Mijn Aegon: dé plek voor al jouw geldzaken

Image
Vrouw bekijkt Mijn Aegon app op tablet

 

Je bent natuurlijk gewend om van alles online te regelen. Dat kan ook bij ons, mét Mijn Aegon. Even snel je saldo checken, je declaraties van je bouwdepot indienen of eenvoudig je schade melden! Met Mijn Aegon kun je dit 24/7. Het is jouw persoonlijke digitale omgeving.

Je geldzaken

  • Je spaarsaldo bekijken.
  • Je geld overboeken.
  • Je bij- en afschrijvingen bekijken.

Je hypotheek

  • De meest actuele informatie over je hypotheek bekijken.
  • De declaraties van je bouwdepot indienen.
  • Je bouwdepotsaldo bekijken.

Je pensioen

  • Al je pensioendocumenten overzichtelijk bij elkaar.
  • Nooit meer wachten op je pensioenpost.
  • Je pensioendocumenten altijd bij de hand.

Je verzekeringen

  • Je verzekering(en) bekijken en/of wijzigen.
  • Direct je bijbehorende polisvoorwaarden en dekking inzien.
  • De status van jouw ingediende schade bekijken.

Mijn Aegon-account aanmaken? Dat kan in 3 eenvoudige stappen

Je kunt snel en eenvoudig een Mijn Aegon-account aanmaken. Dit doe je door gebruik te maken van de inlogmethode iDIN. iDIN is ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt net als iDEAL. Je logt in op je internetbankierenomgeving. Jouw veiligheid staat hier voorop.

Ben je verhuisd? Geef dan eerst jouw nieuwe adres aan ons door.

  • 1
    Je logt één keer via iDIN in bij je bank
    • Wij ontvangen dan jouw naam, adres, geslacht en geboortedatum.
    • Wij krijgen geen andere gegevens van jouw bank en hebben dus geen inzage in je bankgegevens en transacties. En jouw bank krijgt geen inzage in gegevens bij ons.

    Staat je bank niet in de lijst van iDIN?

    Dan heeft jouw bank ervoor gekozen om niet met iDIN te werken. Je kunt dan nog steeds gebruikmaken van Mijn Aegon. Vraag hiervoor een activatiecode aan.

    Meer informatie over iDIN

    Wil je meer weten over iDIN en de veiligheid? Bekijk dan de website van iDIN.

  • 2
    Je persoonlijke gegevens bevestigen

    Vervolgens zoeken we je gegevens op in onze systemen.

    • Hebben we je herkend? Dan ga je meteen door naar stap 3.
    • Hebben we je niet herkend? Dan vragen we je om jouw polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.

    Heb je een adres in het buitenland?

    Dan vragen we je als extra controle om je woonplaats en je polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.

  • 3
    Je gebruikersnaam en wachtwoord kiezen

    Een gebruikersnaam hoef je niet zelf te bedenken, dit is namelijk je e-mailadres. Kies wachtwoord en je kunt aan de slag!

Lukt het niet om een Mijn Aegon-account via iDIN aan te maken?

Niet getreurd, je kunt een activatiecode voor Mijn Aegon aanvragen. Je krijgt dan binnen 3 werkdagen per post een brief met de code thuisgestuurd. Zodra je de brief hebt ontvangen, kun je je Mijn Aegon-account activeren.

Activatiecode opvragen

Image
Mijn Aegon app op telefoon

Download de Mijn Aegon app

De Mijn Aegon app is beschikbaar voor iOS en Android.

Lees de voorwaarden van de Mijn Aegon App

Mijn Aegon app

We hebben ook een app! Met de Mijn Aegon app kun je je geldzaken makkelijk op je smartphone en tablet regelen. Waar en wanneer je maar wilt. Je kunt de app gebruiken nadat je een Mijn Aegon account hebt aangemaakt.

Wat kan ik met de app?

Veiligheid

We ontwikkelen al onze producten en diensten met een scherp oog voor veiligheid en privacy. Wil je weten wat je zelf kunt doen en waarop je kunt letten?

