Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Veelgestelde vragen over Aegon Sparen

Veelgestelde vragen

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Rekening beëindigen’. Het saldo inclusief rente ontvangt u op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook in het blok ‘Direct regelen’. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
Dan moet u eerst uw deposito('s) beëindigen. Dat kan via het webformulier Digitaal loket Bankzaken. Meer informatie hierover vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe kan ik een deposito op mijn rekening bij Aegon Bank beëindigen?'.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?
U boekt uw geld over via Mijn Aegon
  • U gaat naar de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken.
  • In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Nieuwe Overboeking’.
  • Er opent een nieuw scherm. U controleert de tegenrekening, vult het bedrag en de omschrijving in. 
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'.
  • U ziet een bevestigingsscherm dat de overboeking is aangemaakt.

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app
U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe wijzig ik de tegenrekening van mijn spaar-, beleggings- of uitkerende rekening bij Aegon Bank?

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Naar welke rekening kan ik overboeken vanaf mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen?

U kunt overboeken naar uw vaste tegenrekening
Vanaf uw rekening kunt u alleen geld overboeken naar uw vaste tegenrekening. Dit is uit veiligheidsoverwegingen. 

Heeft u meerdere rekeningen bij Aegon Bank? 
Dan kunt u tot drie Aegon rekeningen de rekeningen aan elkaar koppelen als tegenrekening. Dit is mogelijk bij Aegon Sparen en Aegon Beheerd Beleggen. De tenaamstelling van deze rekeningen moet hetzelfde zijn. Bij één rekeninghouder is een en/of tegenrekening ook toegestaan. U stuurt ons hiervoor een verzoek via het webformulier Digitaal loket bankzaken.

Informatie over hoe u kunt overboeken vindt u in de Veelgestelde vragen Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen? en Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Beheerd Beleggen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik het deposito op mijn rekening bij Aegon Bank verlengen?

U kunt uw deposito niet verlengen
Als uw deposito is afgelopen wordt het saldo inclusief rente bijgestort op uw basisrekening. U kunt dan wel een nieuw deposito afsluiten voor dit bedrag. Voordat uw deposito afloopt ontvangt u van ons een e-mail om u hierover te informeren.

Meer informatie vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe sluit ik een deposito af op mijn spaarrekening bij Aegon Bank?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wanneer staat een overboeking van mijn Aegon Sparen op mijn tegenrekening?

In Nederland vindt in het weekend en op feestdagen geen betalingsverkeer plaats tussen banken. Ook is dan de beurs gesloten.

Een overboeking van uw Aegon Sparen staat met 1 tot 2 werkdagen op uw tegenrekening

Voert u de overboeking in op:Wij boeken het geld naar u:
maandag tot en met vrijdag voor 15:00 uur?dezelfde dag over naar uw tegenrekening.
maandag tot en met vrijdag na 15:00 uur?uiterlijk de volgende werkdag over naar uw tegenrekening. 
zaterdag, zondag of op een feestdag?uiterlijk de volgende werkdag over naar uw tegenrekening. 
Aan- en verkoopopdrachten van uw Aegon Beheerd Beleggen worden alleen op handelsdagen uitgevoerd
Een handelsdag is een dag dat de beurs open is. 
  • Een opdracht voor 12:00 uur wordt verwerkt tegen de slotkoers van die handelsdag. De uitgevoerde opdracht is de volgende dag rond 12:30 uur zichtbaar op uw beleggingsrekening.
  • Een opdracht na 12:00 uur wordt verwerkt tegen de slotkoers van de eerst volgende handelsdag. De uitgevoerde opdracht is de dag daarna rond 12:30 uur zichtbaar op uw beleggingsrekening.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom verandert Aegon Bank de rente op mijn rekening?

Wij begrijpen dat u graag een zo hoog mogelijke rente ontvangt over uw spaargeld

De hoogte van de rente is van meerdere zaken afhankelijk
Een belangrijke rol hierbij speelt de marktrente. Deze Euribor rente bepaalt voor een groot deel het rendement dat wij op het variabele spaargeld kunnen maken. En daarmee ook de hoogte van de rentevergoeding die wij u kunnen geven. 

De Euribor rente is sinds 2012 enorm gedaald
Hier hebben niet alleen wij last van, maar ook onze concurrenten. Door deze verlagingen van de Euribor en de rente van de Europese Centrale Bank, zien we dat de spaarrentes nog steeds naar beneden gaan. Onze directeur legt dit uit in een Youtube film.

Spaargeld dat vast staat heeft een langere looptijd waardoor wij hierop een hoger rendement kunnen maken
Voor spaarrekeningen met een vaste looptijd kunnen wij daarom wel een hogere rente aanbieden. Vandaar het renteverschil tussen de variabele rente en de rente die we bieden bij een deposito. Wilt u de zekerheid van een vaste rente? Kijk dan op www.aegon.nl/particulier/sparen/deposito-sparen.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.