waar in Mijn Aegon u de status van uw schade kunt inzien? Bekijk dan de pagina status van uw schademelding.

U vindt bij status in behandeling meer informatie in het tabblad Correspondentie
Zoals of wij nog wachten op bepaalde informatie. Als wij hebben uitbetaald, vindt u hier ook de betalingsbrief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede gezinsauto
De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. 

Neem contact op met uw adviseur voor het verzekeren van uw tweede gezinsauto
Heeft u geen adviseur? Neem contact op met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Schade aan apparatuur die ontstaat tijdens vakantie valt onder uw reisverzekering
U meldt uw schade op de Doorlopende Reisverzekering online.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is het dekkingsgebied van de reisverzekering?

Standaard Europadekking bij Basis Doorlopende Reisverzekering Woon- en VrijeTijdpakket
Gaat u op vakantie naar een land binnen Europa, aan de Middellandse Zee, de Azoren, Canarische eilanden of Madeira? Dan geeft Europadekking u dekking voor uw reis.

U kunt Werelddekking aanvullend verzekeren bij Woon- en VrijeTijdpakket Basis
Werelddekking sluit u af via Mijn Aegon.

Werelddekking is standaard bij de All Risk Woon- en VrijeTijdpakket
U heeft hierdoor dekking voor elke reis die u maakt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe zeg ik mijn schadeverzekering op en wat is de opzegtermijn?
Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon
Hiervoor gaat u in Mijn Aegon naar de verzekering die u wilt beëindigen. U vindt ook meer informatie over opzeggen op onze opzegpagina.

U kunt u uw verzekering per maand opzeggen als uw verzekering ouder is dan één jaar
Is uw verzekering nog géén jaar oud? Dan loopt uw verzekering door tot een jaar nadat de verzekering is ingegaan. Dit geldt voor de verzekeringen in het Woon-& VrijeTijdpakket, de Aegon Huisdierenverzekering en Aegon Autoverzekering.

Bij het Woon-& VrijeTijdpakket heeft u keuze uit de volgende verzekeringen: Doorlopende reisverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.