Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Deposito Sparen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe open ik een Aegon Deposito Sparen?

Om een Aegon Deposito Sparen af te sluiten logt u in op Mijn Aegon
U doorloopt daar de volgende stappen:

  • U gaat naar de Aegon Sparen waar u de Aegon Deposito Sparen op wilt openen
  • U klikt op het tabblad 'Deposito openen'
  • In het volgende scherm vult u een bedrag in en kiest u een looptijd. Het bedrag waarvoor u het deposito wilt afsluiten moet op deze Aegon Sparen staan.
  • Daarna klikt u op 'Verder' en komt u in een scherm waar u de gegevens controleert
  • Kloppen deze gegevens? Dan vinkt u 'Ja, ik ga akkoord met bovenstaande deposito afspraak.' aan en klikt u op de knop 'Aanvragen'.
U kunt op één Aegon Sparen meerdere deposito's afsluiten voor verschillende looptijden en bedragen. Voor meer informatie gaat u naar  Aegon Deposito Sparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Onderstaande geldt voor Aegon Sparen, Aegon Deposito Sparen en Aegon Beleggen.

Wilt u een tweede rekeninghouder verwijderen?
Dan hebben wij het volgende van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de te verwijderen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de te verwijderen rekeninghouder. Het BSN moet hierop zichtbaar zijn.
Wilt u een rekeninghouder toevoegen?
Dat kan als deze persoon meerderjarig is. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder. Beide met een zichtbaar BSN.
  • Een kopie bankafschrift of schermprint van uw internetbankieren van de (nieuwe) tegenrekening op naam van de beide rekeninghouders. Deze mag maximaal drie maanden oud zijn. Dit afschrift is nodig omdat bij het toevoegen van een rekeninghouder, ook een tegenrekening op naam van beide rekeninghouders nodig is. Op het afschrift moeten zichtbaar zijn:
    • de tenaamstelling
    • het rekeningnummer
    • het adres
    • de datum van het rekeningafschrift of de schermprint 
U geeft deze wijziging per e-mail of per post aan ons door
U kunt de benodigde stukken inscannen en samen met uw gegevens aan ons doorgeven via e-mail. Of per post op het volgende adres:
Aegon Bank N.V.
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe sluit ik een deposito af op mijn spaarproduct bij Aegon Bank?

U opent een deposito via Mijn Aegon
Na het inloggen klikt u op de bestaande rekening waar u een deposito afspraak op wilt maken. Daarna gaat u naar tabblad 'Deposito openen'. Hier doorloopt u een aantal schermen waarbij u zelf een bedrag en looptijd kiest. Het is belangrijk dat het saldo waarvoor u de deposito afspraak wilt maken, op uw rekening staat. 
U kunt zo veel deposito's voor verschillende looptijden en bedragen afsluiten als u wilt.

U ziet de rente voor de verschillende looptijden staan, wanneer u de depositoafspraak maakt

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account vraagt u aan via www.aegon.nl/toegang-aanvragen
Daarna doorloopt u deze stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.