Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Tegenrekening Aegon bank wijzigen

Uw tegenrekening wijzigt u via Mijn Aegon

Na het inloggen op Mijn Aegon:

  • Selecteert u uw Aegon rekening
  • Klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • Daarna klikt u achter 'Tegenrekening' op 'Wijzig'.
  • U ontvangt van ons een controlecode per sms op uw mobiele telefoon..


Uw tegenrekening moet een Nederlandse betaalrekening zijn waarvan de tenaamstelling gelijk is aan die van uw Aegonrekening. U kunt geen extra tegenrekening toevoegen aan uw Aegonrekening.

Heeft Aegon geen geverifieerd mobiel telefoonnummer van u?

Dan kunt u tijdens het wijzigen van uw tegenrekening alsnog een mobiel telefoonnummer opgeven. Om uw mobiele telefoonnummer te verifiëren ontvangt u van ons een controlecode via e-mail of per post. Na verificatie van uw mobiele telefoonnummer kunt u uw tegenrekening wijzigen via Mijn Aegon. Ook kan uw mobiele telefoonnummer in de toekomst gebruikt worden ter controle voor het doorgeven van andere wijzigingen of het overboeken van geld.

Heeft u geen mobiel telefoonnummer? Neemt u dan contact met ons op.

Uw tegenrekening is nog niet direct te gebruiken als deze nog niet bekend is bij Aegon

In dat geval krijgt u van ons een verzoek per e-mail om een kopie bankafschrift toe te sturen. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U kunt uw kopie sturen naar klantenservice@aegon.nl.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening op mijn Aegon RenteRekening?

Een nieuwe tegenrekening moet op dezelfde naam staan als uw Aegon RenteRekening
U geeft uw wijziging door via het wijzigingsformulier onder aan de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening. Dit formulier print u uit en zend u na invullen naar ons via www.aegon.nl/particulier/klantenservice/email-sturen. Of u stuurt het formulier per post naar het adres op het formulier. Wij verwerken uw wijziging binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw verzoek.

Wij hebben een kopie bankafschrift nodig als de nieuwe tegenrekening onbekend is bij Aegon Bank
Dit is om uw rekening te identificeren. Deze kopie bankafschrift mag niet ouder zijn dan twee maanden. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U stuurt uw kopie naar klantenservice@aegon.nl. 
 
U kunt uw tegenrekening ook via Mijn Aegon wijzigen

  • U gaat naar uw Aegon RenteRekening in Mijn Aegon
  • U wijzigt uw tegenrekening via het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • U ontvangt automatisch een e-mail waarin wij u vragen om een kopie van uw bankafschrift als deze nodig is

U kunt via Mijn Aegon geen tegenrekening verwijderen
Hiervoor stuurt u ons een schriftelijk ondertekend verzoek per e-mail of per post.

De bestaande Aegon Renterekeningen heffen wij in de loop van 2017 op
Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening

Zie ook Hoe boek ik geld over van mijn Aegon Renterekening?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn tegenrekening op mijn Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen wijzigen?

U kunt de tegenrekeningen op uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen niet wijzigen
Alleen uw werkgever kan een wijziging van de tegenrekening op uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen doorgeven.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat moet ik doen als mijn tegenrekening nog niet bekend is bij het omzetten van Aegon Lijfrente Sparen naar Aegon Lijfrente Uitkeren via Mijn Aegon?

Om een tegenrekening toe te voegen stuurt u ons een kopie bankafschrift van uw tegenrekening
Op deze tegenrekening ontvangt u de uitkeringen van uw Aegon Lijfrente Uitkeren. 
  • Deze kopie bankafschrift mag niet ouder zijn dan twee maanden.
  • De tenaamstelling van de tegenrekening moet gelijk zijn aan die van uw Aegon rekening.
Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U stuurt deze kopie naar ons per e-mail of per post naar Postbus 35, 8900 AA Leeuwarden.

U ontvangt een bevestiging als wij de wijziging hebben uitgevoerd
Daarna kunt u uw Aegon Lijfrente Uitkeren openen via Mijn Aegon.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op de blauwe knop account aanmaken en maak een persoonlijk account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.