Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Bel met Aegon

Top 5 vragen van onze klanten

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account vraagt u aan via www.aegon.nl/toegang-aanvragen
Daarna doorloopt u deze stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Uw eigen adres wijzigen kan ook via Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres.  

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven
Stuur ons hiervoor een ondertekent verzoek met de volgende gegevens:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis- en rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland N.V. 
Postbus 202
2501 CE
Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoeveel mag ik extra aflossen op mijn hypotheek?

Een extra aflossing op uw hypotheek is mogelijk, maar kan gevolgen voor u hebben
Het is verstandig om hierover contact op te nemen met uw adviseur. Op www.aegon.nl/particulier/hypotheek/ik-wil-aflossen-op-mijn-hypotheek vindt u veel informatie over de voor- en nadelen van een extra aflossing op uw hypotheek. Hier vindt u ook een formulier om uw extra aflossingen aan te kondigen.

Het formulier vindt u op het volgende adres:
https://www.aegon.nl/particulier/hypotheek/aflossen-hypotheek/aanmelding-extra-aflossing-op-uw-aegon-hypotheek

Uw verzoek om extra af te lossen nemen we binnen uiterlijk 10 werkdagen behandeling. U ontvangt onze reactie via e-mail. Laat u goed informeren over de eventuele gevolgen van de extra aflossing. Uw adviseur kan u daarbij helpen. Heeft de extra aflossing eventuele (fiscale) gevolgen voor u dan nemen we telefonisch contact met u op.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

U kunt alle informatie over rentemiddeling terugvinden op onze website
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. De voorwaarden voor rentemiddeling en alle informatie leest u hier

U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na inloggen, een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U kunt dit document ophalen door naar het tabblad 'rente aanpassen' te gaan. U kunt met dit document de mogelijkheden bespreken met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
U kunt bij uw adviseur terecht voor advies en de aanvraag. Advies bij rentemiddeling is verplicht. Dit doen wij omdat wij uw financiële situatie niet kunnen beoordelen en het een complexe wijziging betreft. Denk ook aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat mag ik declareren op mijn bouwdepot en hoe declareer ik dit?

Uit het bouwdepot betaalt u materialen voor en werkzaamheden aan uw woning
Dit kan bijvoorbeeld laminaat, een keuken of schilderwerk zijn. Inrichting, zoals gordijnen en meubels, kunt u niet betalen uit een bouwdepot.

Stuur ons altijd een factuur of kassabon voorzien van uw handtekening
Wij accepteren géén digitale handtekening. Een factuur moet altijd op uw naam staan. Contante aankopen en kassabonnetjes zonder naam mogen wel. Het uitbetalen van een factuur van een buitenlands bedrijf is mogelijk, wanneer op de rekening een BTW-nummer en een Nederlands rekeningnummer staat. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is niet nodig. Wij kunnen het geld ook rechtstreeks aan u uitbetalen.

U kiest zelf of u via post, online of via Mijn Aegon app declareert
Facturen die u digitaal, via Mijn Aegon app of aegon.nl, gaat declareren moet u altijd voorzien van uw handtekening. Een digitale handtekening accepteren wij niet.
Hoelang uitbetaling duurt, hangt af van de manier waarop u declareert
Declareert u:
  • Via Mijn Aegon app? Binnen 24 uur staat het geld op uw eigen rekening. Hiervoor brengen wij géén extra kosten in rekening
  • Online? Het duurt ongeveer 5 werkdagen voordat het geld op uw rekening staat
  • Met een papieren declaratieformulier? Dan duurt het na ontvangst van uw verzoek, ongeveer 5 werkdagen voor het geld op uw rekening is bijgeschreven.
Als u al facturen heeft, maar uw hypotheek is nog niet gepasseerd, dan mag u deze facturen indienen. Wij betalen pas uit nadat uw hypotheek is gepasseerd.

Een spoed uitbetaling uit het bouwdepot is mogelijk
U geeft dit op het declaratieformulier aan. Wij brengen voor een telefonische overboeking € 6,80 in rekening. Dit bedrag brengen we in mindering op het saldo van het bouwdepot. Een declaratie die u heeft ingediend via onze Bouwdepot App, betalen wij altijd binnen 24 uur uit. We brengen hiervoor geen extra kosten in rekening.

Meer informatie over het bouwdepot vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/hypotheek/bouwdepot-aegon-hypotheken.
Twijfelt u? Bel ons gerust!

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?