Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Tegenrekening Aegon bank wijzigen

U kunt uw tegenrekening wijzigen via Mijn Aegon

  • Log in op MIjn Aegon en kies de Aegon rekening waarvan u de tegenrekening wilt wijzigen.
  • Klik op ‘rekeninggegevens’ in uw rekeningoverzicht.
  • Klik - achter uw tegenrekening - op ‘wijzig’ waar u het IBAN-nummer van uw nieuwe tegenrekening kunt opvoeren.
  • Zodra de nieuwe tegenrekening is geactiveerd, is deze zichtbaar op Mijn Aegon onder het tabblad 'Rekeninggegevens'.
  • U ontvangt van ons bericht als er aanvullende stukken nodig zijn. 

 

Inloggen Mijn Aegon

Account aanmaken 

Wachtwoord, gebruikersnaam of pincode vergeten?

Wat is een tegenrekening?

Een tegenrekening is de rekening waar u naartoe wilt overboeken vanaf uw Aegon Rekening. U kunt alleen geld overmaken naar een rekening die als tegenrekening bij Aegon Bank bekend is.

Deze tegenrekening moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De tegenrekening is een Nederlandse privé betaalrekening.
  • De tegenrekening staat op uw naam, dit mag ook een en/of rekening zijn.
  • Is uw Aegon rekening een en/of rekening? Dan is uw tegenrekening ook een en/of rekening op naam van beide rekeninghouders.
  • Bij een minderjarige rekeninghouder staat de tegenrekening op naam van de ouder/voogd.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?

Uw tegenrekening wijzigt u via Mijn Aegon
Na het inloggen op Mijn Aegon:

  • Selecteert u uw Aegon rekening
  • Klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • Daarna klikt u achter 'Tegenrekening' op 'Wijzig'

Uw tegenrekening moet een Nederlandse betaalrekening zijn waarvan de tenaamstelling gelijk is aan die van uw Aegonrekening. U kunt geen extra tegenrekening toevoegen aan uw Aegonrekening. 

Uw tegenrekening is nog niet direct te gebruiken als deze nog niet bekend is bij Aegon
In dat geval krijgt u van ons een verzoek per e-mail om een kopie bankafschrift toe te sturen. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U kunt uw kopie sturen naar klantenservice@aegon.nl
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening op mijn Aegon RenteRekening?

Een nieuwe tegenrekening moet op dezelfde naam staan als uw Aegon RenteRekening
U geeft uw wijziging door via het wijzigingsformulier onder aan de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening. Dit formulier print u uit en zend u na invullen naar ons via www.aegon.nl/particulier/klantenservice/email-sturen. Of u stuurt het formulier per post naar het adres op het formulier. Wij verwerken uw wijziging binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw verzoek. Het toevoegen van een extra tegenrekening is niet meer mogelijk.

Wij hebben een kopie bankafschrift nodig als de nieuwe tegenrekening onbekend is bij Aegon Bank
Dit is om uw rekening te identificeren. Deze kopie bankafschrift mag niet ouder zijn dan twee maanden. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U kunt uw kopie sturen naar klantenservice@aegon.nl. 
 
U kunt uw tegenrekening ook via Mijn Aegon wijzigen

  • U gaat naar uw Aegon RenteRekening in Mijn Aegon
  • U wijzigt uw tegenrekening via het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • U ontvangt automatisch een e-mail waarin wij u vragen om een kopie van uw bankafschrift als deze nodig is

U kunt via Mijn Aegon geen tegenrekening verwijderen
Heeft u meer tegenrekeningen en wilt u één daarvan verwijderen? Hiervoor stuurt u ons een schriftelijk ondertekend verzoek per e-mail of per post.

De Aegon Renterekening wordt niet meer aangeboden
De bestaande Aegon Renterekeningen heffen wij in de loop van 2017 op. Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn tegenrekening op mijn Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen wijzigen?

U kunt de tegenrekeningen op uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen niet wijzigen
Alleen uw werkgever kan een wijziging van de tegenrekening op uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen doorgeven.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat moet ik doen als mijn tegenrekening nog niet bekend is bij het omzetten van Aegon Lijfrente Sparen naar Aegon Lijfrente Uitkeren via Mijn Aegon?

Om een tegenrekening toe te voegen stuurt u ons een kopie bankafschrift van uw tegenrekening
Op deze tegenrekening ontvangt u de uitkeringen van uw Aegon Lijfrente Uitkeren. Het bankafschrift:
  • Mag niet ouder zijn dan drie maanden
  • De tenaamstelling moet gelijk zijn aan die van uw Aegon rekening
U stuurt deze kopie naar ons per e-mail of per post naar Postbus 35, 8900 AA Leeuwarden. Als wij de wijziging hebben uitgevoerd, ontvangt u een bevestiging. Daarna kunt u uw Aegon Lijfrente Uitkeren openen via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op de blauwe knop account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.