Regel jouw verhuizing
Als je gaat verhuizen, ben je druk bezig om alles te regelen. Welke spullen gaan mee, wat gaat er weg, verhuisdozen inpakken, instanties informeren. Vergeet niet om de adreswijziging ook aan ons door te geven.

Adreswijziging doorgeven



Nog geen Mijn Aegon account?
Maak dan, voordat je verhuist, een Mijn Aegon account aan. Vul de adresgegevens in die op dit moment bij ons bekend zijn. Al verhuisd, maar heb je nog geen Mijn Aegon account? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Goed om te weten:
- Als je verhuist, zijn jouw spullen op zowel het oude als nieuwe adres verzekerd voor maximaal 3 maanden.
- Ben je aan het wachten op je nieuwe woning en sla je jouw spullen tijdelijk op? Geef dit dan aan ons door via jouw adviseur of onze klantenservice. Dan zorgen wij ervoor dat ook deze spullen worden meeverzekerd op je lopende verzekering.
Jouw woonsituatie wijzigt
Voor elk type woning maak je andere keuzes hoe je het wilt verzekeren.
Verzekeringen voor een koopwoning
Verhuis je naar een koopwoning of -appartement? Dan ben je verplicht om bepaalde verzekeringen af te sluiten. Daarnaast is het ook verstandig om aanvullende verzekeringen af te sluiten om jezelf en je spullen te beschermen. We hebben een overzicht voor je gemaakt.
Let op bij een koopappartement
Bij koopappartementen heeft de Vereniging van Eigenaren (VvE) vaak een opstalverzekering. Soms zit in deze verzekering ook een aanvulling voor veranderingen, die je zelf aanbrengt aan jouw woning (het zogenaamde appartementseigenarenbelang). Als dit niet is verzekerd bij de opstalverzekering van de VvE, dan kun je dit zelf verzekeren via de Aegon Inboedelverzekering. Je sluit hiervoor een aanvullende deking (huurders- en appartementseigenarenbelang) af.
Verzekeringen voor een huurwoning
Woon je in een huurwoning? Dan ligt de nadruk meer op het beschermen van jezelf en je spullen. Er zijn drie verzekeringen die het overwegen waard zijn. We hebben een overzicht voor je gemaakt.
Let op bij een huurwoning
Breng je verbeteringen aan in jouw huurwoning (bijvoorbeeld een nieuwe keuken of badkamer) en heb je deze zelf betaald? Dit heet huurdersbelang en is voor een gedeelte standaard verzekerd onder de Aegon Inboedelverzekering. Meld deze verbeteringen aan de woning altijd bij jouw adviseur of onze klantenservice. Wij kijken dan met je of je voor het juiste bedrag verzekerd bent.
Tips
- Heb je je woning verbouwd? Vergeet dan niet om de opstalverzekering aan te passen.
- Nieuw interieur en apparatuur in je nieuwe woning? Pas dan ook de inboedelverzekering aan.
Jouw privésituatie wijzigt
Verhuizen gaat vaak samen met andere veranderingen. Zoals samenwonen, een uitbreiding van het gezin of misschien gaan de kinderen op zichzelf wonen. We hebben een aantal situaties op een rij gezet om je te helpen bij het regelen van je geldzaken en verzekeringen wanneer je privésituatie verandert. Daarnaast kun je onze Verzekering Fit-Check doen. Zo weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet.


Advies via de adviseur
Tijdens een adviesgesprek heeft een onafhankelijke adviseur inzicht in jouw persoonlijke financiële situatie. De adviseur kan je helpen met het maken van de juiste keuzes. Voor een adviesgesprek worden kosten gerekend. De tarieven zijn per adviseur verschillend. Informeer hiernaar bij de adviseur.
Heb je al een adviseur? Dan vind je de contactgegevens in Mijn Aegon.
Veelgestelde vragen
Het wijzigen van het e-mailadres kan via Mijn Aegon. Als je bent ingelogd kies dan de optie 'Gegevens' en vervolgens 'Wijzigen' bij E-mail/Gebruikersnaam. Je krijgt dan op je nieuwe een e-mailadres een code toegestuurd. Die code vul je in en is hiermee je wijziging doorgevoerd in Mijn Aegon. Je logt dan de volgende keer in met je nieuwe e-mailadres. Jouw gebruikersnaam is dan ook automatisch aangepast. Dit is je nieuwe e-mailadres.
Heeft u nog geen Mijn Aegon-account?
Maak dan eenvoudig via iDIN in vijf minuten een account aan met onze pagina: Maak een Mijn Aegon account aan.
*Heeft uw telefoonnummer geen groen vinkje? Dan verifieert u eerst uw telefoonnummer met een code die u per brief ontvangt.
Wanneer je een Mijn Aegon account hebt en je telefoonnummer wijzigt, dan kun je dat zelf doen in Mijn Aegon.
Kan je niet meer in Mijn Aegon kan komen omdat jouw telefoonnummer is gewijzigd? Dan moet het account verwijderd door de klantenservice worden en kan je zelf weer een nieuw account aanmaken. Het nieuwe nummer kan je vervolgens zelf aanpassen in Mijn Aegon.