Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Aegon Sparen

Veelgestelde vragen

Wat is er veranderd sinds 15 januari 2017 aan uw Aegon Sparen?

Sinds 15 januari 2017 kent Aegon Sparen drie rentepercentages
Daarvoor ontving u over uw gehele saldo hetzelfde rentepercentage. Nu hangt de rente die u ontvangt af van de hoogte van uw saldo.
Meer informatie hierover vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen.

De actuele rente van Aegon Sparen vindt u op www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen/actuele-spaarrente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom heeft Aegon Sparen drie rentepercentages?

Door deze indeling kan Aegon op termijn voor delen van het saldo de rente verhogen of verlagen
Aan de hand daarvan kunnen klanten zelf bewust keuzes maken. Bijvoorbeeld voor producten die mogelijk een aantrekkelijker rendement kunnen bieden, zoals Aegon Deposito Sparen of Aegon Beleggen
Meer informatie over Aegon Sparen vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom zijn de drie rentepercentages op Aegon Sparen op dit moment gelijk?

De rente is op dit moment te laag om de rentepercentages echt van elkaar te laten verschillen
Voor de volledigheid informeren wij u hier nu wel over. Zodra de rente wijzigt bekijken wij deze drie rentes opnieuw. Een wijziging van de rente wordt altijd vooraf aangekondigd. 

Meer informatie over Aegon Sparen vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen. De actuele rente van Aegon Sparen vindt u op www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen/actuele-spaarrente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen
In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam. Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon

  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

U kunt een wijziging van de rekeninghouder per e-mail of per post doorgeven
Per e-mail scant u de benodigde documenten in en voegt u deze toe als bijlage. Per post stuurt u de documenten naar:
Aegon Bank N.V.
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden

Welke gegevens hebben wij nodig?
Als u de tweede rekeninghouder wilt verwijderen: 
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de tweede rekeninghouder 
  • Een kopie voor-en achterkant van het identiteitsbewijs van de tweede rekeninghouder
Als u een meerderjarige rekeninghouder wilt toevoegen:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de nieuwe rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van het identiteitsbewijs van de huidige én de nieuwe rekeninghouder
  • Een kopie bankafschrift van een gezamenlijke rekening van de huidige en nieuwe rekeninghouder. Het afschrift mag maximaal drie maanden oud zijn. Hierop moet zichtbaar zijn:
    • de tenaamstelling
    • het rekeningnummer
    • het adres
    • de datum van het rekeningafschrift of de schermprint 
Hoe u een afschrift downloadt vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/zo-downloadt-u-een-bankafschrift-bij-uw-bank.

Bovenstaande geldt voor Aegon Sparen, de Aegon RenteRekening en Aegon Beleggen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak of annuleer ik een toekomstige of periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U maakt uw betalingsopdrachten aan via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt daar op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’
  • Bij ‘Uitvoerdatum’ vult u een datum in de toekomst in. Voor een periodieke overboeking vinkt u het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie'.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’ om de overboeking definitief te maken
Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

U kunt een toekomstige of periodieke overboeking ook wijzigen of annuleren via Mijn Aegon
Krijgt u een foutmelding of er gebeurt niets als u op de knop hiervoor klikt? Dan doen wij de aanpassing graag voor u. Hiervoor neemt u contact op met onze KlantenserviceOf u stuurt een e-mail via Mijn Aegon of www.aegon.nl. In uw e-mail vermeldt u:
  • Uw persoonlijke gegevens
  • Het rekeningnummer van uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen
  • De tegenrekening en het bedrag van de overboeking in de toekomst of de periodieke opdracht 
Wij voeren de opdracht dan voor u uit.
Het invoeren, wijzigen of annuleren van een toekomstige of periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn Aegon RenteRekening omzetten in Aegon Sparen?

U kunt uw Aegon RenteRekening omzetten in Aegon Sparen
U opent hiervoor een Aegon Sparen met dezelfde tenaamstelling als uw Aegon RenteRekening. Heeft u een Aegon RenteRekening alleen op uw naam? Dan opent u een Aegon Sparen via uw Mijn Aegon account. Een Aegon Sparen op twee namen opent u via www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen. Als u het openingsproces heeft doorlopen, kunt u uw Aegon Sparen inzien via Mijn Aegon.

U boekt in Mijn Aegon het geld over van uw Aegon RenteRekening naar uw Aegon Sparen
Deze overboeking voert u uit zodra uw Aegon Sparen beschikbaar is via Mijn Aegon. 

  • U klikt in Mijn Aegon op 'Uw producten'
  • Daarna klikt u op de rekening waar u het geld vandaan wilt overboeken
  • U klikt nogmaals op de rekening waar u geld vandaan wilt boeken
  • Dan klikt u op het tabblad ‘Overboeken’
  • Hier vult u de overboeking in. U selecteert de nieuwe Aegon Sparen als tegenrekening. (Het kan enkele dagen duren voor de Aegon Sparen zichtbaar is als tegenrekening.) 
  • Daarna klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’
De overboeking wordt voor u uitgevoerd. Nadat u de overboeking heeft gedaan, beëindigt u uw Aegon RenteRekening ook via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe identificeer ik mij voor Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

Identificeren voor een Aegon rekening op één naam
Dit kan met een storting vanaf een Nederlandse bank- of girorekening. Deze rekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen.

Identificeren voor een Aegon rekening op twee namen
Als u een rekening op twee namen opent, stuurt u van beiden een kopie identiteitsbewijs in. Wij hebben een kopie van de voor- en achterkant van de identiteitsbewijzen nodig. Ook stuurt u een kopie van uw rekeningafschrift.

Op het rekeningafschrift moet de tenaamstelling, rekeningnummer en datum zichtbaar zijn
Een schermprint van uw internetbankieren met deze gegevens mag ook. Het rekeningafschrift of de schermprint van het internetbankieren mag niet ouder dan drie maanden zijn.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?

U kunt uw Aegon Sparen op ieder moment beëindigen
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon. Op het tabblad 'Rekeninggegevens' vindt u de mogelijkheid tot opheffen.
Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.

Wij maken het saldo samen met de opgebouwde rente over naar de tegenrekening die u bij ons heeft opgegeven.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads