Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Rekeningnummer wijzigen van uw hypotheek, schade,-of levensverzekering

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw hypotheek, levens- of schadeverzekering
  • Voor levens- of schadeverzekering: U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. Op de pagina Mijn Gegevens kiest u voor 'wijzig' onder het kopje 'Betaalgegevens'.
  • Voor hypotheek: onder het tabblad ‘Mijn producten’ klikt u op uw hypotheek. Vervolgens kiest u voor ‘Overige wijzigingen’ in het 'Zelf regelen' menu rechts op de pagina. In het omschrijvingsveld geeft u aan dat u het rekeningnummer wilt wijzigen. Vermeld hier ook het nieuwe rekeningnummer (deze optie is niet beschikbaar in de Mijn Aegon app). 

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u per e-mail of per post naar Aegon
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en mailt het naar betalingen@aegon.nl. Een goed leesbare foto e-mailen mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

U kunt ook uw rekeningnummer wijzigen waarop uw lijfrente wordt gestort
Hiervoor stuurt u een getekend verzoek. Lees meer bij Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.