Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Bel met Aegon

Top 5 vragen van onze klanten

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op de blauwe knop account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is het verschil tussen Aegon RenteRekening en Aegon Sparen?

Een Aegon Sparen opent u eenvoudig via www.aegon.nl
Dit doet u via www.aegon.nl/sparen. De Aegon Renterekening wordt niet meer aangeboden. De bestaande Aegon Renterekeningen heffen wij in de loop van 2017 op. Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening.

Met Aegon Sparen beheert u uw rekening zelf via Mijn Aegon
Via Mijn Aegon kunt u 24 uur per dag uw rekeninggegevens inzien en geld overboeken naar uw tegenrekening. Daarnaast kunt u uw rekening ook via onze Mijn Aegon app beheren. Hierdoor maken wij minder kosten en kunnen wij u een hogere rente bieden dan voor de Aegon Renterekening.

Bij de Aegon RenteRekening kunt u, naast internetbankieren, ook schriftelijk en telefonisch bankieren. Daarnaast ontvangt u bij de Aegon RenteRekening u rekening- en jaaroverzichten ook per post.

Het openen van een deposito is niet mogelijk bij de Aegon Renterekening
U kunt bij Aegon Sparen uw geld voor een langere tijd vastzetten in een deposito tegen een hogere vaste rente.

Meer informatie over Aegon Sparen en Aegon Deposito Sparen vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/sparen.
Informatie over het omzetten van een Aegon Renterekening naar Aegon Sparen vindt u in de Veelgestelde vraag Kan ik mijn Aegon RenteRekening omzetten in Aegon Sparen?.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn levensverzekering stopzetten (afkopen)?

Uw lijfrente of kapitaalverzekering heeft u met een doel afgesloten
Het kan zijn dat uw doel of uw persoonlijke situatie is veranderd. Mogelijk wilt u daarom uw levensverzekering beëindigen. Door uw polis af te kopen, zou u uw doel wellicht niet meer kunnen bereiken. Het is belangrijk dat u de fiscale gevolgen kent als u uw verzekering wilt beëindigen.

U kunt uw lijfrente of kapitaalverzekering stopzetten
Dit brengt fiscale gevolgen met zich mee. Wilt u weten wat de gevolgen zijn van wijzigen of stopzetten? En hoe u dit door kunt geven? Lees dan de informatie bij Uw levensverzekering wijzigen of stopzetten


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn particuliere schadeverzekering opzeggen en wat is de opzegtermijn?

U vindt hier meer informatie over opzeggen 
Als u de verzekering opzegt, ontvangt u ook informatie over de voor u geldende opzegtermijn. U kunt uw verzekering na één jaar, per maand opzeggen. Heeft u toegang tot Mijn Aegon? Dan kunt u uw verzekering ook via Mijn Aegon stopzetten.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoeveel mag ik extra aflossen op mijn hypotheek?

Een extra aflossing op uw hypotheek is mogelijk, maar kan gevolgen voor u hebben
Op onze pagina 'U wilt extra aflossen op uw hypotheek' vindt u alle informatie over een extra aflossing op uw hypotheek. 

U kunt uw extra aflossing online aan ons doorgeven
Dit geeft u door met het formulier Aanmelden extra aflossingen op uw hypotheek. We nemen uw verzoek tot extra af te lossen binnen 10 werkdagen in behandeling. U ontvangt onze reactie via e-mail.

Een adviseur helpt u de gevolgen van uw extra aflossing in beeld te brengen
Laat u goed informeren over de eventuele gevolgen van de extra aflossing. Uw adviseur kan u daarbij helpen. Heeft de extra aflossing eventuele (fiscale) gevolgen voor u dan nemen we telefonisch contact met u op. U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een hypotheek aanvragen:
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan via ons webformulier.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?