Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Aegon Sparen

Veelgestelde vragen

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Rekening beëindigen’. Het saldo inclusief rente ontvangt u op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook in het blok ‘Direct regelen’. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
Dan moet u eerst uw deposito('s) beëindigen. Dat kan via het webformulier Digitaal loket Bankzaken. Meer informatie hierover vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe kan ik een deposito op mijn rekening bij Aegon Bank beëindigen?'.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon

  • U gaat naar de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken
  • In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Nieuwe Overboeking’
  • Er opent een nieuw scherm. U controleert de tegenrekening, vult het bedrag en de omschrijving in. 
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'
  • U ziet een bevestigingsscherm dat de overboeking is aangemaakt.

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Naar welke rekening kan ik overboeken vanaf mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen?

U kunt overboeken naar uw vaste tegenrekening
Vanaf uw rekening kunt u alleen geld overboeken naar uw vaste tegenrekening. Dit is uit veiligheidsoverwegingen. 

Heeft u meerdere rekeningen bij Aegon Bank? 
Dan kunt u tot drie Aegon rekeningen de rekeningen aan elkaar koppelen als tegenrekening. Dit is mogelijk bij Aegon Sparen en Aegon Beheerd Beleggen. De tenaamstelling van deze rekeningen moet hetzelfde zijn. Bij één rekeninghouder is een en/of tegenrekening ook toegestaan. U stuurt ons hiervoor een verzoek via het webformulier Digitaal loket bankzaken.

Informatie over hoe u kunt overboeken vindt u in de Veelgestelde vragen Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen? en Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Beheerd Beleggen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik het deposito op mijn rekening bij Aegon Bank verlengen?

U kunt uw deposito niet verlengen
Als uw deposito is afgelopen wordt het saldo inclusief rente bijgestort op uw basisrekening. U kunt dan wel een nieuw deposito afsluiten voor dit bedrag. 

Meer informatie vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe sluit ik een deposito af op mijn spaarrekening bij Aegon Bank?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wanneer staat een overboeking van mijn Aegon Sparen op mijn tegenrekening?

Een overboeking staat met 1 tot 2 werkdagen op uw tegenrekening
Een overboeking naar uw tegenrekening regelt u via Mijn Aegon. De verwerkingstijd is afhankelijk van het tijdstip waarop u de overboeking doet. Voert u de overboeking in op:

  • Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag voor 14:30? Dan boeken wij het geld dezelfde dag over naar uw tegenrekening.
  • Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag na 14:30?  Dan boeken wij het geld uiterlijk de volgende werkdag over naar uw tegenrekening. 
  • Op zaterdag, zondag of op een feestdag? Ook dan boeken wij het geld uiterlijk de volgende werkdag over naar uw tegenrekening. 


In Nederland vindt in het weekend en op feestdagen geen betalingsverkeer plaats tussen banken. In de regel schrijft uw bank het bedrag op het moment van ontvangst direct bij op uw rekening.

Wilt u uw tegenrekening wijzigen?
Informatie over hoe u dit doet vindt u in de Veelgestelde vraag
Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.