Veelgestelde vragen Pensioen

Het coronavirus houdt ons land in de greep. Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over de gevolgen voor je pensioen. Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. 

Image
Vader en dochter verzamelen veelgestelde vragen over pensioen

Veelgestelde vragen

Het is belangrijk dat je dan contact met ons opneemt
We hebben er begrip voor dat het laten tekenen van een levensbewijs nu niet lukt. Maar als we niets horen, moeten we uw pensioen stopzetten. Neem daarom contact met ons op. Dan zorgen we samen dat alles geregeld wordt.
Een adviseur kan je helpen
We mogen je hierin niet adviseren, omdat we jouw volledige financiële situatie niet kennen. Een adviseur kan je helpen. Maak een afspraak met een adviseur van Aegon. Of vind een onafhankelijk adviseur bij jouw in de buurt. 

Vraag vrijblijvend een offerte aan
Wil je weten wat de hoogte is van je pensioen als je nu met pensioen zou gaan? Of wil je zien wat het effect kan zijn van uitstellen van je pensioendatum?  Kijk dan eens op onze webpagina: Bereken zelf uw maandelijks pensioen
    
Is er een partnerpensioen verzekerd in je pensioenregeling? Als je overlijdt als gevolg van het coronavirus, krijgt je partner gewoon partnerpensioen. Het maakt niet uit dat het coronavirus de oorzaak van overlijden is. Het is wel belangrijk dat je partner voldoet aan de partnerdefinitie in het pensioenreglement. Je vindt het pensioenreglement in Mijn Aegon
Offertes zijn maximaal 4 weken geldig. Dat staat ook op de offerte zelf. Is deze termijn verstreken? Dan kan je een nieuwe offerte aanvragen. Het kan zijn dat het pensioen dat je krijgt voor het kapitaal in de nieuwe offerte lager of hoger is. Dat komt omdat de nieuwe offerte is gebaseerd op de nieuwste rentestanden en koersen. Wij nemen geen offertes in behandeling waarvan de geldigheidstermijn is verstreken.