Mijn Aegon: dé plek voor al jouw geldzaken

Je bent natuurlijk gewend om van alles online te regelen. Dat kan ook bij ons, mét Mijn Aegon. Even snel je saldo checken, je declaraties van je bouwdepot indienen of eenvoudig je schade melden! Met Mijn Aegon kun je dit 24/7. Het is jouw persoonlijke digitale omgeving.
Je geldzaken
- Je spaarsaldo bekijken.
- Je geld overboeken.
- Je bij- en afschrijvingen bekijken.
Je hypotheek
- De meest actuele informatie over je hypotheek bekijken.
- De declaraties van je bouwdepot indienen.
- Je bouwdepotsaldo bekijken.
Je pensioen
- Al je pensioendocumenten overzichtelijk bij elkaar.
- Nooit meer wachten op je pensioenpost.
- Je pensioendocumenten altijd bij de hand.
Je verzekeringen
- Je verzekering(en) bekijken en/of wijzigen.
- Direct je bijbehorende polisvoorwaarden en dekking inzien.
- De status van jouw ingediende schade bekijken.
Mijn Aegon-account aanmaken? Dat kan in 3 eenvoudige stappen
Je kunt snel en eenvoudig een Mijn Aegon-account aanmaken. Dit doe je door gebruik te maken van de inlogmethode iDIN. iDIN is ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt net als iDEAL. Je logt in op je internetbankierenomgeving. Jouw veiligheid staat hier voorop.
Ben je verhuisd? Geef dan eerst jouw nieuwe adres aan ons door.
-
1
Je logt één keer via iDIN in bij je bank
- Wij ontvangen dan jouw naam, adres, geslacht en geboortedatum.
- Wij krijgen geen andere gegevens van jouw bank en hebben dus geen inzage in je bankgegevens en transacties. En jouw bank krijgt geen inzage in gegevens bij ons.
Staat je bank niet in de lijst van iDIN?
Dan heeft jouw bank ervoor gekozen om niet met iDIN te werken. Je kunt dan nog steeds gebruikmaken van Mijn Aegon. Vraag hiervoor een activatiecode aan.
Meer informatie over iDIN
Wil je meer weten over iDIN en de veiligheid? Bekijk dan de website van iDIN.
-
2
Je persoonlijke gegevens bevestigen
Vervolgens zoeken we je gegevens op in onze systemen.
- Hebben we je herkend? Dan ga je meteen door naar stap 3.
- Hebben we je niet herkend? Dan vragen we je om jouw polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.
Heb je een adres in het buitenland?
Dan vragen we je als extra controle om je woonplaats en je polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.
-
3
Je gebruikersnaam en wachtwoord kiezen
Een gebruikersnaam hoef je niet zelf te bedenken, dit is namelijk je e-mailadres. Kies wachtwoord en je kunt aan de slag!
Lukt het niet om een Mijn Aegon-account via iDIN aan te maken?
Niet getreurd, je kunt een activatiecode voor Mijn Aegon aanvragen. Je krijgt dan binnen 3 werkdagen per post een brief met de code thuisgestuurd. Zodra je de brief hebt ontvangen, kun je je Mijn Aegon-account activeren.

Download de Mijn Aegon app
De Mijn Aegon app is beschikbaar voor iOS en Android.
Veelgestelde vragen
Wachtwoord
Het is belangrijk dat je een sterk wachtwoord hebt. Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
- minstens 12 tekens
- minstens 1 hoofdletter
- minstens 1 cijfer
- minstens 1 van de volgende speciaal tekens: !"#$%&'()*+,-./:;<=>?@[\]^_`{|}~
Gebruik niet meer dan drie op elkaar volgende identieke karakters, zoals aaa of 111.
Gebruikersnaam
Je hoeft niet zelf een gebruikersnaam te kiezen voor je Mijn Aegon account. Dit is namelijk jouw e-mailadres.
Bestaande Mijn Aegon-accounts
Je logt in met je e-mailadres. Heb je na 2022 niet meer ingelogd op Mijn Aegon? Dan log je in met je gebruikersnaam. We vragen je dan je gebruikersnaam aan te passen naar je e-mailadres.
Zo voorkom je misbruik van jouw gegevens. Wij gebruiken jouw telefoonnummer nooit voor commerciële doeleinden.
Als je bent ingelogd in Mijn Aegon, ga je naar 'Gegevens' en daarna naar 'Inloggegevens'. Daar kun je je wachtwoord meteen aanpassen.
Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je je wachtwoord vergeet. Ga dan naar Wachtwoord opnieuw instellen.
Deze tips kunnen je op weg helpen:
Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.
Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.
Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
- Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
- Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
- Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Geef je nieuwe adres door aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
Deze tips kunnen je op weg helpen:
Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.
Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.
Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
- Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
- Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
- Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Geef je nieuwe adres door aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?
Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.
Wanneer je een Mijn Aegon account hebt en je telefoonnummer wijzigt, dan kun je dat zelf doen in Mijn Aegon.
Kan je niet meer in Mijn Aegon komen omdat jouw telefoonnummer is gewijzigd? Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen om weer binnen jouw Aegon account in te loggen.