Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Tegenrekening Aegon bank wijzigen

Uw tegenrekening wijzigt u via Mijn Aegon

Na het inloggen op Mijn Aegon:

  • Selecteert u uw Aegon rekening
  • Klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • Daarna klikt u achter 'Tegenrekening' op 'Wijzig'.
  • U ontvangt van ons een controlecode per sms op uw mobiele telefoon..

 

Uw tegenrekening moet een Nederlandse betaalrekening zijn waarvan de tenaamstelling gelijk is aan die van uw Aegonrekening. U kunt geen extra tegenrekening toevoegen aan uw Aegonrekening.

 

Heeft Aegon geen geverifieerd mobiel telefoonnummer van u?

Dan kunt u tijdens het wijzigen van uw tegenrekening alsnog een mobiel telefoonnummer opgeven. Om uw mobiele telefoonnummer te verifiëren ontvangt u van ons een controlecode via e-mail of per post. Na verificatie van uw mobiele telefoonnummer kunt u uw tegenrekening wijzigen via Mijn Aegon. Ook kan uw mobiele telefoonnummer in de toekomst gebruikt worden ter controle voor het doorgeven van andere wijzigingen of het overboeken van geld.

Heeft u geen mobiel telefoonnummer? Neemt u dan contact met ons op.

Uw tegenrekening is nog niet direct te gebruiken als deze nog niet bekend is bij Aegon

In dat geval krijgt u van ons een verzoek per e-mail om een kopie bankafschrift toe te sturen.

Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. Vervolgens kunt u uw kopie digitaal opsturen.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Kan ik de tegenrekening van mijn Aegon Levensloop Sparen of Aegon Beheerd Beleggen Levensloop wijzigen?
U kunt de tegenrekeningen van uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Beheerd Beleggen Levensloop niet zelf wijzigen
Alleen uw werkgever kan de tegenrekening van uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Beheerd Beleggen Levensloop wijzigen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat moet ik doen als mijn tegenrekening niet bekend is bij het omzetten van Aegon Lijfrente Sparen naar Aegon Lijfrente Uitkeren via Mijn Aegon?
Om een tegenrekening te koppelen aan uw Aegon Lijfrente Sparen stuurt u ons een kopie bankafschrift 
Op deze tegenrekening ontvangt u de uitkeringen van uw Aegon Lijfrente Uitkeren. 

Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U stuurt deze kopie naar ons met dit webformulier.

U ontvangt een bevestiging als uw tegenrekening is gekoppeld aan uw Aegon Lijfrente Sparen
Daarna kunt u uw Aegon Lijfrente Uitkeren openen via Mijn Aegon.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?