Heb ik recht op een vergoeding als ik vanwege vertraging later aankom op mijn vakantiebestemming?
Met de aanvullende dekking Annulering bent u verzekerd voor vertraging
U bent hier standaard voor verzekerd met de allriskdekking. Bij de basisdekking is Annulering niet standaard meeverzekerd. Op uw polisblad in Mijn Aegon leest u welke dekking(en) u meeverzekerd heeft.
U komt in aanmerking voor een vergoeding als uw:
- vervoermiddel (boot, bus, trein of vliegtuig*) meer dan 8 uur vertraging heeft opgelopen door onvoorziene weersomstandigheden of technische problemen.
- reis- of het huurarrangement langer dan drie dagen duurt.
*In bepaalde gevallen heeft u recht op een vergoeding van de vliegtuigmaatschappij op basis van de Europese verordering. Het is belangrijk dat u deze claim op tijd aanmeldt bij de vliegtuigmaatschappij. De vergoeding die u ontvangt van de vliegtuigmaatschappij trekken wij af van de vergoeding die u van ons ontvangt.
Het is afhankelijk van de duur van uw vertraging welke vergoeding u ontvangt
Heeft u:
- 8 tot 20 uur vertraging? Dan vergoeden wij een dag.
- 20 tot 32 uur vertraging? Dan vergoeden wij twee dagen.
- langer dan 32 uur vertraging? Dan krijgt u 3 dagen vergoed. Dit is de maximale vergoeding.
Neem dan contact op met onze alarmcentrale op +31 88 344 00 00. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.