Veilig online zaken doen

Veelgestelde vragen

Wachtwoord
Het is belangrijk dat je een sterk wachtwoord hebt. Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

  • minstens 12 tekens
  • minstens 1 hoofdletter
  • minstens 1 cijfer
  • minstens 1 van de volgende speciaal tekens: !"#$%&'()*+,-./:;<=>?@[\]^_`{|}~

Gebruik niet meer dan drie op elkaar volgende identieke karakters, zoals aaa of 111. 

Gebruikersnaam
Je hoeft niet zelf een gebruikersnaam te kiezen voor je Mijn Aegon account. Dit is namelijk jouw e-mailadres.

Bestaande Mijn Aegon-accounts
Je logt in met je e-mailadres. Heb je na 2022 niet meer ingelogd op Mijn Aegon? Dan log je in met je gebruikersnaam. We vragen je dan je gebruikersnaam aan te passen naar je e-mailadres.
 

Jouw mobiele telefoonnummer gebruiken we als extra check als je zelf iets wilt wijzigen in jouw account
Zo voorkom je misbruik van jouw gegevens. Wij gebruiken jouw telefoonnummer nooit voor commerciële doeleinden.


 
Dat kan helaas niet. Een Mijn Aegon-account is echt voor één persoon. Ook als je samen met je partner Aegon-producten hebt, bijvoorbeeld een hypotheek, hebben jullie allebei een eigen account. Je hebt hiervoor ook een eigen e-mailadres nodig.

Als je bent ingelogd in Mijn Aegon, ga je naar 'Gegevens' en daarna naar 'Inloggegevens'. Daar kun je je wachtwoord meteen aanpassen.

Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je je wachtwoord vergeet. Ga dan naar Wachtwoord opnieuw instellen

 

Het is vervelend als je niet verder komt met het aanmaken van een Mijn Aegon account
Deze tips kunnen je op weg helpen:

Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.

Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.

Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
  • Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
  • Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
  • Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Ben je verhuisd en hebben wij nog niet je huidige adres?
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Heb je een woonverzekering bij ons? Geef dan je nieuwe adres door via dit formulier. Binnen 2 dagen is je adres bijgewerkt en kun als nog een account aanmaken. In alle andere gevallen kun je je nieuwe adres doorgeven aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
Heb je je verzekering afgesloten via een adviseur? Beëindig je verzekering dan via je adviseur. Heb je je verzekering zelf bij ons hebt afgesloten? Beëindig deze dan via Mijn Aegon. Je klikt hiervoor op de verzekering die je wilt beëindigen. Hierna klik je onderaan de pagina bij 'Zelf regelen' op 'Opzeggen verzekering' en doorloopt de aangegeven stappen.  

Goed om te weten:
  • Heb je je verzekering zelf bij ons afgesloten en geen Mijn Aegon account? Of ligt de beëindigingsdatum in het verleden? Bijvoorbeeld omdat je jouw auto of woning al een tijdje geleden hebt verkocht? Dan beëindig je je verzekering via ons webformulier Verzekering opzeggen
  • De opzegtermijn van je verzekering staat op je polisblad. Deze vind je in Mijn Aegon bij je verzekering.







 
Het is vervelend als je niet verder komt met het aanmaken van een Mijn Aegon account
Deze tips kunnen je op weg helpen:

Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.

Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.

Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
  • Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
  • Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
  • Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Ben je verhuisd en hebben wij nog niet je huidige adres?
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Heb je een woonverzekering bij ons? Geef dan je nieuwe adres door via dit formulier. Binnen 2 dagen is je adres bijgewerkt en kun als nog een account aanmaken. In alle andere gevallen kun je je nieuwe adres doorgeven aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
Log in op jouw Mijn Aegon-account en ga naar Documenten. In de app vind je je jaaroverzicht  onder ‘Mijn Documenten’.  Je opent het jaaroverzicht door op het download-icoon te klikken.

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.
Wijzig je telefoonnummer binnen Mijn Aegon
Wanneer je een Mijn Aegon account hebt en je telefoonnummer wijzigt, dan kun je dat zelf doen in Mijn Aegon.
 
Geen toegang meer tot Mijn Aegon
Kan je niet meer in Mijn Aegon komen omdat jouw telefoonnummer is gewijzigd? Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen om weer binnen jouw Aegon account in te loggen.