Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Bel met Aegon

Top 5 vragen van onze klanten

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Daarna doorloopt u deze stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe ontvang ik mijn jaaroverzicht?

Op onze internetpagina Verzendschema ziet u wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is
U ziet hier ook of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt.

Staat in het verzendschema vermeld dat u uw jaaroverzicht in Mijn Aegon ontvangt?
Dan ontvangt u van ons een e-mail als uw jaaroverzicht digitaal beschikbaar is. U vindt uw jaaroverzichten terug in Mijn Aegon via de optie 'Mijn documenten'. Deze optie staat in het menu links in het scherm. Op dit jaaroverzicht staat alle informatie die u nodig heeft voor uw belastingaangifte. U kunt het jaaroverzicht ook opslaan of printen.

Er is één uitzondering waarbij u zelf kiest hoe u uw jaaroverzicht wilt ontvangen
De fiscale informatie van uw levensverzekering staat in Mijn Aegon, maar voor de beleggingsinformatie van uw levensverzekering kunt u kiezen hoe u deze ontvangt. 
  • Bent u aangemeld voor Mijn Aegon? Dan ontvangt u de beleggingsinformatie van uw levensverzekering in Mijn Aegon.
  • Bent nu niet aangemeld voor Mijn Aegon? Dan ziet u in het Verzendschema wanneer u deze stukken per post ontvangt.

Heeft u na de genoemde datum nog geen jaaroverzicht ontvangen?
Neemt u contact op met onze Klantenservice op telefoonnummer 088 344 12 34. Gaat het om het een jaaroverzicht van een uitkerende schadeverzekering? Belt u dan met ons Serviceteam Schade op nummer 088 344 00 53.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Uw eigen adres wijzigen kan ook via Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres.  

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven
Stuur ons hiervoor een ondertekend verzoek met de volgende gegevens:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis- en rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland N.V. 
Postbus 202
2501 CE
Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer ontvang ik mijn Uniform Pensioenoverzicht en waar kan ik het vinden?

Bij een actief dienstverband ontvangt u jaarlijks een Uniform Pensioenoverzicht
U ontvangt jaarlijks vóór 1 oktober uw Uniform Pensioenoverzicht via Mijn Aegon. U krijgt een brief of e-mail als uw nieuwe UPO klaar staat in Mijn Aegon.
 
Voor een vroeger dienstverband, ontvangt u ééns per vijf jaar een Uniform Pensioenoverzicht
U ontvangt dit overzicht eens per vijf jaar, omdat de waarde niet meer verandert. Er wordt namelijk geen premie meer betaald sinds het moment dat u uit dienst ging. Als u per 1 januari 60 jaar of ouder bent, krijgt u het Uniform Pensioenoverzicht wel jaarlijks.

Wij bieden u het Uniform Pensioenoverzicht aan via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app
In Mijn Aegon en de Mijn Aegon app vindt u ook Uniform Pensioenoverzichten van voorgaande jaren terug. U gaat hiervoor  na het inloggen naar 'Mijn Documenten'. Toegang tot Mijn Aegon vraagt u aan via www.aegon.nl/aanvragen.

 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke informatie krijg ik van Aegon als ik met pensioen ga?

Heeft u een opgebouwd pensioen?
Dan krijgt u een pensioeningangsbrief en uitkeringsformulier uiterlijk zes weken voor uw pensioendatum.

Heeft u een beleggingsregeling?
Dan krijgt u een offerte en uitkeringsformulier binnen 2 weken na uw pensioendatum. Eerst moet namelijk de koers op uw pensioendatum bekend zijn. De koers bepaalt hoe hoog uw uitkering wordt.

Meer informatie over met pensioen gaan 
Ga naar 'veelgestelde vragen' onderaan de webpagina: www.aegon.nl/metpensioen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?